X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת התקשורת של הלשכה הודיעה, כי היא תומכת בביקורת על שבתי המשפט מוציאים צווים כעניין שבשגרה; הוועדה תומכת במגמה של מועצת העיתונות ותשתף עימה פעולה; הצעת חוק של מועצת העיתונות: צו שהוצא במעמד צד אחד - יהיה תקף ל-24 שעות
▪  ▪  ▪

יו"ר ועדת התקשורת של לשכת עורכי הדין, עו"ד ד"ר יובל קרניאל, הביע את תמיכת הוועדה בעמדת מועצת העיתונות בדבר ריסון בתי המשפט בהוצאת צווי איסור פרסום.
עמדת ועדת התקשורת של הלשכה גובשה בעקבות דיונים שהתקיימו בנושא בוועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת. בדיוני הוועדה הועלתה הטענה, לפיה בתי המשפט הפכו לחותמת גומי של עמדת הפרקליטות באשר למתן צווי איסור פרסום וכי בתי המשפט כמעט ואינם דוחים בקשות לצווים.
לדברי עו"ד קרניאל, הוועדה שותפה בעניין זה לביקורת הנשמעת על בתי המשפט, על שהם מעניקים צווי איסור פרסום כעניין שבשגרה. לדבריו, הוועדה מביעה תמיכה במגמה אותה מובילה מועצת העיתונות בישראל ותפעל בשיתוף פעולה עימה כדי לצמצם את כמותם, היקפם ומשך תוקפם של צווי איסור הפרסום אותם מוציאים בתי המשפט בנושאים השונים.
הועדה הודיעה, כי הוא אף רואה בדאגה את הכפילות ואת הסתירות בפועל בין סמכות הצנזור הצבאי הראשי למנוע פרסומים הפוגעים בביטחון המדינה, לבין סמכות בתי המשפט לאסור פרסומים אלה.
הוועדה סבורה, כי ככלל, אין מקום להוציא צווי איסור פרסום באמצעות בית משפט, מקום בו אושר פרסום המידע על-ידי הצנזורה הצבאית, וזאת גם אם הדיון התנהל בבית המשפט בדלתיים סגורות.
"מתוך נאמנות לערכי חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת, אך בשל הצורך למנוע פרסומים הפוגעים פגיעה חמורה ודאית בביטחון המדינה, יש להדק את הקשר בין הגורם המקצועי, הצנזורה הצבאית, לבין הפרקליטות ובתי המשפט, בכל הקשור לאיסורי פרסום", אמר עו"ד קרניאל.
מועצת העיתונות מציעה: צו שהוצא במעמד צד אחד - תקף ל-24 שעות
בהצעת חוק לתיקון חוק בתי המשפט (נוסח משולב), התשמ"ד-1984, שהגישה מועצת העיתונות לוועדת החוקה של הכנסת, מוצע להוסיף כמה הוראות לסעיף 70, הדן באיסור פרסומם של הליכים משפטיים.
בין היתר, מציעה מועצת העיתונות כי רק נשיא בית משפט מחוזי או סגנו יוכלו להוציא צו איסור פרסום, וכי הוצאת צו במעמד צד אחד יינתן רק "מטעמים מיוחדים שיירשמו", כלומר בנסיבות מיוחדות. כן מוצע, כי צו שניתן במעמד צד אחד יעמוד בתוקפו לתקופה שלא תעלה על 24 שעות, אלא אם נבצר מבית המשפט לקיים דיון במעמד שני הצדדים, אז יוארך הצו אוטומטית ל-24 שעות נוספות.
כן מוצע, כי אם ניתן צו במעמד צד אחד, "יביא מבקש הצו את נוסח הצו לידיעת כל צד מעוניין וימציא לו העתק מן הצו מייד וללא דיחוי".
מועצת העיתונות מציעה עוד, כי תוקפו של צו איסור פרסום שהוצא לאחר דיון במעמד שני הצדדים, יהיה לפי קביעת בית המשפט.
על-פי הצעת החוק, "צד מעוניין" יכול להיות האדם שבעניינו הוצא הצו או "אמצעי תקשורת – עיתון, לרבות אמצעי תקשורת אלקטרוניים ועיתונים מקוונים".

תאריך:  31/08/2004   |   עודכן:  31/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר כרמון
חבר פרלמנט בכווית הגן על זכותם של סטודנטים שמנים להתקבל לאקדמיה הצבאית בנסיכות; "הגנרל אריאל שרון הוא דוגמא מצוינת לכך"
אורלי ממן
המזרחי מוביל על הבינלאומי ברוב הפרמטרים; תמונת מצב השוואתית של הסקטור הפיננסי שלא מכיר את המיתון
הדר פרבר
בצה"ל טוענים כי מדובר בפיטורים בשל נוהל "גילאי הביניים" ואילו הקצינה טוענת כי פוטרה בשל לידת תאומים
גלית יצחק
התרומה תאפשר לבנק הדם להתרחב באופן משמעותי ולספק שירותים מתקדמים שלא ניתן היה לספק עד-כה; בנק הדם אוסף כ-270 אלף מנות דם בשנה ממתנדבים
עומר כרמון
חבר פרלמנט פלשתיני בירך על הצעתו של ארון גאנדי לארגן צעדה של 50 אלף פליטים חזרה לשטחי ישראל; "אני חושב שהרעיון ייושם בסופו של דבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il