כמה פעמים הופרה מנוחתך למשמע צלילי הטלפונים הסלולריים הרבים, המגוונים והמעצבנים (המכונים "רינגטונים") בעת נסיעה ברכבת או אוטובוס - כאלה אשר ניפצו את תוכניותיך לגבי אותה נסיעה שחשבת תחילה לפסטורלית? מסתבר, כי בעולם האיסלמי מטרידה סוגיית הרינגטונים לא פחות, אלא ששם נפוצה יותר התופעה במסגדים ובמקומות הקדושים.
בתוכנית הטלוויזיה "העניינים שלנו" המשודרת מקטר, התנהל באחרונה דיון סביב הרינגטונים למיניהם, בבחינת "מה אסור ומה מותר". התוכנית משודרת מזה ארבעה חודשים בהנחיית המטיף האיסלמי, השייח' הקטרי (ממוצא מרוקני) סעיד א-זיאני, ושניים מעמיתיו - השייח' הפלשתיני עבד אל-רחמן מחמוד ואיש התקשורת מאיחוד הנסיכויות איסלם א-שאווי. התוכנית עוסקת, כשמה, בענייני דיומא.
לשאלת אחד הצופים, הציע השייח' הקטרי א-זיאני, לחבר רינגטונים בעלי קונוטציה איסלמית, כאלה שאינם מתנגשים עם ההלכה האיסלמית או מפריעים לטקסי הדת. את הדברים מביא היום העיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון.
לדבריו, "הגיע הזמן שמשתמשי הפלאפונים יחדלו לעשות שימוש ברינגטונים שאינם עולים בקנה אחד עם עבודת הבורא, עם התפילות או עם טקס הקפת הכעבה [מבנה קדוש לאיסלם במכה שבסעודיה, אליו עולים לרגל רבבות מוסלמים מידי שנה, במרכזו נמצאת האבן השחורה; ג.ב]".
לדברי השייח' הקטרי, בן 52, עיתונאי לשעבר במרוקו, עדיף בעיקרון לסגור לחלוטין את הטלפון הסלולרי במסגדים, בתפילות ובטקסי הדת, אך אם כבר משאירים אותו פתוח - שהצלילים לפחות יתאימו לאווירה. "פתאום אתה שומע בטהובן, מוצרט ופיירוז במהלך התפילה או ההקפה, וזה משבש לגמרי את סדרי הטקס, ויתרה מכך - זה מוציא אנשים מריכוז", הוא מסביר.