X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
כך טען השב"כ בדיון בהארכת מעצרה; מדובר במטען שהתפוצץ במחסום ליד קלנדיה, לפני שבועיים; פרקליטתה: מנסים לשנות את עמדותיה הפוליטיות; פחימה: לא ימנעו ממני לספר על פשעי צה"ל בג'נין
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בפתח תקוה האריך (יום ב', 23.8.04) בשבוע נוסף את מעצרה של טלי פחימה, הצעירה הישראלית החשודה במעורבות במעשי טרור נגד ישראלים.
עם זאת, בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את המעצר ב-10 ימים והחליט להאריכו בשבוע בלבד, "שכן מן הראוי הוא שהחשודה תובא לבית המשפט בתקופה קצרה יותר, על-מנת שבית המשפט יוכל לפקח על אותן פעולות אשר מתבקשות להשלמתן".
פחימה היא ידידתו של ראש גדודי חללי אל-אקצא בג'נין, המחבל המבוקש זכריה זביידי. החשדות המיוחסים לה: קשירת קשר לביצוע פשע - פיגוע בתחומי מדינת ישראל, והפרת הוראה חוקית - צו אלוף האוסר על כניסת ישראלים לשטחי A.
עילות המעצר שמנתה המשטרה בבקשה להארכת המעצר הן חשש לסיכון ביטחונו של אדם, ביטחון הציבור וביטחון המדינה, חשש לשיבוש הליכי חקירה, התחמקות מחקירה וכן השפעה על עדים או פגיעה בראיות בדרך אחרת.
החשד: סייעה להעביר מטען חבלה לתחומי ישראל
פחימה נעצרה לפני כשבועיים במחסום עינב שבצפון השומרון, על-ידי הימ"ר של מחוז ש"י, יחד עם ערבי-ישראלי תושב יפו ונהג מונית פלשתיני מג'נין. בחומר החסוי שהציגו השב"כ והמשטרה לשופט גולדס, נאמר כי יום לאחר מעצרה של פחימה התפוצץ מטען חבלה במחסום הפתע שהוקם בין קלנדיה וא-ראם, צפונית לירושלים, בעקבות התרעה ממוקדת שהתקבלה במערכת הביטחון.
נציג השב"כ טען, כי פחימה היתה מעורבת בהעברת המטען למקום הומה אדם בישראל. נזכיר, כי כתוצאה מפיצוץ המטען נפצעו באורח קשה 3 לוחמי מג"ב. מי שנטל את האחריות לפיגוע היה לא אחר מאשר המחבל זכריה זביידי [ראו קישור].
סגן נשיא בית המשפט, השופט אהרן דוד גולדס, ציין בהחלטתו כי "קיים חשד כי פחימה עברה את העבירות שיוחסו לה", וכי שחרורה לפני השלמת חקירתם של החשודים האחרים העצורים בפרשה, עלול לשבש את החקירה.
פחימה מכחישה את החשדות שמייחסים לה במערכת הביטחון. היא אמרה אמרה שמעצרה נועד למנוע ממנה לחשוף ברבים את התנהגות צה"ל בג'נין. לדבריה, רודפים אותה בשל דעותיה הפוליטיות וחוקרי השב"כ הבטיחו לשחררה אם תנתק את קשריה מהמחבל זביידי.
פרקליטתה, עו"ד סמדר בן-נתן, טענה בדיון כי פחימה לא נחקרה בגין הטענות האמורות של השב"כ, אלא על דברים שאמרה לפני 3 חודשים, כאשר פגשה בג'נין אדם שתכנן לבצע פיגוע התאבדות, מה שמוכיח לטענתה "שאין להם חשדות קונקרטיים".
פחימה: מנסים למנוע ממני לחשוף את מעשי צה"ל בג'נין
לטענת פחימה, חוקר השב"כ אמר לה אמש, כי הפעם יבקשו להאריך את מעצרה בימים רבים "כדי לשבור אותה" וכי הוא מבטיח לה ש"בסופו של דבר היא תודה בחשדות המיוחסים לה". לטענתה, השב"כ מנסה לשנות את דעותיה הפוליטיות.
עוד טענה, כי "אנחנו לא מצויים במשטר של מחשבות ועמדות, אלא החקירה נועדה אך ורק לבדוק ביצועם של מעשים פליליים ותו לא". למרות זאת, לדבריה, "החקירה מתנהלת כך שבעיתון מתפרסמים חשדות יותר קונקרטיים מאשר מה שמציגים לחשודה בעת החקירה".
לבסוף טענה עו"ד בן-נתן, כי קשריה של פחימה ברשות הפלשתינית "הינם קשרים פוליטיים, ואינם קשורים בשום קשר לפעילות עויינת או לפעילות טרור".
פחימה עצמה אמרה היום: "זה לא היה, זה לא נברא. לא תכננתי, לא ביצעתי. זה בסך הכל הרצון של השב"כ לקבור אותי, על-מנת שלא אספר את הסיפור, ויאמרו: הנה היא טרוריסטית, היא בוגדת, אז לא נקשיב לה... דברים שאני ראיתי בג'נין, שזה כניסות מטורפות של צה"ל, יריות באנשים בלא סיבה. אני הייתי אפילו עדה, שהיו שם נשים וילדים וצלפים ירו מעלינו, שני בתים מעלינו".
מ' 6386/04 מדינת ישראל נ' טלי פחימה

תאריך:  23/08/2004   |   עודכן:  23/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
דיווח על כך נמסר לוועדת החוץ והביטחון; ח"כ רן כהן, בתגובה למידע על המאחזים שפונו: זה נראה מופרך לחלוטין; ח"כ שריד כינה את מופז "משת"פ של המתנחלים"; מזכ"ל תנועת שלום עכשיו: רק 24 מאחזים פונו
אורלי ממן
מדווחת על יציבות בהכנסות; ירידה של 13.6% בהכנסות מתיירות פנים
מירב לוי
הלימודים יימשכו 14 שבועות, 4 ימים בשבוע; העלות: 7,000 ש"ח; התוכנית תועבר ע"י סגל אקדמי הכולל מרצים ומנחים בתחום לקויות הלמידה; במהלך כל המכינה יינתן ליווי אישי לסטודנטים בכל הקורסים
נועם שרביט
כדי לתרץ את פעילותה של אווה יסביץ' בארגון ISM, העלתה פרקליטתה את הטיעון המדהים: היום העיתונות נראית אחרת. לא מדובר רק בעיתונאים אובייקטיביים, אלא המדיה התרחבה ותפקיד העיתונות הוא אחר. המדובר בעיתונות שותפה פעילה ודעתנית
יפעת גדות
מערכת ההנחיה נמצאת בקשר קבוע עם מאגרי נתונים ציבוריים בזמן אמת: אוטובוסים, רכבות, מסלולי חשמליות ולוחות זמנים; הנתונים יועברו באמצעות קול לטלפון הנייד; מסייעת לתכנן את מסלול הנסיעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il