X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המזרחי מוביל על הבינלאומי ברוב הפרמטרים; תמונת מצב השוואתית של הסקטור הפיננסי שלא מכיר את המיתון
▪  ▪  ▪

ארבעת הבנקים המובילים במשק פרסמו את התוצאות הכספיות שלהם למחצית הראשונה של 2004 ולרבעון השני שהסתיים ב-30.6.04. בנק דיסקונט עדיין לא פרסם את הדוחות הכספיים - בשל העיצומים שנוקט ועד עובדי הבנק.
סקירה מהירה מעלה, כי הסקטור הבנקאי-פיננסי צולח את המיתון המעמיק במשק בקלות מדהימה, ורושם רווחים חדים שאינם מתיישבים עם התמונה המשקית העגומה של ישראל, על שיעורי הצמיחה הנמוכים שלה ועל שיעורי האבטלה הקשה.
במצטבר, סיימו ארבעה הבנקים הגדולים בישראל סיימו את הרבעון השני של השנה ברווח עתק של 1.3 מיליארד שקל - זינוק של 55% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. זאת כאמור, בלי לכלול את רווחי דיסקונט המוערכים בכ-170 מיליון ש"ח.
כל הבנקים הושפעו לטובה מהמעבר לדיווח נומינלי, אך בה בעת סבלו הבנקים מגידול חד פעמי בהוצאות המס שלהם, עקב התאמת המיסים הנדחים לשיעורי המס החדשים הצפויים לפחות בהדרגה.
כמו כן, דיווחו כל הבנקים על ירידה בהפרשה לחובות מסופקים, על רקע הפרשות גבוהות יחסית שבוצעו בעבר.
בין הבנקים לבין עצמם - השוואת הנתונים הכספיים של ארבעת הבנקים לאומי, פועלים, מזרחי והבינלאומי מעלה כי שני הבנקים הגדולים מתחרים בקרב צמוד על תואר הבנק המוביל של המדינה.
פועלים רושם את שורת הרווח הגבוהה ביותר, הן ברבעון השני והן בחחצית כולה - מיליארד ש"ח. לאומי, לעומתו, רושם רווח של 992 מיליון ש"ח לאותה תקופה.
מצד שני, לאומי רושם יעילות תפעולית מרשימה: הגידול בשיעורי הרווח עומד על 100% לעומת 63% בלבד בפועלים. גם בתחום הלימות הון והאיתנות רושם לאומי יתרון על פועלים, אם כי קל יותר - יחס הון לנכסי סיכון של % 11.0 לעומת 10.9% בפועלים, ויחס הון ראשוני לנכסי סיכון של 7.6% לעומת 7.2% בפועלים. כמו כן, ההון העצמי של לאומי מסתכם בכ-15 מיליארד ש"ח לעומת 14.7 מיליארד ש"ח בפועלים.
בנתוני התשואה על הון במונחי הרווח הנקי שב פועלים ונוטל את הבכורה עם 15.3% לו, לעומת 14.4% ללאומי. מאידך - לאומי רושם תשואה רווח מפעילות רגילות של 14.8% לעומת 13% בלבד לפועלים.
בפרמטרים התפעולים, כאמור, מוביל לאומי בכמה נתונים. ירידה בהוצאות התפעוליות לעומת עליה של 14% בפועלים, רווח מימוני גבוה יותר והפרשה לחובות מסופקים נמוכה יותר.
להלן תמצית הנתונים הכספיים של פועלים ולאומי שפורסמו היום:
הרווח הנקי של בנק הפועלים ברבעון השני של השנה זינק ב-53% לסכום של 534 מיליון שקל, לעומת 349 מיליון שקל ברבעון השני ל-2003. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו רווחי הבנק בכמיליארד שקל, לעומת 642 מיליון שקל במחצית הראשונה של שנת 2003.
התשואה על הונו העצמי של הבנק זינקה במקביל גם היא: הבנק מציג במחצית הראשונה של השנה תשואה על ההון שעלתה בקצב שנתי של 15.3% - זהה לתשואה על ההון בשנת 2000, לעומת תשואה על ההון של 10.4% ב-2003, 2.7% ב-2002, 7.6% ב-2001.
הגורמים העיקריים שהביאו לרווחיות הגבוהה של הבנק הם הרווחים מפעילות מימונית לפני הפרשה לחובות מסופקים, שעלו ברבעון השני של השנה ב-11% ל-1.86 מיליארד שקל לעומת 167 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
כמו כן שיפר את תמונת הרווח סעיף ההפרשה לחובות מסופקים, שהסתכם ברבעון השני של השנה ב-476 מיליון שקל, לעומת 637 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עוד גדלו ההכנסות של הבנק מעמלות, והסתכמו ברבעון החולף ב-797 מיליון שקל לעומת 718 מיליון שקל ברבעון המקביל.
הרווח הנקי של לאומי למחצית הראשונה של שנת 2004 - 992 מיליון ש"ח, גידול של 100.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2004 - 531 מיליון ש"ח, גידול של 64.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. תשואה נטו של הרווח הנקי למחצית הראשונה של שנת 2004 14.4% לעומת 7.7% בתקופה המקבילה אשתקד.
העלייה ברווח הנקי של הקבוצה במחצית הראשונה של שנת 2004, לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מוסברת בעיקר בגורמים דלהלן:
- גידול ברווח מפעולות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים בסך 180 מיליון ש"ח, לפני השפעת המס;
- קיטון בהפרשות לחובות מסופקים בסך 229 מיליון ש"ח, לפני השפעת המס. גידול בהכנסות התפעוליות והאחרות בסך 78 מיליון ש"ח, לפני השפעת המס, בעיקר כתוצאה מגידול בהכנסות מפעילות לקוחות בשוק ההון ובכרטיסי אשראי, שקוזזה חלקית מירידה בהכנסות מהיעודה לפיצויים שנרשמו במחצית הראשונה של 2003.
קיטון בהוצאות שכר בסך 30 מיליון ש"ח, לפני השפעת המס. גידול בחלק הקבוצה ברווחי חברות כלולות בסך 109 מיליון ש"ח, נטו.
בין קבוצת הבנקים הבינוניים, בנק המזרחי מוביל על פני הבינלאומי במרבית הפרמטרים, ביניהם התשואה להון הגבוהה במזרחי - 12% לעומת 8% בלבד לבינלאומי.
הרווח הנקי של בנק המזרחי זינק ברבעון השני של שנת 2004 ב-39% והסתכם ב-139 מיליון שקל. רווח זה משקף תשואה להון של 15.1% במונחים שנתיים. במחצית הראשונה של השנה הרוויח בנק המזרחי 237 מיליון שקל, זינוק של 46.3% יחסית לרווחים במחצית הראשונה אשתקד.
רווח זה משקף תשואה להון של 12.6% במונחים שנתיים, לעומת תשואה של 9.7% שהתקבלה בבנק במחצית הראשונה של שנת 2003, גם כן במונחים שנתיים.
הגידול החד ברווחי בנק המזרחי נובע בין היתר מעלייה של 16.5% ברווחי המימון ל-876 מיליון שקל במחצית. סיבה נוספת לגידול ברווחי הבנק היא עלייה של 4.6% בהכנסות התפעוליות ל-435 מיליון שקל. בסעיף הפרשה לחובות מסופקים נרשמה יציבות במחצית והיא הסתכמה ב-168 מיליון שקל, ירידה קלה של 1.2% יחסית להפרשות שביצע הבנק במחצית הראשונה של 2003.
הבנק הבינלאומי דיווח כאמור גם הוא על המשך השיפור בתוצאותיו העסקיות. רווחי הבנק ברבעון השני רשמו עליה של 42%, לעומת הרבעון המקביל, לרמה של 88 מיליון שקל. את המחצית הראשונה של השנה סיכם הבנק עם רווח נקי של 137 מיליון שקל המשקף עלייה של 43% בהשוואה לרווחיו בתקופה המקבילה.
הכנסות הבינלאומי מעמלות תפעוליות גדלו ברבעון השני ב-7% לרמה של 177 מיליון שקל. מתחילת השנה תרמה פעילות זו הכנסות מצטברות של 355 מיליון שקל - 12% יותר מהיקפן בתקופה המקבילה. עיקר הגידול נובע מעלייה בהכנסות מפעילות בניירות ערך כפועל יוצא מהגידול במחזורי הפעילות ומעליות המחירים בשוק ההון.

תאריך:  31/08/2004   |   עודכן:  31/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
בצה"ל טוענים כי מדובר בפיטורים בשל נוהל "גילאי הביניים" ואילו הקצינה טוענת כי פוטרה בשל לידת תאומים
גלית יצחק
התרומה תאפשר לבנק הדם להתרחב באופן משמעותי ולספק שירותים מתקדמים שלא ניתן היה לספק עד-כה; בנק הדם אוסף כ-270 אלף מנות דם בשנה ממתנדבים
עומר כרמון
חבר פרלמנט פלשתיני בירך על הצעתו של ארון גאנדי לארגן צעדה של 50 אלף פליטים חזרה לשטחי ישראל; "אני חושב שהרעיון ייושם בסופו של דבר"
גל ברגר
הרשות מאשימה: החמאס אחראית לניסיון החיסול של הבכיר הביטחוני בעזה; ערפאת לחמאס: או שתתנצלו בפומבי ותטלו אחריות רשמית, או שתסירו את ההגנה מעל שלושת החשודים; האולטימטום: עד סוף היום; מוחמד דחלאן יוצא לקהיר
אורלי ממן
התשואה על ההון 8.8%, יחלק דיבידנד של 5 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il