X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
החברה נמכרה בסכום של כ-3.3 מיליון שקלים; ב-1997 טרפדה ועדת הכספים של הכנסת את הפרטת החברה
▪  ▪  ▪

המדינה מכרה היום (ג', 7.9.04) את כל אחזקותיה בחברה לפיתוח אזור לוד רמלה ("לור"ם") בסכום של כ-3.3 מיליון שקלים, לחברת אם.איי.אס.ויי נכסים והשקעות. המדינה החזיקה בכ-95% ממניות החברה וב-5% הנותרים מחזיקה עיריית לוד.
חברת לור"ם עוסקת בפרויקטים בתחום הנדל"ן בעיקר באזור לוד, רמלה והשפלה. ב-31/07/2003 החליטה ועדת שרים לענייני הפרטה בראשות שר האוצר, בנימין נתניהו, להורות לרשות החברות הממשלתיות לפעול להפרטת החברה.
הליכי ההפרטה החלו שוב בסוף שנת 2003 ונתקבל אישור ועדת הכספים בראשות ח"כ אברהם הירשזון למהלך זה. עוד ב-1997 החליטה ועדת השרים להפרטה על הפרטת לור"ם - אולם וועדת הכספים של הכנסת באותה שנה, טרפדה את הליך המכירה.
ממשרד האוצר נמסר כי ההכרח בהפרטת החברה התעורר שוב עם הידרדרות מצבה של החברה בשנים האחרונות. "זאת בשל הצטברות נסיבות: החברה הפסיקה לקבל פרויקטים ציבוריים בפטור ממכרז, ולא הצליחה לזכות במכרזים מול מתחרותיה מהמגזר העסקי;
"החברה לא הצליחה לשווק את הפרויקטים שיזמה - בשל השפל הקיים בשוק הנדל"ן מזה מספר שנים. לאחרונה נאלץ מנכ"ל החברה להתפטר באופן מיידי בעקבות דו"ח מבקר המדינה והדיון בבג"צ בעניינו, והחברה נותרה במשבר ניהולי עמוק", נמסר מהאוצר.
עם פרסום המודעה בדבר מכירת החברה הצטרפו להליך מספר חברות וגופים בתחום הנדל"ן והעמידו ערבות בנקאית. הגופים המתעניינים שעמדו בתנאי הסף לרכישת החברה ביקרו בחדרי המידע שפתחה החברה. לאחר התמחרות בין המתמודדים נקבע המחיר הסופי על סך של כ-3.3 מיליון שקלים שהוצא ע"י חברת אם.איי.אס.ויי נכסים והשקעות.
מנהל רשות החברות הממשלתיות, איל גבאי, אמר: "השתלשלות הענייניים בעניין חברת לור"ם ממחישה היטב את חשיבות ההפרטה ואת הצורך שבהעברת ניהול חברות עסקיות למגזר הפרטי.
"מדינת ישראל היתה צריכה להפסיק לפני שנים לעסוק בתחום הנדל"ן וטוב שסוף סוף כך נעשה בעניין לור"ם. התוצאה הסופית טובה למדינה ועומדת בציפיות שלנו", אמר גבאי.
תאריך:  07/09/2004   |   עודכן:  07/09/2004
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
כך הורה למינהל מקרקעי ישראל, שפרסם מכרז לבנייה עצמית בגבעת מכוש בדרום העיר; העותרים: המינהל מונע מערבים להשתתף, בטענה שהקרקע של קק"ל ומיועדת ליישוב יהודים בלבד
אלונה קורן
קצבאות הילדים ישולמו במועדן, ב-20 בחודש
מיכאל דבורין
ביהמ"ש קבע כי העובדה שכל הצדדים בתיק ידעו, שהקהל פורץ למגרש בתום משחק ההכתרה, היתה צריכה להוביל למסקנה חד-משמעית, שהקהל יפרוץ למגרש גם בתום משחק זה; "לכל הגורמים היתה היכולת והחובה לצפות התרחשות זו, ולמנוע את הנזק שייגרם בעקבותיה"
נועם שרביט
היינו כחולמים: שר הפנים יזם הצעת חוק שתבטל את סמכותו רבת-השנים; פורז מציע: סגירת עיתון רק בהוראת בית משפט ועל-פי יוזמה של היועמ"ש; המלצתו באה בעקבות דוח ועדת צדוק ולאחר התייעצויות עם אנשי אקדמיה ואנשי מקצוע
ענבל אביב
החגורה אותרה בגינה של בית פרטי בכפר סילת א-דאהר, מצפון לשכם; החיילים הזעיקו את חבלני מג"ב, אשר פוצצו את חגורת הנפץ באופן מבוקר וללא נפגעים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il