X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה; המטרה: כתב השיפוט יבטיח שהחברות ישלמו במקרה של תביעה עתידית; עוד הוחלט לחפש דרכים ליידע את הציבור על מתן היתרים להקמת אנטנות סלולריות, ולהרחיב את שיקול הדעת של הוועדות המקומיות באישור היתרים
▪  ▪  ▪

החברות הסלולריות יחוייבו להפקיד בידי הוועדות המקומיות לתכנון ולבנייה כתב שיפוי, כתנאי למתן היתר להקמת מתקן שידור (אנטנה סלולרית) - כך החליטה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה בישיבה שקיימה בשבוע שעבר.
כתב השיפוי נועד להבטיח שהוועדות המקומיות לא ייאלצו לשלם פיצויים, אם תוגש נגדן תביעה על ירידת ערך מקרקעין בעקבות הקמת מתקני שידור סלולריים, ולמעשה מגדיר את אחריותן של החברות הסלולריות במקרה של תביעה עתידית שתוגש נגדן בגין נזקים שיגרמו על-ידי האנטנות.
החלטת המועצה התקבלה במסגרת דיונים על תוכניות מתאר למתקני שידור, שאחת מהן, הנוגעת למתקני שידור קטנים, כבר אושרה לפני שנתיים. לחברי המועצה התברר, כי על-אף שהוסכם כי יינתנו כתבי שיפוי, תוכנית המתאר אושרה בממשלה ללא התחייבות כזו. ההחלטה האחרונה מוגדרת כשינוי לתוכנית המתאר, והיא תועבר להערות ועדות תכנון מחוזיות ומקומיות. המועצה קיבלה החלטות חשובות נוספות הנוגעות לתוכנית המתאר של מתקני שידור קטנים. היא קבעה, כי יש למצוא דרכים ליידע את הציבור על מתן היתרים להקמת מתקני שידור, ויש להרחיב את שיקול הדעת של ועדות מקומיות באישור היתרים.
ההחלטה התקבלה בעקבות טענות של רשויות מקומיות, על-כך שתוכנית המתאר במתכונתה הנוכחית אינה מאפשרת להן כל שיקול דעת, ולמעשה מחייבת אותן לאשר באופן אוטומטי היתרים למתקני שידור שאושרו לפי תקני קרינה.
ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, שהשתתפה בישיבת המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, אמרה בסיומה כי "החברות הסלולריות התחמקו במשך תקופה ארוכה מאוד ממחוייבות לשאת בנזקי האנטנות - אם יתברר בעתיד שישנם כאלה - והחלטת המועצה הארצית הינה צעד חשוב נוסף במאבק שנועד לשמור על אינטרס הציבור ולמנוע הצבה פרועה של אנטנות".
לדבריה, "החלטת המועצה להרחיב את שיקול הדעת של הוועדות המקומיות באישור היתרים, הינה הישג חשוב מאוד משום שהרשויות המקומיות הן היחידות שבכוחן להגן על הציבור בנושא זה".
כזכור, עיריות הרצליה ורמת השרון עתרו באחרונה לבג"צ בבקשה לבטל את תוכנית המתאר הארצית תמ"א 36 מחודש מאי 2002, המאפשרת הצבת אנטנות סלולריות בכל אתר ונקודה בארץ מבלי שיהיה לציבור ולרשויות המקומיות שיקול דעת בנושא [ראו קישורים].
בדיון שהתקיים בחודש שעבר, החליטו השופטים לדחות ב-4 חודשים את המשך הדיונים בעתירה. בג"צ העניק למדינה ארכה בת כ-3 עד 4 חודשים לקדם את החקיקה. השופטים אף המליצו לממשלה להתערב ולהשלים את החקיקה בהקדם. המשרד לאיכות הסביבה האשים את משרד המשפטים, כי נמנע בשנים האחרונות מלפעול נגד החברות שהציבו אנטנות שלא כחוק.
השופטים מישאל חשין, אשר גרוניס וסלים ג'ובראן, דחו את בקשת העותרות להוציא צו על-תנאי נגד תוכנית המתאר הארצית, לאחר שהפרקליטות הצהירה בדיון כי ניזומו הצעות חוק אחדות להסדר הקרינה הבלתי מייננת, אלא שהצעות חוק אלו טרם בשלו לכדי היותן הצעות חוק רשמיות שפורסמו.
ראש עיריית הרצליה ציינה, כי "אנו נוסיף ונוביל את המאבק בנושא מתוך דאגה לבריאות תושבי העיר וניאבק בניסיונות לפגוע באיכות החיים ובאיכות הסביבה של תושבי העיר".

תאריך:  16/08/2004   |   עודכן:  16/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
כך עולה ממחקר שנערך בשלוחת אוניברסיטת דרבי בעניין המועצה המקומית בעראבה
נועם שרביט
שני חברי סיעת שינוי במועצת העיר טוענים: ראש העיר פורר העביר תוספת תקציב בסך 570 אלף ש"ח, סכום הגבוה פי 3 מחובה של העיריה למועצה הדתית; לטענתם, פורר הודיע כי יעשה כן מבלי לקבל את אישור מועצת העיר
אלונה קורן
עובדי נמל אשדוד עובדים בתפוקה של 20% בלבד; עובדי נמל חיפה עובדים בתפוקה של 60%
נועם שרביט
מאות מבוגרי השלוחה בישראל טרם קיבלו אישורי שקילות, למרות שהמדינה לא הוכיחה שהתואר שלהם הושג במירמה; אלה הגישו באמצעות עו"ד אביגדור פלדמן, בקשה לביזיון ביהמ"ש נגד המדינה
מירב לוי
מחלת AMD, פוגעת בעיקר באנשים בגילאי 50 ומעלה ונחשבת לסיבה המובילה לעיוורון בגיל המבוגר; אחד מכל ארבעה ישראלים מעל גיל 65 עלול ללקות במחלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il