X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמותת "רופאים לזכויות אדם" ו"עדאלה" דורשים לאפשר להכניס רופאים פרטיים שיבדקו את שובתי הרעב מידי יום; טוענים: "שב"ס אינו פועל לפי סטנדרטים רפואיים מינימליים"; העמותה הרפואית הציעה לשב"ס להכניס רופאים מתנדבים מטעמה, אך לא נענתה
▪  ▪  ▪

עמותת "רופאים לזכויות אדם" ו"עדאלה" - המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל, עתרו לבג"צ (ג', 31.8.04) בדרישה להורות לשב"ס ולשר לביטחון פנים לאפשר הכנסת רופאים עצמאיים לבתי הכלא, כדי לבדוק את האסירים הביטחוניים שובתי הרעב, ולאפשר להם להיבדק מידי יום.
עוד דורשים העותרים, להחזיר לאסירים השובתים את ספרי הדת, תמונות בני משפחותיהם, מכתבים שקיבלו מקרוביהם ומוצרי היגיינה בסיסיים, שנלקחו מהתאים עם פרוץ השביתה, וכן "להפסיק להשתמש באמצעים פסולים לשבירה של שביתת הרעב".
"שב"ס אינו פועל לפי סטנדרטים רפואיים מינימליים"
העותרים מאשימים את שב"ס שאינו פועל על-פי סטנדרטים רפואיים מינימליים להבטחת בריאותם של האסירים השובתים רעב, בכך שאינו מאפשר לאסירים להיבדק על-ידי רופא הכלא מידי יום, למרות שעברו יותר משבועיים מאז תחילת השביתה ומצבם מידרדר.
לדבריהם, למרות פניות של עמותת "רופאים לזכויות אדם", שהציעה לספק רופאים עצמאיים - מתנדבי העמותה, שיעבדו בשיתוף עם השב"ס, סירב האחרון לאפשר את הכנסתם. לטענת העמותה, ארגונים רפואיים בינלאומיים מדגישים את החשיבות בנוכחות רופאים עצמאיים וקשר בין אסיר שובת רעב לרופא שאינו מהמערכת הכולאת, בעיקר בגין הבעיה החמורה של נאמנות כפולה המונעת יחסי אמון בין האסיר לרופא, ומונע מהאסיר לסמוך על המלצות הרופא וחוות דעתו באשר למצבו הרפואי.
על הרופאים לקיים מעקב פרטני אחר שובתי הרעב
לעתירה צורפה חוות דעת של ד"ר מאיר לירון, חבר הנהלת העמותה, בה נאמר בין היתר, כי על הרופאים הנותנים שירות רפואי לשובתי רעב לעקוב אחר מצבם הרפואי של השובתים באופן פרטני ולהושיט עזרה רפואית מקצועית במידת הצורך, וכן כי חייב להיות יחס של אמון מצד המטופל כלפי הרופא, ולכן יש צורך ברופאים עצמאיים.
בעתירה, מוחים הארגונים על האמצעים הפסולים בהם נוקטים המשיבים על-מנת לשבור את השביתה, הכולל, בין השאר, שריפת שומן בשר על-גבי "מנגלים ריחניים" [ראו קישור] בסמוך לתאי האסירים השובתים, והפצת מידע רפואי מטעה שנועד להפחיד את האסירים [ראו ידיעה נפרדת].
בין היתר, מבססים העותרים את העילות המשפטיות לעתירה בזכויות יסוד של האסיר לחיים ולשלמות הגוף, על פסיקות קודמות של בג"צ, על החוק הישראלי והבינלאומי, לרבות אמנת ז'נבה הרביעית, ועל אמנות והצהרות שונות של ארגונים כמו ההסתדרות הרפואית העולמית (WMA). מכוח אלה, מדגישים העותרים את זכות האסירים לטיפול רפואי נאות, ומראים היכן מועלים לכאורה אנשי שב"ס בתפקידם. לטענתם, זכותם של האסירים לחיים, שלמות גוף וכבוד שמורה להם גם בין כותלי בית הסוהר, וגם כאשר הם שובתי רעב.
בג"צ דוחה העתירה לחייב את שב"ס לחלק מלח לאסירים
במקביל, בג"צ דחה את עתירה דחופה אחרת של ארגון עדאלה, עמותת 'רופאים לזכויות אדם', בני משפחות האסירים וארגוני זכויות אדם נוספים, שדרשו להורות לשירות בתי הסוהר לספק מלח לאסירים הביטחוניים הפלשתינים השובתים רעב.
בעתירה (בג"צ 7837/04), שהוגשה באמצעות עו"ד עביר בכר, נטען כי "החרמת המלח מתאיהם של האסירים, אשר בינתיים חיים אך ורק על מים ללא תוספת כלשהי, יש בה כדי להזיק באופן מיידי לבריאותם ולשלמות גופם".
שב"ס טען מנגד, כי מלח הוא בבחינת טובת הנאה לאסירים ולכן יש לו סמכות למנוע אותה. עם זה, הודיעו נציגי השירות כי אתמול החלו לספק מלח לאסירים ששביתת הרעב שלהם נכנסה לשבוע השני.
בשל דחיפות הנושא, פורסמה החלטת השופטים אהרן ברק, אסתר חיות ויונתן עדיאל, בלא נימוקיה ואלה יפורסמו במועד אחר.
עתירה: לאפשר לאסירים להיפגש עם עורכי דינם
שלשום (א') עתרו ארגון עדאלה, האגודה לזכויות האזרח וארגוני זכויות פלשתינים נוספים לבג"צ, בדרישה להורות לשירות בתי הסוהר לאפשר לעורכי דינם של האסירים והעצורים הביטחוניים, אשר שובתים רעב בימים אלה, להיפגש עימם [ראו קישור].
בעתירה (בג"צ 7867/04) נטען, כי שב"ס הודה במקצת המקרים בכתב ובעל פה, כי מניעת המפגש של עורכי הדין עם האסירים והעצורים נעוצה בעובדה שהם שובתים רעב.
בג"צ 7965/04 רופאים לזכויות אדם ואח' נ' נציב שירות בתי הסוהר ואח'

תאריך:  31/08/2004   |   עודכן:  31/08/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
מחר (יום ד') יושבתו הרשויות המקומיות והמועצות הדתיות בכל הארץ - למעט בבאר שבע; לא תפונה האשפה, יופסקו שירותי הרווחה, המצילים ישבתו; לראשונה תשבית ההסתדרות גם את החינוך המיוחד
אורלי ממן
החברה דיווחה על הפסדי עתק של כ-60 מיליון ש"ח, לצד ירידה בהכנסות והפסד גולמי
מירב לוי
ביקור בתחנה לחקר ציפורי ירושלים, סיור ברחובות מושבת מזכרת בתיה, סיור בנחל אלכסנדר וטיול פנויים פנויות לאזור הגליל העליון
הדר פרבר
פסטיבל דימונה לתקשורת ולקולנוע יארח כ-3,000 תלמידי מגמות תקשורת וקולנוע מכל הארץ; במסגרת הפסטיבל יערך טקס "האוסקר הצעיר", בו יחולקו פרסים לסרטים ב-3 קטגוריות
מחלקה ראשונה
הפיגוע אירע בשדרות רגר בבאר-שבע; המשטרה מגבירה הכוננות בכל רחבי הארץ; שני מחבלים מתאבדים ביצעו הפיגועים; בהתייעצות ביטחונית אצל שרון הוחלט: סגר מלא על חברון, בתי המתאבדים ייהרסו; עד כה זוהו 7 מהרוגי הפיגוע והותרו לפרסום שמותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il