X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המהלך מתאפשר מאחר שבזק כבר אינה חברה ממשלתית; בזק מימשה את האופציה שהיתה לה לרכישת 50% ממניות פלאפון מידי חברת שמרוק העולמית
▪  ▪  ▪

בסוף השבוע נחתמה "עסקת פלאפון", במסגרתה מימשה חברת בזק את האופציה שהייתה לה לרכישת 50% ממניות חברת פלאפון מידי חברת שמרוק העולמית. בכך הגדילה בזק את אחזקתה בפלאפון ל-100% מהמניות.
החתימה על ההסכם התאפשרה לאחר שהתקבלו כל האישורים הרגולטוריים הדרושים ממשרד התקשורת ומוועדת השרים לענייני הפרטה. ביום חמישי (26.8.04) התקבל האישור הפורמלי האחרון מהממונה על ההגבלים העסקיים [ראו קישור] ובכך נסללה הדרך לחתימה על העסקה.
במסגרת העסקה, תשלם בזק לחברת שמרוק 60 מיליון דולר, ותיפרע הלוואה בסך 392 מליון דולר לבנק הפועלים. בנוסף, תחלק חברת פלאפון דיבידנד בסך 4.15 מיליון דולר לחברת שמרוק ולחברת בזק.
במעמד החתימה על העסקה השתתפו נציג שמרוק, עו"ד מיקי צלרמאייר, יו"ר בזק, מיקי מזר, ומנכ"ל בזק, אמנון דיק. עוד נכחו יו"ר פלאפון, בני וקנין, ומנכ"ל פלאפון, יעקב גלברד.
יו"ר בזק, מיקי מזר, אמרה כי החתימה על ההסכם השלימה מהלך שאמור היה להתממש כבר לפני מספר שנים, אלא שמגבלות החברה הממשלתית מנעו מבזק להפוך להיות בעלים באופן מלא (כיום בזק מוגדרת כ"חברה מעורבת", א.ק). זהו צעד נוסף בבניית בזק כקבוצת תקשורת שיש בה את כל מגוון מוצרי התקשורת המודרנית".
מנכ"ל בזק, אמנון דיק, אמר כי פלאפון הוכיחה בשנה האחרונה את יכולתה לממש את הפוטנציאל הרב שלה, ולהגיע לרווחיות. "מדובר במהלך אסטרטגי בעל חשיבות עליונה. תחום הסלולר הוא מנוע הצמיחה העיקרי בשוק התקשורת כבר מספר שנים. מחובתה של בזק להיות חלק מעולם זה, בדיוק כמו קבוצות התקשורת הגדולות בעולם", אמר דיק.
יו"ר בזק מזר, והמנכ"ל דיק, הדגישו כי יש להם אמון מלא בהנהלת פלאפון ובדרך שבה היא מובילה את החברה.
יו"ר פלאפון, בני וקנין, אמר כי לא צפויים שינויים בפלאפון ובניהול השוטף שלה. "נמשיך באותה אסטרטגיה ואותן תוכניות עבודה, שהביאו את פלאפון לרווחיות ובדרך להגשמת היעד להיות מובילת השוק הסלולרי בישראל".
מנכ"ל פלאפון, יעקב גלברד, הודה לדירקטוריון בזק והנהלתה על האמון שנתנה בפלאפון ועל "העידוד, התמיכה והגיבוי שקיבלנו במהלך מימוש תוכנית המפנה אותה מימשנו בהצלחה".
גלברד אמר כי מערכת היחסים החיובית שהתפתחה במשך השנים תתחזק עתה עוד יותר - פועל יוצא של החשיבות שבזק רואה בפלאפון כאחזקה מהותית לקבוצה כולה.

תאריך:  27/08/2004   |   עודכן:  14/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
כ-2,000 פלשתינים ופעילי שמאל ישראלים השתתפו בהפגנה סמוך לגדר הביטחון; ארון גאנדי: "מה שקורה בישראל גרוע ממשטר האפרטהייד בדרום אפריקה"; פסיכולוג פלשתיני: אצלנו אין סיכוי למאבק לא אלים
נועם שרביט
נ' י' מכפר סבא, טוענת כי זריקת אלחוש רשלנית של ד"ר גבי וייסמן גרמה לה לנזקים נפשיים, לבושה ולנכות של 20%; טוענת, כי הרופא עקר שן לגביה לא התלוננה ובשל הנזקים כיום היא דיכאונית וחסרת שמחת חיים; סכום התביעה: 2.5 מיליון ש"ח
נועם שרביט
כך טוענת האגודה לזכויות האזרח בפנייתה ליועמ"ש; רה"מ ביקש ממזוז לבחון חוקיות ההחלטה שלא לאפשר הקניית מעמד בישראל לאזרחי מדינות ערב הנישאים לישראלים; האגודה: החוק אינו מסמיך איש לאסור על הקניית מעמד לאדם אך ורק בשל מוצאו הערבי
עומר כרמון
האישה, ערבית-ישראלית, ובן זוגה הפלשתיני רבו אמש ברמאללה; הגבר חטף את התינוק לבית משפחתו; משטרת טול-כרם איתרה את החוטף והשיבה את התינוק לאמו
יבגני זרובינסקי
שני נערים שדדו נהג מונית בצומת קריית אתא; אחד הנערים הרים את בלם היד והשני היכה ודקר אותו; השניים לקחו את הכסף שהיה במונית ונמלטו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il