X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המפקח על הבנקים אוסר עליהם לאפשר ללקוחות לחרוג ממסגרות האשראי; במועצה לצרכנות מברכים על המהלך: "ברגע שיקטן האוברדראפט של הלקוחות - מידת התלות שלהם בבנקים תקטן"
▪  ▪  ▪
אבישי: צעד חשוב לתחרות

הרפורמה המדוברת עליה הכריז יואב להמן, המפקח על הבנקים, לפני כשנה, נראית כשלב היישום הבא בפעילות אגף הפיקוח על הבנקים. זאת, לאחר התערבות הפיקוח בנושא העמלות אותן גובים הבנקים מלקוחות והצעת החוק בנושא זה שהונחה בכנסת בשבוע שעבר.
מדובר בהוראות חדשות אותן עומד להוציא אגף הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל, ולפיו לא יותר לבנקים לאפשר חריגות אשראי ללקוחות. כמו כן, צפוי להמן להורות לבנקים לחסל בתוך חודשים ספורים את החריגות הקיימות של הלקוחות ויאסור עליהם, כאמור, לאפשר בעתיד ללקוחות לחרוג ממסגרות האשראי.
בבנק ישראל סבורים, כי הבנקים חייבים לדאוג שהלקוחות לא יחרגו ממסגרות האשראי שאושרו להם. על-פי נתוני בנק ישראל לסוף יוני 2003, משיכת היתר של הציבור בישראל מסתכמת בכ-41.8 מיליארד ש"ח, כש-16.5 מיליארד ש"ח מהווים חריגה מהמסגרת.
החריגה הלא מאושרת גדלה בארבע השנים האחרונות ב-83%. בבנקים מעריכים כי כשני-שלישים מהחריגה היא של לווים גדולים, בעוד חלקם של משקי הבית הוא כ-5 מיליארד שקל בלבד.
הבנקים צפויים להיפגע מההוראה החדשה, שכן היא פוגעת בהכנסותיהם מריבית. עם זאת הבנקים עשויים להציע ללקוחות הלוואות כדי לכסות את החריגות; אף שמדובר בריביות נמוכות משמעותית מהריביות על חריגה ממסגרת האשראי, הבנקים יצמצמו את ההפסדים שייגרמו להם.
עדיין לא ברור מהי הסנקציה שיטיל הפיקוח על בנק שיחרוג מההוראה ויאפשר ללקוחות לחרוג ממסגרת האשראי. הפיקוח עשוי לאסור באופן מוחלט על הבנק לאשר חריגה, כלומר, הדבר כלל לא יהיה נתון לשיקול דעתו, אלא רגולטורית. לחלופין, הפיקוח יכול להטיל על הבנק קנס כלכלי, כך שהבנק יפסיד מהעובדה שהלקוחות נמצאים בחריגה ולכן לא יאשר להם לבצע זאת.
במועצה לצרכנות מברכים על המהלך. מנכ"ל המועצה, גלית אבישי, סבורה כי זהו צעד חשוב לפתיחת מערכת הבנקאות לתחרות על משקי הבית: "ברגע שיקטן האוברדראפט של הלקוחות - מידת התלות שלהם בבנקים תקטן", היא מסבירה.

תאריך:  06/09/2004   |   עודכן:  06/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
סגן בן דוד גדעון בארי ז"ל וסגן שמש דוד ז"ל, מיחידת המסתערבים, הוכרזו כחללים שמקום קבורתם לא נודע; חקירה של ענף איתור נעדרים בצה"ל מצאה כי השניים קבורים בחלקה אשר זהות הקבורים בה אינה נודעת בבית העלמין הצבאי בחיפה
יפעת גדות
בטקס היום תבחר בין היתר שכונת המגורים האיכותית בישראל; התאחדות הקבלנים תערוך את הטקס בהשתתפות שר האוצר; פסלוני אוסקר מקוריים יוענקו לזוכים
ענבל אביב
בבית התגוררו בני משפחת מוגרבי שהיו אחראים לטענת צה"ל לפיגועי התאבדות וירי רבים בהם נהרגו ונפצעו אזרחים ישראלים; רקטת קסאם נחתה בשדרות, לא היו נפגעים
נועם שרביט
החשוד הציע למנהל בית הלוחם תרומה בסך 250 אלף דולרים, ותמורת עמלת התיווך ביקש 8,000 דולרים; כשהשניים נפגשו, ביקש לקבל קודם את העמלה ותכנן לברוח איתה, מבלי למסור צ'ק כלשהו
יפעת גדות
רוצה כדבריה "לפרוש בשיא"; לא מתכוונת להעלם מהטלוויזיה; תחליף אותה אליזבת וארגס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il