X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההערכות - ב-2004 כולה צפוי גידול של עד 5% בסך ההשקעות בתעשיה
▪  ▪  ▪

ניצני ההתאוששות בתעשיה לא באו לידי ביטוי בהשקעות. ברבע הראשון של 2004 נמשכה הנסיגה הריאלית בהשקעות בתעשיה, תוך התמתנות קלה ביותר בקצב. כך עולה מניתוח רבעוני בהתאחדות התעשיינים של השקעות בתעשיה.
ההשקעות במכונות ובציוד מייבוא ירדו ברבע הראשון של השנה בכ-8%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בכ-2.7 מליארד שקל.
נירה שמיר, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, המדווחת על הנתונים האמורים, מעריכה כי בשנת 2004 כולה צפוי גידול של עד 5% בסך ההשקעות בתעשיה. ההשקעות תסתכמנה בכ-11.5 מיליארד שקל. זאת, בשל ההתאוששות בתעשיה ועל-רקע הנסיגה המצטברת של 31% בהשקעות בשלוש השנים האחרונות.
שמיר מציינת, כי רמת ההשקעות הנמוכה בתעשיה צריכה להוות "נורת אזהרה" לאוצר. לדעתה, על חוק עידוד השקעות הון החדש, הנמצא בשלבי ניסוח מתקדמים, להיות חוק אטרקטיבי, שישמר יציבות לאורך זמן, וימשוך משקיעים מקומיים וזרים. אם לא כן, ישנו חשש כבד כי המשקיעים יעתיקו את השקעותיהם לחו"ל, ותחול הידרדרות נוספת ברמת ההשקעות בתעשיה.
מניתוח של התאחדות התעשיינים על ההשקעות בתעשיה במכונות ובציוד מייבוא לפי קבוצות עולה, כי נסיגה ריאלית חדה ביותר של 47.5% נרשמה ברבע הראשון של 2004 בהשקעות בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית (כרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת), לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
כלכלני התאחדות התעשיינים מציינים, כי הירידה נגזרה מנסיגה חדה ביותר בהשקעות ענף הכרייה והחציבה ברבע הראשון של השנה, וכי בניכוי ענף זה רשמה הקבוצה גידול ריאלי מרשים של 27.5% בהשקעות.
שונות אפיינה את התפתחות ההשקעות בענפי הקבוצה: כאמור, בענף הכרייה והחציבה חלה ירידה חדה ביותר בהשקעות של 95.5%; לצד נסיגה של 37% בהשקעות ענף המתכת הבסיסית; בענף הגומי והפלסטיק חלה ירידה של 13% בהשקעות; מנגד, בענף המינרלים האל מתכתיים חל גידול חד ביותר של 127% בהשקעות; לצד עלייה של 17.5% בהשקעות ענף מוצרי המתכת.
מנגד, בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית (כימיקלים וזיקוק נפט, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי), גדלו ההשקעות, ברבע הראשון של 2004 בשיעור ריאלי של 39%, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לאחר נסיגה בקצב של 10% ברבע האחרון אשתקד. העלייה בהשקעות אפיינה את כל ענפי הקבוצה: עלייה חדה של 61.5% נרשמה בהשקעות ענף הכימיה והנפט; בענף הציוד החשמלי גדלו ההשקעות ב - 25.5%; בענף המכונות והציוד גדלו ההשקעות ב-2%.
במקביל, ההשקעות בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית (מזון משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור ועץ ורהיטים) גדלו ברבע הראשון של השנה בשיעור ריאלי של 15.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ולאחר שלושה רבעונים רצופים בהם נרשמה נסיגה.
גידול חד נראה בהשקעות ענף הדפוס וההוצאה לאור - 145%, ההשקעות בענף הטקסטיל וההלבשה גדלו ב-103%; בענף העץ והריהוט נרשם גידול של 55%, לצד גידול של 39% בהשקעות בענף העור. מנגד, בהשקעות ענף המזון והמשקאות חלה ירידה של 37.5% וירידה של 12.5% חלה בהשקעות ענף הנייר.
שמיר ציינה, כי ההשקעות בקבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, (רכיבים אלקטרוניים, מכונות למשרד ומחשבים, ציוד לבקרה ופיקוח וציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני וכלי הובלה), גדלו ברבע הראשון של 2004, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בשיעור ריאלי של 8.8%, לאחר שלושה רבעונים רצופים של נסיגה.
שונות אפיינה את התפתחות ההשקעות של ענפי הקבוצה: מחד, בהשקעות ענף ציוד התקשורת האלקטרוני חל גידול חד של 86.5%, לצד גידול של 1.5% בהשקעות ענף הציוד לפיקוח, בקרה ורפואי. מאידך, בהשקעות ענף כלי ההובלה חלה ירידה של 13.5% ובהשקעות ענף הרכיבים האלקטרוניים נרשמה ירידה של 8% בהשקעות.

תאריך:  29/08/2004   |   עודכן:  29/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
מפקד משטרת ניו יורק: "המניע שלהם היה ברור, השנאה לאמריקה"; "ברור שהם רצו לגרום נזק ולהרוג אנשים"; "אחד החשודים הוקלט באומרו שהוא מוכן לג'יהאד, הביע הזדהות עם העם הפלשתיני והשמיע הערות אנטישמיות"
אורלי ממן
במקביל, נרשם זינוק של 70% בהפרשה לחובות מסופקים, בעיקר במשקי הבית
אורלי ממן
תוך הנהגת שלושה מסלולים מיוחדים לעמלות; פטורים לחלוטין יהיו בעלי תיק השקעות של חצי מיליון ש"ח ומעלה
יפעת גדות
חשיפה לטבע באופן קבוע לאחר שעות הלימודים ובסופי שבוע ופעילויות בטבע יעילים בהפחתת התסמינים של ADHD בילדים; וקרים ציינו כי היתרון שבפעילויות מחוץ לבית נצפה בקרב ילדים החיים באזורים שונים לגמרי
עומר כרמון
השבועון הגרמני, דר שפיגל: איש עסקים גרמני הובא בפני שופט בסוף השבוע בחשד שסייע לפרויקט הגרעין הלובי; קיבל בתמורה 1.2 מיליון דולר; איש עסקים משוויץ קשור גם הוא לפרשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il