X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשות מאשימה: החמאס אחראית לניסיון החיסול של הבכיר הביטחוני בעזה; ערפאת לחמאס: או שתתנצלו בפומבי ותטלו אחריות רשמית, או שתסירו את ההגנה מעל שלושת החשודים; האולטימטום: עד סוף היום; מוחמד דחלאן יוצא לקהיר
▪  ▪  ▪

דווקא בימים בהם מנסה הרשות הפלשתינית לקדם את הדיאלוג הפנים-פלשתיני לקראת סבב השיחות הצפוי בקהיר, נראה כי הזירה הפנימית ברשות רק מתחממת והמתיחות עם החמאס מגיעה לשיאים חדשים. הרקע הפעם: ניסיון החיסול הכושל של הבכיר הפלשתיני לפני ששה ימים בידי פעילי חמאס.
טארק אבו רג'ב, מספר 2 במנגנון המודיעין בעזה, ניצל בשבוע שעבר מניסיון חיסול, כאשר אלמונים ביצעו ירי לעבר מכוניתו סמוך למחנה הפליטים שאטי ברצועה [ראו קישור]. שניים משומרי ראשו נהרגו והוא עצמו נפצע והובהל לבית חולים בישראל. רג'ב, סגנו של אמין אל-הינדי, משמש כראש מחלקת המבצעים ונחשב למי שאמון על המעקב אחר פעילות החמאס בעזה.
ארכה לחמאס: תשובות עד סוף היום
ברשות הפלשתינית אומרים כעת, כי תנועת החמאס היא העומדת מאחורי ניסיון החיסול הכושל בעזה. בחמאס עדיין לא התייחסו לידיעה. ואולם, יאסר ערפאת, המדלג בימים אלה בין סכסוך לסכסוך, לא מתכוון לוותר. לא הפעם. לא בנקודת זמן זו, בה הוא מצוי תחת עיניה הבוחנות של סביבתו הקרובה ביותר. הפעם, ערפאת לא יוכל לאפשר לאחראים לחמוק מעונש.
ערפאת התקשר לח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית של החמאס היושב בדמשק, והבהיר לו חד-משמעית שבפני החמאס עומדות שתי אופציות: או לפרסם נטילת אחריות רשמית ולהתנצל בפומבי בפני הרשות והמשפחות, או להסיר את ההגנה/החסות מעל האחראים. עד אמש אמורה היתה החמאס למסור את עמדתה בנושא, אך היא קיבלה ארכה נוספת מערפאת, עד סוף היום.
בידי מנגנון המודיעין הפלשתיני יש את שמות שלושת החשודים בביצוע הירי לעבר הבכיר. "אם החמאס לא תיענה בחיוב לדרישת המוקטעה", מאיימים גורמים ברמאללה, "הרשות תבצע מעצרים בכוח, של האחראים". רוחי פתוח, יו"ר הפרלמנט הפלשתיני, כבר עדכן את הבכירים הירדנים ברבת עמון, בהשתלשלות הפרשה. בכנס במחנה הפליטים ג'בליה בצפון הרצועה, הגדיר רשיד אבו שבאכ, מפקד הביטחון המסכל בעזה, את ניסיון החיסול "חציית קו אדום", ואמר: "עלינו להציב שאלה פשוטה - לאן אנו הולכים מכאן".
חמאס-עזה בצל דחלאן
הרשות הפלשתינית והחמאס מגיעות שוב לצומת דרכים. החמאס טרם אמרה את המילה האחרונה בפרשה, אך גם הפעם, בדומה לעבר, לא צפוי זעזוע ביחסים בין השתיים, לכל היותר הרפתקה חדשה. מה גם שעל-רקע המרקם "הפת"חווי" המבולגן, לא יהיה זה נכון להתעלם מאפשרות, קלושה ככל שתהיה, שגם כאן, בניסיון החיסול האחרון, מדובר בפעולה מוזמנת, ייתכן בחותמת המוקטעה.
עם זאת, בחמאס לא יוכלו להרשות לעצמם לעשות שרירים לערפאת. לא בעת הזו, לאור התחממות היחסים בין ערפאת למוחמד דחלאן, השר הפלשתיני לשעבר לענייני ביטחון, ומי שאמור "לקבל את המפתחות" של הרצועה "ביום שאחרי". דחלאן אמור לצאת היום למצרים, ולעדכן את הבכירים בקהיר בין היתר ביחסיו עם הראיס.
ברמאללה אומרים, כי הסולחה בין השניים באמת עבדה. דחלאן אף ציין אתמול בשיחה עם כתבים בעזה, כי חרף האיומים על חייו הגיע למוקטעה, לפגישה עם ערפאת. אשר לסולחה ערפאת-אבו מאזן, עדיין לא נרשם הישג. בחמאס מבינים היטב, שדחלאן ממתין להם בפינה. איש לא מהם לא מטיל ספק בכך, שכאשר ייקח דחלאן את המושכות ברצועה, כל ההפקרות הזו תצטרך להיפסק.

תאריך:  31/08/2004   |   עודכן:  31/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
התשואה על ההון 8.8%, יחלק דיבידנד של 5 מיליון ש"ח
נועם שרביט
האגודה לזכויות האזרח ותושבי הכפרים ראס א-טירה וואדי א-ראשה, טוענים: תוואי הגדר באזור נקבע משיקולים שאינם ביטחוניים וניתק למעלה מאלף בני אדם במובלעת מבודדת, המיט אסון על כל תחומי חייהם ועתיד לרוקן את האזור מתושביו הפלשתינים
אורלי ממן
הוזלת השיחות הבינלאומיות תלחץ כלפי מטה את מדד חודש אוגוסט; צפי ליציבות במחירי הטיסות לחו"ל
מחלקה ראשונה
זאת במסגרת הסכם שנחתם בין נציגי האוצר, משרד התרבות והמועצה לקולנוע
מירב לוי
הקצתה 11 מיליון ש"ח לעבודות בינוי ושיפוצים; יוקם פורטל חינוכי בעלות של 800 אלף ש"ח; בפתיחת שנת הלימודים תחנוך יעל גרמן בית ספר חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il