X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסגרת טיפול בדכאון שנעשה דרך הטלפון דיווחו 59% כי הם מרוצים מאד מהטיפול; הטיפול הטלפוני נמצא יעיל מאחר ואנשים נטו יותר לדבוק בו; 84% קיימו לפחות ארבע שיחות; בטיפול סטנדרטי יש צורך בהרבה מוטיבציה מצד המטופלים
▪  ▪  ▪

מעט פסיכותרפיה בטלפון יכולה להוות תוספת בעלת השפעה רבה לתרופות בהפחתת התסמינים של דכאון, כך קובע מחקר חדש.
מחקר רחב היקף שנעשה במדינת וושינגטון גילה, כי הרגשתם של 55% מאנשים שדיווחו על תסמינים של דכאון "השתפרה בהרבה" לאחר שהחלו ליטול תרופות נגד דכאון, אך לאחר תרפיה בעזרת שמונה "מפגשים טלפוניים" דיווחו האנשים על שיפור משמעותי נוסף בהרגשתם.
לדברי מי שערך את המחקר, ד"ר גרגורי סימון, פסיכיאטר וחוקר בריאות הנפש בקבוצת בריאות בסיאטל, הטיפול באמצעות הטלפון לאו דווקא טוב יותר מהטיפול הנפשי המסורתי, ולמעשה שיחה פנים מול פנים יכולה להיות בעלת השפעה רבה יותר, אך טיפול כזה לעיתים קרובות הינו מעבר ליכולתם של אנשים מסויימים והתרפיה באמצעות הטלפון יכולה להביא לתוצאות טובות באופן דרמטי, יותר מאשר העדר כל טיפול נפשי.
בכל אופן, בעוד הן פסיכותרפיה והן תרופות נגד דכאון יכולים להיות יעילים לטיפול בדכאון, אנשים רבים 'נשארים עימם' לאורך זמן רב.
על-פי המחקר, כ-40% מהאנשים הנוטלים תרופות נגד דכאון מפסיקים ליטול אותם לאחר טיפול של חודש אחד. רק שליש מהאנשים הסובלים מדכאון פונים לטיפול פסיכותרפי ורק מחצית מאלו שפונים לטיפול כזה ממשיכים בו לאחר יותר מארבעה מפגשים. כרבע מפסיקים את הטיפול לאחר פגישה אחת, כך על-פי ממצאי המחקר.
לדברי ד"ר סימון, הם חיפשו אחר דרכים לשפר את הטיפול עבור אנשים המקבלים מרשמים לתרופות נגד דכאון מרופא המשפחה שלהם.
ממצאי המחקר פורסמו בגליון אוגוסט של העיתון הרפואי של איגוד הרפואה האמריקני.
600 בני אדם שרק החלו את הטיפול בתרופות נגד דכאון השתתפו במחקר. גילם הממוצע היה 44 ושלושה רבעים מהם היו נשים. המשתתפים חולקו באופן אקראי לשלוש קבוצות. הקבוצה הראשונה קיבלה טיפול סטנדרטי מרופא המשפחה; הקבוצה השנייה קיבלה טיפול סטנדרטי ובנוסף פיקוח טלפוני; והקבוצה השלישית קיבלה שילוב של טיפול סטנדרטי, פיקוח דרך הטלפון ותרפיה באמצעות הטלפון.
הפיקוח דרך הטלפון כלל שלוש שיחות סיוע מאנשי הצוות ששאלו את המתנדבים על תסמינים של דכאון, האם הם נוטלים תרופות והאם חוו תופעות לוואי. הממצאים דווחו לרופא המטפל.
התרפיה באמצעות הטלפון כללה שמונה שיחות של טיפול נפשי בתחום ההתנהגות הקוגנטיבית (הכרתית). כל שיחה נמשכה בין 30 ל-40 דקות. במידה ואדם מסויים לא נמצא זמין, המטפל המשיך לנסות ליצור עימו קשר עד שהקשר אכן נוצר.
80% מהאנשים שקיבלו את כל שלושת הטיפולים דיווחו, כי התסמינים "השתפרו בהרבה" לאחר ששה חודשים, בהשוואה ל-66% מאלו שזכו רק לפיקוח טלפוני ול-55% מאלו שנטלו תרופות בלבד.
59% מאלו שקיבלו טיפול באמצעות הטלפון אמרו, כי הם מרוצים מאד מהטיפול בדכאון. בהשוואה ל-29% בקרב אלו שנטלו רק תרופות ו-47% בקרב אלו שקיבלו רק פיקוח טלפוני.
אחת הסיבות, לדברי ד"ר סימון, שהטיפול הטלפוני היה כה יעיל היא שאנשים נטו יותר לדבוק בו. 84% קיימו לפחות ארבע שיחות, כך על-פי המחקר. בטיפול סטנדרטי יש צורך בהרבה מוטיבציה מצד המטופלים. הם צריכים לרצות למצוא מטפל, לקבוע פגישות ולקיים פגישות אלו באופן קבוע אלו. הבעייה, לדבריו, היא שרוב האנשים החווים דכאון אינם בעלי מוטיבציה כלל אלא להיפך.
הרעיון הוא של גישה שונה - מתן סיוע, בלי לוותר, לאנשים מסתגרים ומבודדים. יתכן ודווקא אלו שיכולים להנות מיתרונותיו של טיפול מסוג זה הם אלו שאינם בעלי מוטיבציה ללכת ולחפש אחריו. הערך לדברי ד"ר סימון הוא של מה שאפשר יותר מה מאשר מה שאופטימלי.

תאריך:  26/08/2004   |   עודכן:  26/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
בנוסף לפיצויי הפרישה; בתוך כך פורסם היום כי 100 עובדי טפחות קיבלו מכתבי פיטורים
אורלי ממן
מכתשים אגן ממשיכה להוות את גורם הרווח העיקרי; שינוי מס החברות הגדיל גם הוא את הרווח המדווח
יפעת גדות
יוצאת בקמפיין הסברה למגזר הערבי; את הקמפיין יובילו בהתנדבות השחקנים מוחמד בכרי וסלמה חישבון; השירות מעניק לפונים חומר הסברה בשפה הערבית, ללא תשלום
עומר כרמון
נכדו של המהאטמה גאנדי הגיע לישראל וישבות רעב לאות הזדהות עם האסירים הביטחוניים; ישתתף בהפגנה גדולה בה ינאמו אורי אבנרי ואבו עלא; ייפגש ביום א' עם אדריכלי יוזמת ז'נבה
הדר פרבר
דחה את ההצעה לסיור לימודים בים המלח ואילת וטען כי בזמנים אלה בהם הציבור ביקורתי יש לדחות את הסיור או לפצל אותו לשני ימים נפרדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il