X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שירות בתי הסוהר: "האסירים הביטחוניים בכלא שקמה ביקשו לאכול"; "נשקול החזרת מכשירי החשמל ונאפשר קניית סיגריות"; הרשות הפלשתינית: "השביתה הוקפאה עד יום ב'"; "ישראל נענתה לכמה מדרישותינו"
▪  ▪  ▪

הוועדה העליונה לענייני אסירים ברשות הפלשתינית התכנסה בערב (ו', 27.8.04) בראשות יו"ר הרשות, יאסר ערפאת, ואישרה את ההחלטה להקפיא עד יום ב' בשבוע הבא את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים. חידוש השביתה תלוי בהתקדמות המו"מ עם שירות בתי הסוהר (שב"ס).
בשעות הצהרים מסר שב"ס כי כל 350 האסירים הביטחוניים בכלא שקמה הודיעו על סיום שביתת הרעב שלהם. בשב"ס שוקלים כעת להחזיר לאסירים את ההטבות שנלקחו מהם עם תחילת השביתה.
הפלשתינים הכחישו תחילה את הודעת השב"ס וטענו כי מדובר בלוחמה פסיכולוגית שנועדה לשבור את רוחם. אולם מאוחר יותר הודו כי החליטו 'להקפיא' את שביתת הרעב למספר ימים בעקבות נכונות שלטונות הכלא להיענות לכמה מדרישותיהם.
בשב"ס טענו כבר בתחילת שביתת הרעב, כי לא כל האסירים תומכים במהלך אותו יזמו החמאס והג'האד האיסלמי. לדבריהם, לא מדובר בשביתת רעב אמיתית. האסירים שותים חלב והם אף ביקשו מבעוד מועד להצטייד בכמות גדולה של סוכר, מרקים ומיצים.
בניסיון לדכא את השביתה, הוצאו מתאיהם של האסירים השובתים כל מכשירי החשמל, הופסקה חלוקת המזון מהקנטינות ובוטלו ביקורי המשפחות.
השר לביטחון פנים, צחי הנגבי, אמר לפני כשבועיים: "לא נחזור על שגיאות העבר. שום דרישה של האסירים לא תתקבל. מצדי, האסירים יכולים לשבות יום אחד, חודש ואפילו לשבות רעב עד מוות".
בשטחי הרשות הפלשתינית התקיימו בשבועיים האחרונים עשרות תהלוכות ועצרות הזדהות עם האסירים הביטחוניים. יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, נאם ביום האסיר ואף שבת רעב לאות הזדהות. הליגה הערבית וארגון מדינות האיסלם קיימו ישיבות חירום. הפלשתינים פנו לאו"ם ולארגונים בינ"ל כדי שיידרשו מישראל להכיר באסירים כשבויי מלחמה.
האסירים הביטחונים הגישו עם תחילת השביתה רשימת דרישות. עיקרן: "הפסקת החיפושים בתאים, הפסקת השימוש בגז מדמיע, הפסקת המנהג של הטלת קנסות כספיים על עבירת משמעת, הפסקת מדיניות הבידוד, לאפשר לאסירים לשוחח בטלפונים הציבוריים בבתי הכלא, להעביר את האסירים לבתי כלא סמוכים למקום מגוריהם, להסיר את המחיצות בין האסירים לבני משפחותיהם בעת הביקורים בבתי הכלא, לאסור על קיום חיפושים גופניים משפילים ולאסור על העמדת האסירים בעירום במסדרון הכלא".

תאריך:  27/08/2004   |   עודכן:  28/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
שופטת מבימ"ש השלום בתל אביב סירבה לדחות דיון עד לאחר חופשת הלידה של עורכת הדין והורתה ללקוח להחליף פרקליטה; הלשכה הצטרפה לעתירה לבג"צ שקבע כי הדיונים יידחו עד לאחר חופשת הלידה
עומר כרמון
שלושה סקרים שנערכו בימים האחרונים בארה"ב, העלו כי הנשיא בוש הצליח להפוך את המגמה והוא מוביל כעת במעט על פני יריבו הדמוקרטי, ג'ון קרי; הסיבה: שירותו הצבאי של קרי בויאטנאם
אורלי ממן
ההכנסות הרבעוניות הסתכמו ב-7 מיליון ש"ח, הרווח התפעולי עומד על 850 אלף ש"ח
אורלי ממן
מחירי הנפט הגולמי חזרו לעלות על-רקע שני מקרי חבלה בקווי נפט בעירק
אלונה קורן
עלית לא שילמה לפרידמן על השתתפותו בקמפיין - כחלק מחוזה החסות שלה איתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il