X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השבועון האמריקני, ניוזוויק: "ה-FBI עקב אחר נאור גילון, בעת שנפגש עם איש השדולה היהודית בארה"ב, איפא"ק"; הניו יורק טיימס: "חשיפת הפרשה פגעה בחקירה"; "פרנקלין כבר הביע נכונות להוביל את החוקרים לאנשי הקשר הישראלים שלו"
▪  ▪  ▪

ג'ונתן פולארד, נעצר לפני 19 שנה

   עומר כרמון
ה-FBI: 'המרגל' פעל עבור ישראל ממניעים אידיאולוגים

השבועון האמריקני, ניוזוויק, חושף הבוקר (ב', 30.8.04) כי סוכני ה-FBI עקבו אחר היועץ המדיני בשגרירות ישראל בוושינגטון, נאור גילון, בעת שנפגש עם איש השדולה היהודית בארה"ב, איפא"ק.
במהלך הפגישה ניגש אליהם פקיד הפנטגון החשוד ב'ריגול' עבור ישראל, לארי פרנקלין. הדבר עורר את חשדות החוקרים בשל שהותו של פרנקלין בישראל במהלך שירות המילואים שלו בחיל האוויר האמריקני.
פרנקלין עסק בפנטגון בנושאי עירק ואירן. במפלגה הדמוקרטית האשימו אותו בעבר כנושא באחריות לעיוות המודיעין הנוגע ליכולותיו הבלתי קונבנציונליות של סדאם חוסיין. אולם ועדת חקירה של הקונגרס שבדקה את הנושא לא מצאה תימוכין לההאשמות.
שר החוץ, סילבן שלום, אמר בצהריים במהלך ישיבת הממשלה השבועית, כי עובדי השגרירות בוושינגטון פעלו כשורה: "לפי הבדיקות שערכנו לא הייתה חריגה מהנהלים. העובדים פעלו על פי הכללים, וכל פגישות העבודה היו שגרתיות לחלוטין".
העיתון, ניו יורק טיימס, טען הבוקר, כי פרסום הפרשה ברשת CBS פגע בחקירה. לדברי העיתון, פרנקלין החל לשתף פעולה עם חוקרי ה-FBI והביע נכונות להוביל אותם לעבר אנשי הקשר הישראלים שלו.
בסוכנות הביון האמריקנית סבורים כי פרנקלין לא סייע לישראל עבור בצע כסף, אלא ממניעים אידיאולוגים. לדבריהם, הפרשה הקשורה לפרנקלין מהווה רק חלק מחקירה רחבה הנמשכת כשנתיים, אשר בודקת העברת מסמכים מסווגים לידי גורמים לא מורשים.
גורם בממשל האמריקני המקורב לחקירה אמר לעיתון לוס אנג'לס טיימס, כי להערכתו פרנקלין לא ריגל למען ישראל. לדעתו, פרנקלין העביר מסמכים לישראל מבלי להבין את חומרת מעשיו. "מכל מה שראיתי, האיש אינו מרגל, הוא אדיוט", אמר.
עיתונים בארה"ב טענו אמש, כי החקירה הנוגעת ללארי פרנקלין מתמקדת בקשריו עם שתי דמויות שנויות במחלוקת: איש העסקים העירקי, אחמד שלבי, וסוחר הנשק האירני, מונשר גורבניפר.
שלבי נחשב עד תחילת המלחמה בעירק כיקיר הפנטגון, אולם בחודשים האחרונים השתנה היחס כלפיו והוא מואשם כעת בהעברת מידע שקרי לגבי יכולותיו הבלתי קונבנציונליות של סדאם חוסיין. כמו כן טוענים בוושינגטון, כי שלבי שיתף פעולה עם המודיעין האירני.
לפני כשנה עמד לארי פרנקלין במוקד סערה, כאשר נפגש עם סוחר הנשק האירני, מונשר גורבניפר. שמו של גורבניפר נודע במחצית שנות ה-80' בשל מעורבותו בהעברת 508 טילי נ"ט מסוג טאו מישראל לאירן, במסגרת עסקת אירן-גייט.
ב-C.I.A דרשו להפסיק מיד את הפגישות, וטענו כי גורבניפר הינו "נוכל שלא עמד בבדיקת מכונת אמת שערכה לו הסוכנות". לפני למעלה משנה הודה שר ההגנה האמריקני, דונלד ראמספלד, רק בפגישה אחת של בכירי הפנטגון עם גורבניפר. אולם מאוחר יותר הסתבר, כי התקיימו לפחות עוד שתי פגישות נוספות עם הסוחר, "במאמץ להשיג מידע לגבי המלחמה העולמית בטרור".
מזכיר המדינה האמריקני, קולין פאוול, התלונן לפני כשנה על קיום הפגישות בפני דונלד ראמספלד, והיועצת לביטחון לאומי, קונדוליסה רייס. פאוול טען כי הפגישות "חותרות תחת מדיניות ארה"ב כלפי אירן".
אמש נטען, כי לפני פרישתו של ראש ה-CIA הקודם, ג'ורג' טנט, העיר בעוקצנות בכמה הזדמנויות לאישים ישראליים מקהילת המודיעין, ובעיקר לנציגי המוסד, כי לישראל סוכן מודיעין בארה"ב.
כזכור, ה-CIA והפנטגון מאשימים זה את זה בכישלון המודיעיני בעירק. רבים מבכירי הסוכנות הביון האמריקנית סבורים כי עמדתו של הפנטגון פגעה ביחסי ארה"ב עם העולם הערבי.
לפני כחצי שנה אמר טנט בעדותו בסנאט: "במרוקו, עמד שיעור האהדה לארה"ב בשנת 2000, על 77%, בשנה שעברה ירדה האהדה ל-27%".
"בירדן ירד שיעור האהדה מ-25% בשנת 2002, ל-1% בשנת 2003. הסיבות לכך הן: עוני, שחיתות ואבטלה, הגורמות לצעירים רבים לאהוד את ארגוני הטרור. אולם עיקר הבעיה היא התחושה במדינות ערב, כי ארה"ב נוטה במדיניותה לצדה של ישראל".
מוושינגטון נמסר אמש, כי השדולה היהודית, איפא"ק, נוהגת להעסיק בכירים בפנטגון שיצאו לגמלאות, זאת "כדי להשפיע על מקבלי ההחלטות בארה"ב". פרנקלין עמד לצאת בקרוב לגמלאות. "לפעמים קשה להבדיל בין לובי לבין עבירה על החוק".
בוושינגטון מעריכים כי החקירה לא תסתיים כפרשת ריגול, ופרנקלין יואשם רק "בשימוש לא נאות במידע מסווג". ה-FBI עקב אחר פרנקלין במשך כשנה ותיעד פגישות שערך עם גורמים באיפא"ק, במהלכן העביר "חומר מסווג הנוגע לאירן". הוא יובא בפני שופט בימים הקרובים.
בירושלים מכחישים מכל וכל את הפרסומים, וטוענים כי מאז פרשת פולארד, ישראל אינה מרגלת בארה"ב. דובר הבית הלבן הגיב אתמול: "ברור שכל נושא שיש בו האשמות מסוג זה, נחשב כדבר חמור". ממשרד ההגנה נמסר: "פרנקלין הינו פקיד, ואינו יכול להשפיע על מדיניותה של ארה"ב".

תאריך:  30/08/2004   |   עודכן:  30/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
שרון: "אעשה את כל מה שצריך, לא יחזיקו אותי כבול בידיים וברגליים"; הודיע כי יביא לסיעת הליכוד לו"ז להינתקות; ראש אמ"ן: "ערפאת סבור כי תוכנית ההינתקות לא תיושם"; שרון האשים את לבנת ב"פטריוטיות מזוייפת"; לאחר מכן התנצל
אלונה קורן
זאת בשל פיצוי הפרישה בסך 18 מיליון שקל שניתנו למנכ"ל הבנק ויקטור מדינה
מיכאל דבורין
אירוע הספורט הגדול בעולם ננעל הלילה באיצטדיון האולימפי באתונה; מדינת ישראל סיימה את המשחקים במקום ה-52 בדירוג המדליות; במקום הראשון, איך לא, ארה"ב עם 102 מדליות, מהן 35 מוזהבות
נועם שרביט
ביהמ"ש העליון פרסם היום את נימוקי החלטתו מלפני חודש, להכיר ב"מעמד" מוגבל של ההורים המאמצים בהליכים על קביעת גורל התינוק המאומץ; הסיבה לביקורת החריפה: עו"ד בתיה הרטמן לא הציגה את טובת הילד ואת עמדת ההורים המאמצים ולא מילאה את חובתה
מיכאל דבורין
כך דורש לדעת עו"ד יוסי פוקס, ששיגר מכתב בנדון ליועמ"ש מזוז; פוקס טוען כי בהיעדר חקיקה ראשית בכנסת בנושא ההינתקות, אין לממשלה כל סמכות להעלות הצעה זו וזאת לאור עקרונות היסוד בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il