X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שגריר סוריה באו"ם, בעקבות ההחלטה נגד סוריה: "אם נצא מלבנון - מי יפרק את חיזבאללה? מי יפרוס את צבא לבנון בדרום המדינה?"; גורמים בדמשק: נשיא סוריה ייצא מחר לקהיר לפגישה עם הנשיא מובארק
▪  ▪  ▪

החלטת מועצת הביטחון הלילה - להאיץ בנסיגת הכוחות הסוריים מלבנון, הצליחה לבלבל אפילו את דמשק. במה שנראה כפליטת-פה או אמירה במסגרת סערת רגשות, ניסה הלילה שגריר סוריה באו"ם, פייסל מיקדאד, לגונן על ארצו, ובפועל - "תקע" גול עצמי: "ומי יפרק את חיזבאללה אם נצא מלבנון?".
זוהי התבטאות חשובה מצד הסורים, שכן ניתן לראות בה הכרה ו/או הודאה בשליטה הבלתי מעורערת של דמשק בארגון החיזבאללה, בפעילותו בגבול הצפון ובדרך האינרציה - אף בפעילותו המתגברת בשטחים. במערכת הביטחון סבורים זה תקופה ארוכה, כי הסורים אוחזים בשלט המפעיל את חיזבאללה, ויתירה מכך - מחמשים אותו ומממנים אותו.
לדברי שגריר סוריה באו"ם, הצעת ההחלטה שקיבלה הלילה מועצת הביטחון תשפיע באופן שלילי על המצב הביטחוני בלבנון. "מי יפרק את חיזבאללה? מי ישגר את כוחות צבא לבנון לדרום?", הוא תוהה. בדברים לעיתון "אל-חיאת" היוצא בלונדון, מדגיש הבכיר הסורי, כי "הצעת ההחלטה מצריכה נקיטת צעדים מצד הלבנונים - צעדים שמעבר ליכולתם".
מועצת הביטחון של האו"ם קיבלה הלילה, כאמור, הצעת-החלטה של ארה"ב וצרפת, המחייבת: "נסיגת כל הכוחות הזרים מלבנון". תשע מחברות המועצה תמכו בהצעה ואילו שש חברות אחרות נמנעו. בירושלים הביעו היום שביעות רצון לנוכח העובדה שדווקא צרפת עומדת מאחורי הצעת ההחלטה. "אפילו הם מבינים שיש כאן בעייה, אז אולי התקדמנו במשהו", אמרו שם.
העיתון הלבנוני "דיילי סטאר" סבור, כי הסורים ביצעו שגיאה גדולה כאשר התערבו באופן בוטה בתהליך הבחירות בלבנון. "ההחלטה בדבר התיקון החוקתי שיאפשר הארכת הכהונה לנשיא אמיל לחוד - רק חשפה את מידת השליטה של סוריה בתהליך הדמוקרטי בלבנון". ללא ספק, התערבות זו, היא שהכריעה את הכף בדיון הלילה במועצת הביטחון. על-פי פרסומים זרים, בלבנון נמצאים כיום סדר גודל של 18,000 חיילים סורים.
ובתוך כך, נשיא סוריה, בשאר אסד, צפוי לצאת מחר לפגישה עם עמיתו המצרי, הנשיא חוסני מובארק, במסגרת ביקור בן כמה שעות בקהיר. כעת התווספה סוגייה נוספת לסדר היום של הפגישה בין שני ראשי המדינות: הצעת-ההחלטה של מועצת הביטחון. כמו כן, הפגישה תתנהל בצל האשמות כבדות מצד ישראל, כי "לא ניתן לנתק את דמשק מאחריות לפיגוע בבאר-שבע".

תאריך:  03/09/2004   |   עודכן:  03/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
כוח צה"ל וכוחות ההצלה הגיעו וטיפלו בארבעה נפגעי חרדה; ארבעה פלשתינים נהרגו אתמול בחילופי אש עם צה"ל ליד דיר אל-בלאח; מחבל נוסף נהרג הבוקר
אלונה קורן
הסיבה: במעמד השליחות לא נכחו שני העדים שנכחו בקידושין; תגובות נזעמות במערכת הפוליטית: מדובר ברשלנות מצד שירות בתי הסוהר
אלונה קורן, מיכאל דבורין
ביה"ד לעבודה הפסיק ביום ה' את שביתת הרשויות המקומיות; חייב את עובדי הרשויות לחזור לעבודה לאלתר
יפעת גדות
"פרנסס" הצליף בדרום מזרח הבהאמה במהירות של 145 מייל לשעה והוא מאיים להנחית מכה עצומה על פלורידה - רק שלושה שבועות לאחר שחופים אחרים של המדינה הוכו על-ידי ההוריקן "צ'ארלי"
יפעת גדות
חייהם של שני עיתונאים צרפתיים המוחזקים כבני ערובה בעירק עדיין נתונים בסכנה; ממשלת צרפת מסרבת להכנע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il