X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הניסוי הקודם נערך בהצלחה לפני כחודש; בשבוע הבא יחזור לישראל צוות הניסוי; מערכת הביטחון: "המשימה לא הושלמה"
▪  ▪  ▪

אכזבה קשה למערכת הביטחון: ניסוי החץ, השני שנערך בארה"ב-קליפורניה, נכשל. הטיל, ששוגר לעבר הראש הקרבי המדמה טיל סקאד משופט מדגם D, לא הצליח לפגוע במטרה. במערכת הביטחון מאשרים כי הניסוי נכשל, אך מדגישים כי המשימה טרם הושלמה. כמו כן מציינים, כי המטרה היתה טיל מתקדם מאוד, שעדיין אינו בנמצא בידי אוייבי ישראל ואינו מהווה סיכון לישראל.
הניסוי הקודם שנערך לפני כחודש [ראו קישור], הצליח. אלא שניסוי זה מורכב יותר, שכן המטרה היא יירוט טיל מסוג סקאד D בעל ראש נפץ דו-שלבי: ראש נפץ אמיתי, שהוא-הוא המטרה, וראש נפץ מדומה הנישא על-ידי המנוע, שנועד להטעות את טיל החץ שנורה.
התרגיל הפעם (שנכשל) נחשב לניסוי החשוב ביותר, שכן הוא נועד לבחון יירוט טיל אוייב-מבצעי. ככל הידוע, המכ"ם איתר את הראש הקרבי, מערכת הנשק פעלה, אך טיל החץ סטה ממסלולו ולא פגע במטרה. בשבוע הבא יקופלו מתקני השיגור, המכ"ם והציוד הנלווה ויוחזרו לישראל. הניסויים הבאים יבוצעו בישראל.
מערכת טילים נגד טילי קרקע-קרקע (טק"ק) הינה פרי פיתוח התעשיות הביטחוניות הישראליות. הסוללה הראשונה הוכרזה מבצעית באוקטובר 2000 (חץ 1). מאז נעשה מאמץ גדול להתאים את החץ כך שיענה על האיומים מצד אירן.
מערכת הביטחון הישראלית הצליחה לשפר את הטיל (חץ 2), ועתה הוא עונה על חלק ניכר מהאיומים. העבודה נמשכת ובהמשך הפיתוח משקיעה ארה"ב עשרות מיליוני דולרים בשנה. הניסוי עתה (יום ה') הינו ה-13 שנערך מאז שהסתיימה בנייתו של הטיל.
בהודעה רשמית מצד מערכת הביטחון נמסר, כי הניסוי נערך בשדה הניסויים בארה"ב, ומטרתו היתה כפולה: יירוט מטרה שאינה אמיתית המייצגת מצב קיצון, ואיסוף מידע הנדסי להמשך פיתוח טיל החץ. במהלך הניסוי, נאמר, גילה המכ"ם את המטרה והעביר את נתוניה למערכת הנשק. תוכניות ההגנה הועברו אל המשגר, אשר שיגר את הטיל המיירט. הטיל שוגר במסלולו לעבר המטרה "אך המשימה לא הושלמה". ממשרד הביטחון נמסר עוד, כי "לניסוי זה אין השלכה על מבצעיות מערכת הנשק בחיל האוויר".

תאריך:  26/08/2004   |   עודכן:  27/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
מוחים נגד ההחלטה "להקנות לפקיד בכיר ככל שיהיה עוצמה פוליטית וכלכלית כה גדולה"
נועם שרביט
הסתדרות הרופאים הווטרינריים פנתה ליועמ"ש, בתלונה על שלא נכללו נשים בהרכב הוועדה ועל שאין מספיק נציגים בעלי מומחיות וניסיון בתחום הנדרש; ההסתדרות אף קובלת על-כך שלא נכלל בוועדה נציג מטעמה ועל שתנאי הסף שקבעה הוועדה לתפקיד נמוכים מדיי
יואב יצחק
העדפת מקורבים וחברי מרכז למשרות אמיתיות תטופל במישור המשמעתי; הולנדר הודיע: אבדוק המינויים החדשים במשרדי הממשלה; ח"כ מיכאל איתן: אם יוחלט לחקור, הנגבי לא יוכל להמשיך בתפקידו
נועם שרביט
חורף חם צפוי באיצטדיון רמת גן, החל מערב ראש השנה; כל יריבותיה של מכבי היו בעבר אלופות אירופה; ההכנסה הצפויה מהמשחקים ומעצם ההשתתפות במפעל: כ-30 מיליון ש"ח!
אלונה קורן
מנכ"ל החברה: זוהי תוצאה של תהליך ההתייעלות שעברה הקבוצה לאחר מיזוג פעילויות הפניקס והדר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il