X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההסכם יאפשר גישה ממרכז הצפייה החדש ביד ושם לארכיון העדויות
▪  ▪  ▪

יו"ר הנהלת יד ושם, אבנר שלו, ונשיא "הקרן להיסטוריה ויזואלית של ניצולי השואה" מיסודו של הבמאי סטיבן שפילברג - דאגלאס גרינברג חתמו על הסכם שיתוף פעולה בין שני הארגונים.
ההסכם נחתם בירושלים במסגרת ביקורו של גרינברג ביד ושם, במטרה להעמיק את שיתוף הפעולה בין שני הגופים, שהתהדק בשנים האחרונות בעקבות תהליך הקמתו של מרכז צפייה חדש ביד ושם. המרכז ייפתח לקהל הרחב בשנה הבאה.
מטרת ההסכם היא לספק, בסופו של דבר, למבקרים במרכז הצפייה החדש ביד ושם גישה לכל העדויות שנגבו על-ידי קרן השואה. בעקבות חתימת ההסכם ישולבו עדויות מארכיון קרן השואה גם בתצוגה של המוזיאון החדש לתולדות השואה ביד ושם, שייפתח במרס 2005 וכן יעשה שימוש בעדויות אלה בעבודה החינוכית של יד ושם, במסגרת בית הספר המרכזי להוראת השואה ובפרויקטים משותפים ליד ושם ולקרן השואה בטווח הארוך.
ביד ושם עוסקים בשלב האחרון של תוכנית פיתוח רב-שנתית שבמסגרתה, מלבד ההקמה של מוזיאון חדש לתולדות השואה, מוקם מרכז צפייה בעדויות ובסרטים. במרכז הצפייה החדש יוכלו המבקרים לצפות בסרטים דוקומנטריים ועלילתיים שנעשו על השואה בישראל ובעולם, ובעדויות של ניצולי שואה שצולמו על-ידי יד ושם ועל-ידי גופים אחרים, בהן גם עדויות מקרן השואה, שיהוו מרכיב מרכזי וחשוב. יד ושם מתעתד לאפשר גישה לאוסף העדויות של קרן השואה באמצעות גירסה דיגיטלית של החומרים בו.
מיד ושם נמסר, כי כיום מכיל ארכיון קרן השואה כ-52,000 עדויות מתוכן 8,500 עדויות של ניצולים שצולמו בישראל או עדויות בעברית שצולמו בחו"ל בין אוגוסט 1995 לנובמבר 2001, (מלבד העדויות עצמן מצוי בארכיון גם מידע על נותני העדויות).
אלו הן למעשה סיפורי חיים של ניצולי שואה יהודים, מצילים שסיכנו את נפשם כדי להציל יהודים ואנשים שהיו חלק מהכוחות המשחררים בתקופת מלחמת העולם השנייה. מלבד תיאור התלאות מתקופת השואה, כוללות העדויות גם מידע על התקופה שלפני פרוץ מלחמת העולם השנייה ועל תהליך השיקום שלאחר השואה.
יו"ר הנהלת יד ושם, אבנר שלו, מסר: "השותפות בין יד ושם לביו קרן השואה תסייע להביא את סיפור השואה ומשמעותה לכל אדם בעולם ולהנחילו לדורות הבאים. החשיבות של מאגר העדויות הזה היא בכך שבנוסף לתיעוד ולמחקר ההיסטורי, העדות של ניצולי השואה מוסיפה את הזווית האנושית-אישית למורשת זיכרון השואה".
נשיא קרן השואה, דאגלאס גרינברג, ציין כי "יד ושם וקרן השואה שותפים למחויבות הבסיסית להבטיח שפניהם וקולם של הקורבנות והניצולים של הפשע הגדול בהיסטוריה ייראו ויישמעו לא רק כקולקטיב אלא גם כיחידים. חתימת ההסכם תיצור שותפות בין מאגר עדויות הוידאו הגדול ביותר בעולם של קרן השואה לבין המוסד המוביל בעולם בתיעוד ובהוראת השואה - יד ושם. בכך, מחזק ההסכם את המחויבות המשותפת שלנו לבחון את השואה דרך המושגים האנושיים והמוסריים הבסיסיים".

תאריך:  24/08/2004   |   עודכן:  24/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
לאחר 12 רבעונים של צמצום בכוח האדם, 26% מהמפעלים מדווחים על גידול במצבת כוח האדם ברבעון הנוכחי
יפעת גדות
הילדים יבקרו באולפני יוניברסל, בדיסנילנד ויפגשו עם השחקנית ג'ימי לי-קרטיס ועם הקוסם דיוויד קופרפילד
עומר כרמון
שר החוץ ביטל בשבוע שעבר את השתתפותו בטקס של הקהילה היהודית בארגנטינה בשל "בעיות בליכוד"; ראשי הקהילה היהודית בצרפת אינם מרוצים מתיזמון ביקורו הנוכחי
מחלקה ראשונה
10,250 נשים פנו ו-150 יתמודדו; רק 45 מתוכן תצאנה למסע האתגרי לנשים בלבד היוצא בחודש אוקטובר לחבל ראג'סטן שבהודו
גלית יצחק
השירות יינתן במרכזי בריאות האישה של שירותי בריאות כללית; השירות יעניק להורים מידע בנושא גנטיקה, היריון ולידה; לבני הזוג תוענק ערכת מידע מקיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il