X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המשרד לאיכות הסביבה הציג לממשלה דוח ראשון המצביע על יישום החלטת הממשלה בנושא; הדוח הצביע על תהליך שתופס תאוצה בחודשים האחרונים להטמעת ההחלטה
▪  ▪  ▪

מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה, ד"ר מיקי הרן, יחד עם בכירי משרדה, הציגו בפני הממשלה (ב', 30.8.04) דוח ראשון המצביע על יישום החלטת הממשלה בנושא פיתוח בר-קיימא.
הדוח מצביע על תהליך שהחל עם קבלת החלטת הממשלה לפני כשנה ותפס תאוצה במהלך החודשים האחרונים. בכל המשרדים נערך השלב הראשון של הטמעת פיתוח בר-קיימא במשרדי ממשלה - שלב מיפוי הפעילויות והסמכויות באמצעותם ניתן להטמיע פיתוח בר-קיימא. משרד האוצר ומשרד התעשיה המסחר והתעסוקה היו הראשונים לגיבוש אסטרטגיות והצגתן. אחריהם, צפוי גיבוש המדיניות ויישומה ביתר המשרדים.
במהלך ישיבת הממשלה הודיע ראש הממשלה, אריאל שרון, כי בעתיד יציגו נציגי משרדי הממשלה את פעילותם בנושא פיתוח בר-קיימא בפני הממשלה.
השרה לאיכות הסביבה, יהודית נאות, ציינה כי מטרת הפעילות הממשלתית היא להשיג איכות חיים טובה יותר באמצעות תפיסה חדשה המשלבת קידום כלכלי, שוויון חברתי ושימור הסביבה, מרכיבים שעד היום הוצגו כאילו הם עומדים בתחרות אחד עם השני.
עוד אמרה, כי לקיחת אחריות על-ידי הממשלה, עולם העסקים והציבור (כצרכן) על כל התוצאות של פעילותו (כלכלית, סביבתית וחברתית) יביאו כל אחד לחסוך בתשומות, למזער נזקים וסיכונים לסביבה ולחברה, ולמנוע הטלת הוצאות על הדורות הבאים. מן הראוי שמדינת ישראל תימצא את הדרך ליישום פיתוח בר-קיימא במטרה להיות אחת מהמדינות המתקדמות בנושא בעולם.
ד"ר מיקי הרן, מנכ"לית המשרד לאיכות הסביבה ויו"ר צוות המנכ"לים: "אני מקווה שהעבודה שהתקיימה במשרדים השונים, תשמש מנוף לשינוי חשיבה מהותי שיביא לכך שבעתיד, כל פעילות ממשלתית תבחן בקריטריונים כלכליים, חברתיים וסביבתיים, בין אם מדובר בקביעת מדיניות או בחקיקה".
סקר למדידת קרינה מאנטנות גלי צה"ל: מטעה
השרה לאיכות הסביבה, יהודית נאות, הציגה לראש העיר חיפה יונה יהב את עמדת משרדה בנושא אתר השידור פלנורד בכרמל בחיפה (אנטנת גלי צה"ל).
במכתבה מציינת השרה נאות, כי הסקר של איגוד ערים לאיכות הסביבה חיפה מתייחס באופן חלקי בלבד להמלצות המשרד, ובכך הוא מטעה. נאות הסבירה, כי המשרד מבחין בין אזורים בהם נמצאים אנשים באופן רצוף וממושך (כמו בתי מגורים, כיתות לימוד וכו') ואזורים בהם האנשים לא נמצאים באופן רצוף וממושך (כמו מדרכות, כניסות לבניינים, מרפסות, חצרות וכו').
המשרד, כך אמרה, אינו נותן היתר קרינה למוקד שידור היכול לגרום, בתנאי הפעלה מרביים, לרמות קרינה העולות על 10% מהמלצות ארגון הבריאות העולמי, כאשר החשיפה היא באזור מאוכלס ברציפות או לרמות קרינה העולות על 30% מהמלצות ארגון הבריאות העולמי כאשר החשיפה היא באזורים לא מאוכלסים ברציפות.
השרה נאות הוסיפה, כי עורכי הסקר התייחסו אך ורק להמלצת המשרד בדבר אזורים בהם נמצאים אנשים באופן רצוף וממושך, ובחנו דרך המלצה זו גם את החשיפה בחצרות, בכניסות לבניינים וכו'.
עוד ציינה השרה, כי לצערה קורה מפעם לפעם שנותני השירותים בתחום מדידות קרינה יוצרים תחושה של חריגה במקום בו אין חריגה, אך לא ידוע לה על מקרים בהם גוף האמור להיות מקצועי ואובייקטיבי כמו איגוד הערים, נותן לזה גיבוי ואף במה.
לפיכך, התוצאות המוצגות בסקר אינן מצביעות על חריגה מהמלצות המשרד.

תאריך:  31/08/2004   |   עודכן:  31/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מנסחות טיוטא למועצת הביטחון באו"ם בה דרישה להפסיק את ההתערבות בבחירות בלבנון ולחדול מתמיכתה בארגוני הטרור
אלונה קורן
התשואה על ההון - 15%; יציבות בהפרשות לחובות מסופקים; יחס הלימות ההון של הבנק הגיע ל-10.17%
אלונה קורן
יעקב חאין מונה לתפקיד מנהל אגף הייצור בחברת החשמל
אלונה קורן
טוענים: זהו המגזר התורם לגידול בכח העבודה - ולא התעשייה; מציעים: להפחית את מס החברות; מס החברות באיחוד האירופי עומד כיום על 19%
אלונה קורן
שווי העסקות מוערך בכמה מאות מיליוני שקלים; קרן "מבטחים" היא הראשונה שתימכר; תינתן העדפה ברורה למשקיעים חדשים או זרים; תמורת ההפרטה תופנה לכיסוי הגירעון האקטוארי של הקרנות הוותיקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il