X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התנועה לאיכות השלטון דורשת מהיועץ מזוז לפתוח בחקירה משטרתית בעקבות קביעת מבקר המדינה, כי צחי הנגבי "הפר את החוק ברגל גסה", כשהיה השר לאיכות הסביבה; מזוז החל בבדיקת ממצאי הדוח
▪  ▪  ▪
השיטה היא הבעיה
מוטי שפירא
הנגבי רק ניצל ב"חכמה" את השיטה...; נראה כי אזרחי המדינה ראויים שיקום ויתייצב נציב שירות המדינה ויאמר בגלוי כיצד קרה שתופעה כזו הגיעה למימדים מסוג זה
לרשימה המלאה

מיכאל דבורין
מבקר המדינה: צחי הנגבי רמס את החוק ברגל גסה

פחות מיממה לאחר פרסום דוח מבקר המדינה, אליעזר גולדברג, בעניינו של השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, והרוחות סוערות בעקבות מה שהוגדר על-ידי רבים כאחד הדוחות החמורים ביותר בעניין מינויים פוליטיים שהוציא משרד מבקר המדינה מאז ומעולם.
המבקר קבע כי השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, רמס ברגל גסה את החוק כשהשתמש במשרד לאיכות הסביבה שבו כיהן כשר בין השנים 2001 ל-2003, כאמצעי לסידור מקומות עבודה לחברי מרכז הליכוד ולקרוביהם.
על-פי דוח המבקר, הנגבי הצליח לסדר ליותר מ-80 מקורבים פוליטיים שכאלה, תפקידים במסגרת המשרד לאיכות הסביבה. עוד עולה מהדוח, כי הדרג המקצועי במשרד שיתף למעשה עם השר פעולה ולא רק שלא מנע את המינויים הללו, אלא אף שיתף פעולה באופן אקטיבי עם מעשיו של השר.
נציב שירות המדינה, שמואל הולנדר, אמר בתגובה (ה', 26.8.04), כי הוא מעריך שייפתחו הליכים משמעתיים נגד בכירים במשרד לאיכות הסביבה, שסייעו לשר הנגבי למנות מקורבים לתפקידים במשרד. הולנדר ציין, כי תישקל פתיחה בהליכים משמעתיים גם נגד גורמים במשרד שידעו על מעשיו הפסולים של השר ולא דיווחו על כך.
הולנדר החליט במקביל לנקוט צעד נוסף, שיש לו השלכה על כל השירות הציבורי. הולנדר הודיע, כי בכוונתו לבדוק את כל המינויים שנעשו בשירות הציבורי בתקופה האחרונה, וזאת כדי לוודא שלא נעשו מינויים נוספים בלתי ראויים. המדובר בבדיקה רחבה ביותר, שתקיף, קרוב לוודאי, מאות מינויים שנעשו במשרד הממשלה.
בעקבות הדוח החמור פנתה הבוקר התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה משטרתית נגד השר הנגבי. "זהו הדוח החמור ביותר שנכתב אי פעם, על-ידי המבקר, בענין מינויים פוליטיים בשירות המדינה ובענין אחריותו של שר בישראל למינויים כאלה וכן בענין אחריותם של עובדי מדינה, המכונים על-ידי המבקר 'גורמי הביצוע והבקרה' לביצוע שלא כדין של מינויים פוליטיים", כותבת התנועה לאיכות השלטון ליועמ"ש.
"המבקר מתאר באריכות כיצד השר הנגבי", ממשיכה התנועה "פעל למינויים של עשרות חברי מרכז הליכוד או בני משפחתם לתפקידים במשרד לאיכות הסביבה ולשכירת שרותים, עבור משרד זה, מידי חברים במרכז הליכוד וכן כיצד נוצרו במשרד 'משרות' רק כדי לספק תעסוקה לאנשי מפלגה או לקרוביהם, כאשר, כדברי המבקר, יש ששולמה תמורה, לעתים גבוהה, למי שכמעט לא עשה דבר".
התנועה מציינת, כי מדברי המבקר בדוח "עולה חשד לכאורה שהיתה או שתהיה תמורה למינויים אלה של חברי מרכז הליכוד, שכן מרכז הליכוד הוא הגוף הבוחר את המועמדים לחברות בכנסת מטעם הליכוד והוא זה שקובע את דירוגם ברשימה לכנסת. חשד לכאורה זה צריך להיות נשוא החקירה".
כמו כן פנתה התנועה לאיכות השלטון אל נציב שרות המדינה, בדרישה לבדוק את חלקם של עובדי המדינה במשרד לאיכות הסביבה "שנתנו ידם, לפי דוח המבקר, לביצוע המינויים הפוליטיים, שנעשו בניגוד לחוק שירות המדינה [מינויים], בניגוד לתקשי"ר, בניגוד להוראות הנציבות ובניגוד לכללי השוויון וההגינות".
התנועה לאיכות השלטון מציינת במכתבה לנציב, כי היא סבורה שיש למצות את הדין עם "גורמי בקרה" אלה ובפרט לפעול להדחתם משרות המדינה של שמואל הרשקוביץ, מי שהיה עוזר השר ואחר כך מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה, שניצח על-פי דוח המבקר על מדיניות המינויים הפוליטיים ושל סמנכ"ל המשרד, יורם הורוביץ, "שמעל בתפקידו כעובד מדינה ואף פעל בלהיטות יתר וכדברי המבקר "יש שעשה יותר ממה שהתבקש כדי לממש מינויים [פוליטיים] כאלה".
התנועה טוענת עוד, כי מן הראוי שהנציבות תדאג להשבת הכספים ששולמו, שלא כדין, לעובדים בשירות המדינה שלא נתנו תמורה לשכרם".
לשכת מזוז: "התקיימה כבר התייעצות בכירים בנושא, בימים הקרובים יתקבלו החלטות"
מלשכת היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, נמסר כי "היועץ קיים כבר דיון ראשון בממצאי דוח מבקר המדינה שפורסם אתמול. בדיון השתתפו פרקליט המדינה, ערן שנדר, המשנה ליועמ"ש, מלכיאל (מייק) בלס, ובכירים נוספים. בדיון נבחנו השלכות שונות של הדו"ח במישור הפלילי, המשמעתי והציבורי. בימים הקרובים יימשכו ההתייעצויות בנושא זה. עם קבלת החלטות סופיות תפורסם הודעה בהתאם".

תאריך:  26/08/2004   |   עודכן:  26/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
ישראל ממתינה לאישור אמריקני שיאפשר למפקד חיל האויר ההודי להפוך לטייס ההודי הראשון המטיס F-16 אמריקני; המפקד ההודי יחזה בהתקדמות פרויקט הפלקון ויחזה בתותחי הוביצר-155
אורלי ממן
הסיבות - הוצאות מימון והוצאות בגין שינוי מבני והתייעלות
נועם שרביט
התקבלה תביעתה של החברה הקבלנית 'קסדור ישראל', שבנתה כאלף יחידות דיור עבור המדינה בשדרות במסגרת ה"פרוגרמות" בשנות ה-90'; השופט: המשרד לא גילה על הנוהל, לפיו הוא ישלם עבור תקופת החזקת הדירות כשהמדינה לא מוכנה לקבלן עדיין
יפעת גדות
במסגרת טיפול בדכאון שנעשה דרך הטלפון דיווחו 59% כי הם מרוצים מאד מהטיפול; הטיפול הטלפוני נמצא יעיל מאחר ואנשים נטו יותר לדבוק בו; 84% קיימו לפחות ארבע שיחות; בטיפול סטנדרטי יש צורך בהרבה מוטיבציה מצד המטופלים
אורלי ממן
בנוסף לפיצויי הפרישה; בתוך כך פורסם היום כי 100 עובדי טפחות קיבלו מכתבי פיטורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il