X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מדענים גילו כי אכילה של שוקולד מריר משפרת את תפקודם של התאים המרפדים את קירות כלי הדם; אכילה של שוקול מריר גורמת לכלי הדם להיות גמישים יותר, מה שמסייע למניעת התקשות העורקים המובילה להתקף לב
▪  ▪  ▪

חדשות טובות נוספות לאוהבי השוקולד.
מדענים גילו כי אכילה של שוקולד מריר משפרת את תפקודם של תאים חשובים, המרפדים את קירות כלי הדם, במשך לפחות שלוש שעות.
מן המחקר, בו היו מעורבים 17 מתנדבים צעירים שהסכימו לאכול כמות מרובה של שוקולד מריר ואז לעבור בדיקת אולטראסאונד, עולה כי אכילה של שוקול מריר גורמת לכלי הדם להיות גמישים יותר, מה שמסייע למניעת התקשות העורקים המובילה להתקף לב.
אך מומחים הזהירו כי העלייה במשקל בעקבות אכילה מרובה של שוקולד כפי הנראה תעלה על היתרונות שבגילוי.
שוקולד מריר עשיר בפלבונואידים - הפועלים כחומרים נוגדי חמצון טבעיים - כימיקלים הנלחמים בנזק שהחמצן גורם לגוף. יחד עם זאת אין זה אומר כי זלילה של שוקולד תעלים לגמרי את התקפי הלב, מזהירים המומחים.
קקאו, הצמח ממנו מגיע השוקולד, נמצא מזה מאות שנים בשימוש - מתרופות ועד מטבעות סחר. למרות שבכל העולם נהנים ממנו, עד לאחרונה הוא נחשב פינוק המספק קלוריות ושומן אך לא כל ערך תזונתי חשוב.
מחקרים שנעשו לאחרונה גילו כי השוקולד משחרר את הכימיקל "השמח" - סרטונין במוח, ומחקרים חדשים נוספים גילו, לשמחת המכורים לשוקולד, כי הוא עשיר בפלבונואידים.
המחקר האחרון, שבוצע על-ידי קרדיולוגים בבית הספר לרפואה באתונה יוון, בדק האם שוקולד משפיע על תפקודם של תאי האנדותל (שכבת ציפוי) המרפדים את קירות כלי הדם, המושפעים כפי הנראה מהנזק שגורם החמצן ומהווים מעין מראה לבריאות הכללית של מערכת הלב וכלי הדם.
המדענים, שהציגו את עבודתם ב-"Sunday at Europe" - הוועידה האירופית החשובה ביותר לקרדיולוגיה, נתנו 0.10 קילוגרם של שוקולד מריר, או "שוקולד מזויף" ל-17 מתנדבים.
ביום אחר, הוחלפו המתנדבים. הם לא אכלו שוקולד מחוץ למסגרת המחקר, והחוקרים לא ידעו מה אכל כל מתנדב במהלך במחקר.
לכל אחד מהמתנדבים בוצעה בדיקת אולטראסאונד של חלקה העליון של הזרוע כדי לבדוק את תפקוד תאי האנדותל בעורק הראשי. תאים אלו שולטים על התקשות כלי הדם על-ידי הפרשה של מספר חומרים פעילים המווסתים את גמישות כלי הדם ומונעים את הווצרותם של קרישים.
במהלך המחקר, תפקוד תאי האנדותל השתפר, ואילו במהלך היום בו ניתן שוקולד הדמה לא נצפה שינוי כלשהוא. השפעתו החיובית של השוקולד נמשכה כשלוש שעות לפחות.
לדברי החוקרים, על-ידי שיפור גמישותם של תאי הדם באנשים בריאים לכאורה, שוקולד מריר מתגלה כנראה כמזון בעל כוח רב.
נכון לעכשיו דיווחו המדענים כי לא ידוע האם צריכה של שוקולד מריר או משקאות קקאו אחרים יכולים להסתכם בהפחתה של בעיות כלי הדם והלב.
מומחים מזהירים מפני הזלילה של שוקולד כדרך לטיפול בבעיות לב ומזכירים כי קלוריות עודפות מובילות להשמנת יתר, המעוררת בעיות לב. כל יתרון לגמישותם של כלי הדם "ייעלם" כפי הנראה על-ידי הסכנה שבעלייה במשקל.
כמו-כן, בעוד חומרים נוגדי חמצון מסייעים לשמור על בריאות הלב ונראים כהבטחה גדולה, הרי שמחקרים מחמירים שנעשו לאחרונה במטרה לבדוק גלולות נוגדי חמצון כמו ויטמין A ,C ו-E האמורות להלחם בהתקפי הלב, מצאו אותן לא יעילות.

תאריך:  30/08/2004   |   עודכן:  30/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
יצירת מופת למבוגרים מאת ז'ול ורן - "חזיון התעתועים של דוקטור אוֹקס"; הקדמה מאת בני ציפר; תירגם מצרפתית והוסיף הערות: דורי מנור
עומר כרמון
השבועון האמריקני, ניוזוויק: "ה-FBI עקב אחר נאור גילון, בעת שנפגש עם איש השדולה היהודית בארה"ב, איפא"ק"; הניו יורק טיימס: "חשיפת הפרשה פגעה בחקירה"; "פרנקלין כבר הביע נכונות להוביל את החוקרים לאנשי הקשר הישראלים שלו"
יואב יצחק
שרון: "אעשה את כל מה שצריך, לא יחזיקו אותי כבול בידיים וברגליים"; הודיע כי יביא לסיעת הליכוד לו"ז להינתקות; ראש אמ"ן: "ערפאת סבור כי תוכנית ההינתקות לא תיושם"; שרון האשים את לבנת ב"פטריוטיות מזוייפת"; לאחר מכן התנצל
אלונה קורן
זאת בשל פיצוי הפרישה בסך 18 מיליון שקל שניתנו למנכ"ל הבנק ויקטור מדינה
מיכאל דבורין
אירוע הספורט הגדול בעולם ננעל הלילה באיצטדיון האולימפי באתונה; מדינת ישראל סיימה את המשחקים במקום ה-52 בדירוג המדליות; במקום הראשון, איך לא, ארה"ב עם 102 מדליות, מהן 35 מוזהבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il