X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כ-40 נשים בכל דקה עוברות הפלה לא בטוחה ו-200 מתות כתוצאה מכך בכל יום; ניתן למנוע מקרי מוות אלו וכן נכויות שונות כתוצאה מהפלות לא בטוחות
▪  ▪  ▪

קרוב ל-70,000 נשים, כמעט מחצית מהן באסיה, מתות בכל שנה כתוצאה מהפלות שבוצעו בצורה שאינה בטוחה זאת למרות ההתחייבות שנעשתה על-ידי הממשלות לפני עשור - לשפר את תחום זכויות האדם ואת הבריאות בתחום הפריון.
דוח, שהוצג בוועידה בת שלושה ימים, שמטרתה להעריך את התהליך שנעשה מאז הוועידה הבינלאומית בשנת 1994 בנושא אוכלוסיה והתפתחות (ICPD) בקהיר, הראה כי נעשו רק צעדים מעטים כדי למנוע מקרי מוות של אמהות כתוצאה מהפלות.
אליזבת מגירה, מי שעומדת בראש קבוצת Ipas העוסקת בהגנה על נשים מפני הפלות לא בטוחות צוטטה ברויטרס כשאמרה כי הפלות שאינן בטוחות מהוות איום רציני לבריאותן ולחייהן של נשים בכל העולם, לא רק באסיה.
הפלות לא בטוחות הוכרו כבר כדאגה חמורה במסגרת בריאות הציבור ב-ICPD כש-179 חברי האו"ם הציבו מטרות לשיפור בריאות הפריון של נשים, חינוך וזכויות. כמו-כן שיפור שירותי תכנון המשפחה והפחתת מספר ההפלות הלא בטוחות עד 2015.
הממשלות הסכימו גם, היכן שהפלות נחשבות חוקיות, לוודא כי הן נעשות בצורה בטוחה. אך מחקר של Ipas הראה כי בחלק מהאזורים מהוות ההפלות הלא בטוחות 50% מכל מקרי המוות הקשורים להריונות בקרב נשים.
לדברי מגירה יש בידיה נתונים המצביעים על כך כי 40 נשים בכל דקה עוברות הפלה לא בטוחה ו-200 מתות כתוצאה מכך בכל יום. המסר האמיתי הוא, כי מקרי מוות אלו וכן נכויות כתוצאה מהפלות לא בטוחות הן תוצאה שניתן למנוע.
שינוי החוקים ויישום של יעיל של השינויים הם הדרך היחידה לוודא כי נשים נהנות מזכויותיהן במלואן ויכלות להחליט האם ומתי להביא ילדים לעולם.
על-פי הדוח, אסיה נחשבת לאזור בו מתבצעות 55% מההפלות הלא בטוחות בעולם, הנתון הגבוה ביותר מכל אזור אחר, עם כ-10.5 מיליון הפלות כאלו בשנת 2000. אחריה אפריקה עם 4.2 מיליון הפלות לא בטוחות ואמריקה הלטינית והקריביים עם 3.7 מיליון.
מגירה הדגישה כי אפילו במקומות בהן ההפלות חוקיות הן עדיין נעשות בצורה לא בטוחה. בנפאל, הודו, אינדונזיה והפיליפינים, טיפול שלאחר הפלה קיים מאז שנת 1994. נשים עניות ולא נשואות, אלמנות, מתבגרות וגרושות הן אלו שתהיה להם את הגישה המעטה ביותר להפלות בטוחות.

תאריך:  02/09/2004   |   עודכן:  02/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
ינהלו המו"מ רק מול ראש הממשלה או שר האוצר; זאת בעקבות פגישת האוצר והשלטון המקומי אשר הסתיימה ללא התקדמות; האוצר - "מן הראוי שהרשויות יבינו את מגבלות התקציב"
אורלי ממן
בחודש החולף יובאו 16 אלף מכוניות ונרשם זינוק של 200% ביבוא מכשירי די.וי.די
הדר פרבר
קרל ויין מת בגיל 61 לאחר שנאבק במחלת הסרטן; מותו הפתיע את חברי הלהקה בה היה חבר בשנים האחרונות
אורלי ממן
מכירת 10% מחברת פראנס טלקום הכניסה לממשלת צרפת 5.5 מיליארד דולר; הממשלה גייסה סכום זה כדי לצםצם את חובותיה; ירדה באחזקותיה בחברה מתחת ל-50%
הדר פרבר
הבמאי פיטר ג'קסון מחדש את הסרט משנת 1933 ומבטיח דמויות שיותר יתאימו לתקופה, אך גם כבוד לגיבורה המקורית - בעזרת שמירה על המיסטוריות והרומנטיקה של התקופה ההיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il