X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדובר בפרויקט לחידוש השכונות הוותיקות של העיר; עסקות פינוי-בינוי נערכות על פי רוב באזורים הבנויים באיכות בנייה נמוכה
▪  ▪  ▪

ממשלת ישראל אישרה השבוע את תוכניתה של עיריית יבנה לחידוש השכונות הוותיקות. התוכנית הינה במסגרת התחדשות עירונית וכוללת פינוי-בינוי בשני מתחמים: מתחם רחוב האלון בשכונת רמות וייצמן ומתחם הכלנית-שושנים שבשכונת נאות אשכול.
מתחם האלון כולל את הרחובות האלון והאקליפטוס. המתחם ממוקם לאורכו של נחל יבנה, הנמצא בראשיתו של פרויקט הסדרה ופיתוח. במתחם זה 164 יח"ד צמודות קרקע ומבנים בני 2 קומות.
הבינוי החדש המוצע כולל בניית 912 יח"ד בבניינים עד 12 קומות בגודל דירה ממוצע של 110 מ"ר ליחידה. מתחם הכלנית-שושנים ממוקם משני צידיו של רח' אבוחצירא (בין רח' הדרור ורח' שבזי) וכולל מבנים דו משפחתיים צמודי קרקע ובנייני מגורים דו-קומתיים בני 8 ו- 12 יח"ד כ"א (סה"כ 88 יח"ד).
הבינוי החדש המוצע כולל 432 יח"ד בבניינים בני 12 קומות בגודל דירה ממוצע של 110 מ"ר ליחידה, וכן שטחים ירוקים נרחבים בסביבת המגורים.
תכנית זו עברה מיון ראשון בוועדה הבין-משרדית להתחדשות עירונית במשרד הבינוי והשיכון, וקיבלה את אישור לשכת התכנון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.
לפני מספר חודשים הציג ראש העיר, צבי גוב-ארי, בישיבת מועצת העיר את תכנית העירייה, וכאמור בימים אלה אישרה הממשלה את התוכנית. ראש העיר, צבי גוב-ארי אמר כי הוא מאמין שלתושבים תינתן הזדמנות טובה לשפר את איכות החיים והמגורים.
גוב-ארי: "בשנים האחרונות השקיעה העירייה משאבים ואמצעים רבים בשיפור ופיתוח השכונות. פרויקט זה הוא צעד חשוב בתהליך זה. ברור שגם לתושבים וגם לעירייה יש אינטרס לבנות את השכונות הללו בצורה מודרנית, והצעדים כולם ייעשו בתיאום מלא עם התושבים ובהסכמתם".
גוב-ארי הוסיף כי "לעסקה מסוג זה יתרונות רבים, הן מבחינה חברתית ע"י הצטרפות אוכלוסיות חזקות, והן תועלת כלכלית ע"י שיפור התשתיות, הגדלת היקפי בנייה וכו'".
עסקות פינוי-בינוי נערכות על פי רוב באזורים בשכונות ותיקות הבנויות בד"כ באיכות בנייה נמוכה. פעמים רבות מדובר בשכונות אשר מצב התשתיות בהן ירוד באופן יחסי, ושקיים אינטרס ציבורי לבנותן בצורה מודרנית.
במסגרת הפינוי-בינוי מפנה היזם על חשבונו את דיירי המתחם, מספק להם דיור חלופי לתקופת הבנייה, ובמקום הבניינים הישנים מקים בניינים חדשים. הדירות החדשות מיועדות בחלקן לדיירים הקודמים במתחם, וחלקן נותרות בידי היזם ומיועדות למכירה בשוק החופשי.
בעריית יבנה אומרים כי לעסקה מסוג זה יתרונות רבים, תועלת חברתית על ידי שיקום השכונות ואפשרות להצטרפותן של אוכלוסיות חזקות, וכן תועלת כלכלית ע"י שיפור התשתיות, הגדלת היקפי בנייה וכו'.

תאריך:  08/09/2004   |   עודכן:  08/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
לבית הדין השרעי לערעורים, בחרה הוועדה בקאדי דאוד זיני, המכהן כקאדי בבית הדין השרעי האזורי בעכו. לבתי הדין השרעיים האזוריים, בחרה הוועדה בעו"ד מוחמד אבו עובייד מהיישוב נעורה, ובעו"ד זיאד להואני מעראבה
מחלקה ראשונה
אריאל מקוב שימש בשנה וחצי האחרונות יועץ ודובר ליו"ר ועדת החוקה, מיקי איתן; אריאל מקוב יעסוק בתחומי המשפט המסחרי ובפיתוח עיסקי עבור לקוחות המשרד עם לקוחות הפירמה האמריקנית בקר-פוליקאוף, אליה חבר המשרד לפני כ-3 חודשים
אלונה קורן
בנסיעה שתעבור בכביש חוצה ישראל תיגבה תוספת אחידה של 11 שקלים; התעריפים החדשים ייכנסו לתוקף ביום א', 12.9.04
יואב יצחק
במערכת הביטחון מתייחסים ברצינות לאיומי החמאס; שר הביטחון עומד להכריז - סגר על השטחים; דובר משרד החוץ האמריקני, על קבוצת הטרור: "אלו הן קבוצות שצריך לחסל"
נועם שרביט
עו"ד אברהם לנדשטיין, שהיה סגן פרקליט מחוז ת"א, דורש ממבקר המדינה לבדוק את תקינות פעילותו של עו"ד שמואל הולנדר, בשל "כשלונו לשמש 'כלב שמירה' של מערכת המינויים הממשלתיים, עליה הוא מופקד מכוח הדין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il