X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה ממחקר שערך מכון סמית' עבור איגוד הבנקים; 62% מהעמיתים בקופות גמל בנקאיות אמרו שימשכו את כספם במידה וניהול הקופה יוצא מידי הבנקים; באיגוד טוענים: ממצאים אלו מחזקים ממצאים של סקר דומה שנערך על-ידי מכון דחף בהנהלת ד"ר מינה צמח
▪  ▪  ▪

סקר שערך מכון סמית עבור איגוד הבנקים קובע, כי 77% מהציבור מאמינים כי מסקנות ועדת בכר, להפריד את קופות הגמל מהבנקים, ישרתו את בעלי ההון והפוליטיקאים. מרבית הציבור קורא לשר האוצר שלא לאמץ את ההמלצה.
הסקר שנערך על-ידי מכון סמית - מחקר ויעוץ, קובע:
- 77% מקרב "בעלי הדעה" במדינת ישראל מאמינים כי ההחלטה להעביר את הבעלות על קופות הגמל מהבנקים תשרת את בעלי ההון והפוליטקאים, ולא את האינטרסים של החוסכים.
- כשני שלישים מ"בעלי הדעה" בקרב העמיתים בקופות הגמל הבנקאיות קוראים לשר האוצר לא לכפות את הפרדת הניהול של קופות הגמל הבנקאיות מהבנקים.
- 62% מהעמיתים בקופות גמל בנקאיות אמרו שימשכו את כספם במידה וניהול הקופה יוצא מידי הבנקים.
"הציבור בישראל לא מאמין שההחלטה לכפות על הפרדת הניהול של קופות הגמל מהבנקים משרתת את האינטרסים שלו. ההיפך הוא הנכון: 77% מ"בעלי הדעה" במדינת ישראל, בקרב האוכלוסיה היהודית הבוגרת, מאמינים שהחלטה כזו תשרת את האינטרסים של בעלי ההון, הפוליטיקאים ושל החברות הזרות. רק 22% מבעלי הדעה מאמינים שאכן טובת הציבור עומדת מאחורי ההמלצה.
"התשובה של הציבור למהלכים המוצעים ברורה: אל תעבירו את השליטה על קופות הגמל מהבנקים. 58% מכלל בעלי הדעה בציבור סבורים ששר האוצר לא צריך לאמץ את המלצות ועדת בכר בקשר להעברת הניהול על קופות הגמל מהבנקים. 68% מכלל בעלי הדעה בציבור סבורים שמהלך שכזה לא מוצדק", עולה מהסקר.
"בכל מקרה, 75% מכלל בעלי הדעה בציבור אומרים כי הם מעדיפים קופת גמל המנוהלת על ידי הבנקים על פני קופת גמל המנוהלת על-ידי גוף אחר.
"ממצאים אלו מחזקים ממצאים של סקר דומה בנושא, שנערך על-ידי מכון דחף בהנהלת ד"ר מינה צמח (שפורסם ב-20 לאוגוסט), וקבע כי 78% מהחוסכים בקופות הגמל רוצים שהקופות ימשיכו ויישארו בידי הבנקים, ו-79% מהם מביעים שביעות רצון מאופן הניהול של הקופות בידי הבנקים.
הסקר, אותו ערך מכון סמית, בדומה לסקר שערכה ד"ר מינה צמח, קובע כי כמחצית מתושבי ישראל חוסכים בקופות גמל: 33% בחרו בקופה בנקאית והשאר בקופות המנוהלות על-ידי גורמים אחרים. לפי הסקר של ד"ר צמח, 77% אומרים כי העברת ניהול הקופה לגורם חוץ בנקאי תעורר אצלם חששות. בשני הסקרים - 62% מהעמיתים בקופות הגמל הבנקאיות יעדיפו, במקרה כזה, למשוך את הכסף מהקופה.
מכון סמית קובע, כי המסקנה לפיה הציבור מעדיף להפקיד את כספיו בקופות הגמל הבנקאיות ומתנגד למהלך המוצע על-ידי ועדת בכר, מתחזקת כשבוחנים את התשובות בקרב עמיתי הקופות הבנקאיות. לעמיתים אלו יש מעורבות גבוהה והם מכירים את הנושא מקרוב.
הסקר מעלה, כי לגבי עמיתי קופות הגמל הבנקאיות, 74% מקרב בעלי הדעה סבורים שאין זה מוצדק שהממשלה תכפה את העברת השליטה בקופות הגמל מהבנקים לגופים זרים ופרטיים ו-64% מהם סבורים ששר האוצר לא צריך לאמץ את המלצות ועדת בכר בקשר להעברת השליטה על קופות הגמל מהבנקים (לעומת 68% ו-58% בקרב בעלי הדעה בכלל הציבור, בהתאמה).
"מסקר סמית עולה, כי הציבור מעדיף את קופות הגמל הבנקאיות על פני אלו המנוהלות על-ידי גוף פרטי או חברה זרה. כיום יכולים העמיתים לבחור בין קופת גמל בנקאית או חוץ בנקאית.
"כשמשתתפי הסקר נתבקשו לבחור בין קופת גמל המנוהלת על-ידי בנק ישראלי, לבין קופת גמל המנוהלת על-ידי גוף פרטי או חברה זרה - ענו 75% מבעלי הדעה כי יבחרו בקופת גמל המנוהלת על ידי בנק ישראלי.
הסקר בדק גם מה יעשו העמיתים אם המהלך יתבצע. "מתברר שהציבור בישראל רגיש לכספו ולא יסתפק רק בהבעת דעה. בשאלה המתייחסת לקופת הגמל האישית בבנק, ענו 79% מבעלי הדעה בקרב העמיתים, כי הם נגד העברת השליטה מהבנק לגוף פרטי או זר, ו-62% מתוכם אמרו שבמידה וקופת הגמל שלהם תעבור מבעלות הבנק לגופים זרים או פרטיים - הם ימשכו את הכסף מהקופה וישקיעו אותו על-פי בחירתם.

תאריך:  02/09/2004   |   עודכן:  04/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
ראש הממשלה מינה את מירב כהן לתפקיד הדוברת הכלכלית של משרדו ויועצת תקשורת בתחום הכלכלה
עומר כרמון, ענבל אביב
השביתה הופסקה בעקבות היענות של בתי הסוהר לחלק מהדרישות של האסירים, בהן: שיפור המזון, הוצאה מבידוד של אסירים ועוד; הרשות הפלשתינים עומדת להודיע רשמית על הפסקת השביתה
אלונה קורן
השביתה "החזיקה מעמד" יום אחד בלבד; הצדדים ינהלו במשך תשעת החודשים הקרובים מו"מ הנוגע לזכויות העובדים
אלונה קורן
האנשים המופיעים ברשימה הם אלו שצפויים להיות בעלי השפעה בשנה הבאה - ואינם בהכרח אלה שבלטו בשנה החולפת
אלונה קורן
אופיר אקוניס מונה לתפקיד יועץ שר האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il