X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
זאת לאחר שהשר הנגבי השעה את עצמו מתפקידו כשר לביטחון פנים בעקבות פרשת המינויים הפוליטיים במשרד לאיכות הסביבה וההחלטה לפתוח כנגדו בחקירה פלילית; עזרא מונה למ"מ השר לביטחון פנים, שטרית לשר המתאם; התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"צ נגד השעיית הנגבי
▪  ▪  ▪

הכנסת אישרה (ב', 6.9.04) את חילופי השרים, שנאלצה הממשלה לבצע בעקבות התפוצצות פרשת המינויים הפוליטיים של צחי הנגבי במשרד לאיכות הסביבה ופתיחת החקירה הפלילית נגדו, בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה - בו נקבע כי "הנגבי רמס את החוק ברגל גסה".
הכנסת נתבקשה לאשר, וכך אכן עשתה את מינויו של צחי הנגבי לשר ללא תיק, את מינויו של גדעון עזרא שהוא גם שר התיירות, כמ"מ השר לביטחון פנים, ואת מינויו של שר התחבורה, מאיר שטרית, לתפקיד השר המקשר בין הממשלה והכנסת. בסך הכל הצביעו 40 חברי כנסת בעד השינויים, 17 התנגדו וחמישה נמנעו.
המינוי הזמני של השר עזרא לתפקיד מ"מ מאפשר חזרה אפשרית של הנגבי לתפקיד במידה והחקירה הפלילית תעלה חרס, והביקורת על הנגבי תישאר רק במישור הציבורי-ערכי, כפי שהיא כיום. זו גם הסיבה שבגינה השר עזרא נותר עדיין שר התיירות.
בהקשר זה, היה גם מי שמתח באופוזיציה ביקורת חריפה על הממשלה ועל אופן מינויו של עזרא למ"מ בלבד. ח"כ יוסי שריד אמר, כי ההשעיה העצמית של הנגבי אינה "אלא העמדת פנים ותרמית", ואילו ח"כ פינס אמר, כי המשטרה לא תוכל באמת לנהל חקירה מקצועית כאשר ברור לה שהנגבי עשוי לחזור כל רגע חזרה למשרד אותו עזב זמנית.
ובתוך כך הגישה היום התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ ובה נטען כי השעיתו הזמנית של הנגבי השעייה שממנה הוא עוד עשוי לשוב לתפקידו כשר לביטחון פנים אינה מאפשרת חקירה אמיתית ללא מורא וללא משוא פנים.
"האם יוכלו חוקרי המשטרה במצב הנוכחי לפעול בלא כל מורא, תוך שהם עושים שימוש בכל הכלים העומדים לרשותם לשם פיצוח פרשה חמורה מעין כמותה עליה עמד מבקר המדינה ואשר אותה הוביל ביד חזקה ובזרוע נטויה השר הנגבי?", כותבת התנועה.
התנועה מוסיפה כי המבקר עצמו עמד במפורש על כך שהנגבי "יצר אווירה של פחד וכניעה סביבו אשר הביאה את הכפופים לו, חלקם הגדול עובדים וותיקים מאוד במשרד, להיכנע באופן מלא לתכתיביו, ולעיתים אף לנסות ולרצותו אף מעבר לאשר נתבקשו", ומכאן שלטענתה גם במקרה זה יהיה מי שיהסס למצות עמו את הדין.
לאור זאת דרשה התנועה לאיכות השלטון לבטל האת החלטת ההשעייה הזמנית של הנגבי, ותחת זאת לפטר אותו מהממשלה ולאסור עליו לכהן בתפקיד במשך חמש שנים.
התנועה גם דרשה מבג"ץ למנוע בצו ביניים את המשך חקירת החשדות כנגד הנגבי כל עוד איום חזרתו לתפקיד עדיין קיים, וכל עוד עתירתה לא הוכרעה וזאת כדי "למנוע נזק בלתי הפיך ביכולת לנהל חקירה בלא מורא ובלא משוא פנים אשר תרד לשורש החשדות החמורים המתעוררים מהן הדוח האמור, וזאת על לפסק דין סופי בעתירה זו".

תאריך:  06/09/2004   |   עודכן:  06/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
כך מראה סקר חדש של YANKEE GROUP, חברת הייעוץ והמחקר הבינלאומית, שנערך בנושא תכני בידור בטלפונים הסלולריים; בנוסף עולה מהסקר, כי 29% מהשחקנים הגברים רכשו משחקים לעומת 17% מהנשים המשחקות
מירב לוי
הטיסה מעל 80,000 נוסעים בחודשים יולי-אוגוסט
יפעת גדות
'על ערמונים, טווסים ופתקים משמיים', הרומן העשירי של המחברים, מעלה את סיפור החורבן ותוצאותיו במסגרת המפתיעה של פיקארסקה קומית-פילוסופית
אורלי ממן
הנשיא קצב אירח כנס בנושא מדיניות חברתית-כלכלית; אירח עשרות מבכירי המשק שקראו לממשלה לסגת ממדיניות הקטנת הסקטור הציבורי
ענבל אביב
איגוד חברות הפרסום ואיגוד המפרסמים החליטו לשקול בחיוב את הצטרפותם לוועדת האתיקה של הרשות השנייה, במטרה לנסות ולגבש יחדיו כללי "מותר ואסור" בפרסומות; יו"ר מועצת הכבלים והלווין: כך מידת ההתערבות של הרגולטור תהיה במקרים קיצוניים בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il