X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מחקר שנערך בבי"ס לחינוך באוניברסיטת בר אילן מגלה, כי בנות מתבגרות מגבשות את הזהות העצמית מיכולתיהן הרגשיות, ואילו הבנים מהיכולות השכליות; הממצאים עשויים להיות בעלי ערך רב בעת פיתוח תוכניות לימוד לפיתוח האישיות בבתי הספר
▪  ▪  ▪

גיבוש הזהות העצמית בקרב בנות מתבגרות מושפע במידה רבה מיכולותיהן הרגשיות, זאת לעומת גיבוש הזהות העצמית בקרב בנים, המושפעת מהיכולות השכליות, כמו גם של היכולות הרגשיות שהם מציגים. כך עולה (יום ב', 6.9.04) ממחקר חדש שנערך בבית הספר לחינוך באוניברסיטת בר-אילן.
המחקר אשר נעשה על-ידי ד"ר צמח אסיף, נערך בקרב מדגם מייצג של 238 תלמידי תיכון מעשרה בתי ספר שונים ברחבי הארץ. מטרת המחקר היתה לבחון באיזו מידה ניתן לנבא את רמת גיבוש הזהות העצמית בגיל ההתבגרות.
במחקר נבדקו שני תחומי ההתפתחות, שכלית ורגשית, על-פי מבחנים כגון: יכולת תכנון וארגון, יכולת לוגית-מילולית, אינטליגנציה רגשית וכו'.
ממצאי המחקר הראו, כי יכולת ההשתנות הרגשית נמצאה בעלת יכולת הניבוי של זהות ה"אני" הגבוהה ביותר מבין כל יתר היכולות - הרגשית, השכלית, ויכולת ההשתנות השכלית.
כמו-כן, בנוגע להבדלים בין בנים לבנות, נמצא, כאמור, כי רמת גיבוש הזהות העצמית בקרב בנים הינה פונקציה של היכולות השכליות כמו גם של היכולות הרגשיות שהם מציגים.
לעומת זאת, בקרב קבוצת הבנות נמצא, שרמת גיבוש הזהות הינה במידה רבה פונקציה של יכולותיהן הרגשיות, בעוד שיכולותיהן השכליות כמעט ואינן מנבאות את רמת גיבוש הזהות העצמית עבורן.
ממצאי מחקרו של ד"ר צמח אסיף מלמדים, כי יכולת ההשתנות הרגשית מהווה אכן מדד אמין בניבוי יכולתו של המתבגר לגבש זהות עצמית יציבה ובוגרת. מסקנה זו מקבלת משנה תוקף בקרב אוכלוסיית הבנות.
הממצאים עשויים להיות בעלי ערך רב בעת פיתוח תוכניות לימוד לפיתוח האישיות בבתי הספר ותוכניות הכנה לקראת שירות צבאי וחיים עצמאיים.
כמו-כן, הממצאים מלמדים על חשיבות עצם ההיכרות העצמית של המתבגר ועל הצורך בסיפוק כלים מובנים להכוונת המתבגר כיצד לתרגל, להעמיק ואף להגמיש היכרות ומודעות עצמית זו.

תאריך:  06/09/2004   |   עודכן:  06/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מתכנסת למושבה השני היום; על-פי סקר: 62% מהציבור הישראלי מאמינים כי יש סיכוי גבוה מאוד עד מסוים לאלימות כלפי אישי ציבור ומנהיגים פוליטיים התומכים בהינתקות
מיכאל דבורין
אתר חדש יתאים בין קונה למוכר המתעניינים באותו סוג של סחורה ויאפשר יצירת קשר מיידי ביניהם בסלולרי; קונים ומוכרים יוכלו לאתר קליינטים פוטנציאליים מתוך צג הטלפון הנייד שלהם בלחיצת כפתור ולעבור מאחד לאחד עד למציאת הקונה האידאלי
נועם שרביט
בשנת 2002 שודרו 3 תוכניות בעניינו של המומחה לקבלה ונומרולוגיה; ביהמ"ש: כל אחת מהתוכניות היה בה לשון הרע; השופט ביקר בחריפות את צוות התוכנית, וציין כי העובדה שאמנון לוי עצמו לא בא להעיד - עומדת להם לרועץ; גובה הפיצוי ייקבע בנפרד
אורלי ממן
באתר קידוח כוכב הנמצא באיזור חלץ הישן; קצב ההפקה - 60 אלף חביות ליום
יפעת גדות
הפרים מגזע סימנטל וסימפורד; המכירה מנוהלת על-ידי אמב"ל (ארגון מגדלי הבקר לבשר במרעה); בהשתתפות שר החקלאות ופיתוח הכפר ישראל כץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il