X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך טוענת האגודה לזכויות האזרח בפנייתה ליועמ"ש; רה"מ ביקש ממזוז לבחון חוקיות ההחלטה שלא לאפשר הקניית מעמד בישראל לאזרחי מדינות ערב הנישאים לישראלים; האגודה: החוק אינו מסמיך איש לאסור על הקניית מעמד לאדם אך ורק בשל מוצאו הערבי
▪  ▪  ▪

האגודה לזכויות האזרח פנתה (יום ה', 26.8.04) במכתב דחוף אל היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בו טענה כי הנחייתו של ראש הממשלה לשב"כ, שלא לאפשר הקניית מעמד בישראל לאזרחי מדינות ערב, הנישאים לישראלים, אינה חוקתית ועל-כן יש לבטלה.
מכתבה של האגודה מתייחס לפרסום של יאיר אטינגר בעיתון 'הארץ' מיום רביעי השבוע, בו נאמר כי ראש הממשלה הורה לשב"כ להקפיא את כל ההליכים לבדיקת בקשות של אזרחי מדינות ערב להסדיר את מעמדם בישראל מכוח נישואין לאזרחים ולתושבים ישראלים.
לשכת ראש הממשלה אישרה את קיומה של ההנחיה, ואמרה בתגובה כי "אכן קיימת הנחיה של ראש הממשלה, שלפיה הקפאת איחוד משפחות תכלול גם אזרחים ממדינות ערב, וזאת מאותו טעם ביטחוני שבעטיו נחקק החוק המקפיא איחוד משפחות של תושבי הרשות הפלשתינית". על-פי הדיווח, בחודש מאי האחרון פנה שר הפנים למזוז בבקשה לבדוק האם הנחיית ראש הממשלה חוקית. הבדיקה, לדברי דובר משרד המשפטים, עודנה נמשכת ואין זה חריג שבדיקה "בנושאי מדיניות" נמשכת חודשים.
"האמור בכתבה אישש את שחששנו", כותב עו"ד עודד פלר מהאגודה לזכויות האזרח בפנייתו למזוז. "לאגודה הגיעו בחודשים האחרונים פניות רבות של אזרחים ותושבים ישראלים, להם בני זוג שהם אזרחי מדינות ערב (מצרים, ירדן ומרוקו), אשר הגישו בקשות להסדרת מעמד בני זוגם בישראל, ובקשותיהם אינן מטופלות. כל הפונים כולם אינם נענים כלל או נענים, כי עניינם 'נמצא בבדיקה'. גם פניות האגודה לזכויות האזרח אל משרד הפנים בעניינם של בני הזוג אינן נענות, או נענות בקצרה, כי העניין 'בבדיקת הגורמים'".
"אי חוקיותה של הנחיית ראש הממשלה ברורה מאליה", מוסיף עו"ד פלר. לדבריו, "חוק האזרחות, התשי"ב-1952, ואף חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת השעה), התשס"ג-2003, לא הסמיכו את ראש הממשלה, את פקידי משרד הפנים ואת השב"כ להקפיא הליכי התאזרחות של בני אדם בשל מוצאם הערבי. דומה, כי רוחו הגזענית של חוק האזרחות והכניסה לישראל, שורה על מקבלי ההחלטות, עד שטחו עיניהם מראות, כי סמכות שכזו - לאסור על הקניית מעמד לאדם אך בשל מוצאו הערבי - לא הוענקה להם מעולם. הסמכות, הגזענית והנוראה כשלעצמה, שנקבעה בחוק, ועומדת בימים אלה לבחינתו של בג"צ, נוגעת אך ורק לתושבי השטחים".
"אפשר שראש הממשלה, פקידי משרד הפנים ואנשי השב"כ סבורים, כי נישואין בין אזרח ישראלי לאזרח זר ערבי אינם רצויים. ברם, זכות היסוד של כל אזרח ישראלי לבור לו בן זוג כרצונו ולהקים עימו בית בישראל, היא עניין המצוי בתחומו הפרטי של כל אדם ואדם, ואין איש רשאי להשיג את גבולו של הפרט בשיקולים של לאום וגזע".
לפיכך, מוסיף פלר, "נבקשך להורות לאלתר למשרד הפנים ולשב"כ לשוב ולטפל בבקשות להקניית מעמד של אזרחים ממדינות ערב. כל בקשה יש לבחון באופן אינדיבידואלי ובמהירות המרבית".

תאריך:  27/08/2004   |   עודכן:  27/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
האישה, ערבית-ישראלית, ובן זוגה הפלשתיני רבו אמש ברמאללה; הגבר חטף את התינוק לבית משפחתו; משטרת טול-כרם איתרה את החוטף והשיבה את התינוק לאמו
יבגני זרובינסקי
שני נערים שדדו נהג מונית בצומת קריית אתא; אחד הנערים הרים את בלם היד והשני היכה ודקר אותו; השניים לקחו את הכסף שהיה במונית ונמלטו
קריות באינטרנט
4.5 שנות מאסר בפועל נגזרו על רב בן 47 מחיפה שהורשע בהתעללות ב-7 מתלמידיו בני 4-6; כמו כן, יפצה הרב כל אחד מהתלמידים ב-7,000 שקלים
עומר כרמון
המתאבק המצרי, כראם אברהים, זכה אמש במדליית הזהב הראשונה של מצרים מאז אולימפיאדת לונדון; "אני מקדיש את המדליה לארצי, למשפחתי, ולכל האומה הערבית"
עומר כרמון
אמש נערכה פגישה ראשונה בין עורכי דינם של חמשת העצורים לפרקליטת מחוז הצפון; הפרקליטות: "בכוונתנו להגיע לניסוח מינורי יותר של כתב האישום"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il