X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך נקבע בתום דיון שערך היועמ"ש, בהשתתפות גורמים שונים; צוות היגוי בינמשרדי יקבע את אופן ותוכן הליכי השימוע שייערכו על-ידי הצוותים הפרטניים; המדינה התעוררה לאחר שהעותרים הגישו בקשה לנקיטת הליכי ביזיון בימ"ש נגדה
▪  ▪  ▪

המדינה תקיים הליכי שימוע אישיים לכל עובד מדינה, הטוען כי הוא זכאי לקבל אישור שקילות מ'וועדת השקילות', הפועלת מטעם הגף להערכת תארים, וכן את הטבות הדירוג והשכר הנובעות מאישור זה.
כך נקבע (ה', 9.9.04) בתום דיון שערך היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בעניין היערכות המדינה ליישום פסק הדין של בג"צ, שקבע כי על המדינה להכיר בתארים האקדמאים של כ-6,500 בוגרי שלוחת לטביה בישראל, למעט במקרים בהם תמציא ראיות משכנעות לכך שהתואר הושג במירמה.
בישיבה השתתפו פרקליט המדינה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לענייני חקיקה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים אזרחיים, מנהלת המחלקה לענייני סכסוכי עבודה בפרקליטות המדינה, מנהלת מחלקת הבג"צים וגורמי פרקליטות נוספים. כן השתתפו בישיבה המשנה לממונה על השכר ונציגי אגף התקציבים, המשנה לנציב שירות המדינה, מנהל מח"ש וגורמי משטרה.
בתום הישיבה סוכם על הקמת צוות היגוי בינמשרדי, שתפקידו יהיה לקבוע את אופן ותוכן הליכי השימוע שייערכו על-ידי הצוותים הפרטניים. הצוות ירוכז על-ידי נציג פרקליטות המדינה. יהיו חברים בו נציגי משרד החינוך, נציגי האקדמיה בדיסציפלינות הרלבנטיות, נציגי נציבות שירות המדינה, נציגי משרד האוצר ונציגי המשטרה. ממשרד המשפטים נמסר, כי הצוות יסיים את עבודתו תוך פרק זמן קצר, כדי לאפשר תחילת הליכי השימוע הפרטניים בהקדם.
נזכיר, כי בג"צ עצמו הוא שהמליץ-הורה על קיום השימוע הפרטני. השופט תאודור אור קבע בפסק הדין: "הבוגרים מוחזקים כמי שקיבלו תואר תקין וזכאים הם לזכויות מכוחו אלא אם הוכח אחרת. אמת, מתעורר חשש כי חלק מן הבוגרים רכש תואר בתרמית - ומבוגרים אלה יש אמנם לשלול את זכויותיהם - אולם חשש זה כשלעצמו אינו מצדיק שלילת הזכויות מכלל הבוגרים".
"עיקרון המידתיות הוא המורה אותנו כי הדרך בה נהגה המדינה - דרך שלילתן הגורפת של זכויות - אינה דרך מידתית, וכי הפתרון הראוי הוא בעריכת שימוע נפרד לכל בוגר ובוגר - לבירור אם קיבל תואר כדין או שמא רכש אותו בתרמית".
המדינה שקדה על שמריה מאז מתן פסק הדין ונמנעה מהיערכות לקראת ביצועו. פסק הדין של בג"צ ניתן בחודש מרס השנה, והבקשה לדיון נוסף שביקשה המדינה נדחתה בחודש יולי. לפני כשלושה שבועות הגישו העותרים בקשה לנקוט הליכי ביזיון בית המשפט נגד המדינה, בשל התעלמותה מפניותיהם, באשר לנעשה בעניינם [ראו קישורים].

תאריך:  09/09/2004   |   עודכן:  09/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
מבצע הפינוי נערך לאחר שהוצאו למסיגי הגבול התראות וצווי פינוי
מיכאל דבורין
שר הרווחה הודיע, כי לקראת התכנסות ישיבת המרכז הגורלית ביום שני הקרוב, הצליח לגבש הצעת-החלטה משותפת לחברי הכנסת יצחק לוי, יהלום, פינקלשטיין וסלומיאנסקי, שתובא להצבעה במרכז; אורלב הוסיף, כי הוא מקווה לשכנע גם את יו"ר המפלגה איתם לתמוך בה
אלונה קורן
הרעיון: עובדיה של רשות מקומית חזקה יזמינו לארוחת החג עובדים מרשות מקומית שלא קיבלו שכר במשך מספר חודשים
מיכאל דבורין
התנועה להגינות שלטונית והרב מרדכי נויגרשל מירושלים דורשים מבג"צ לאסור על ההתאחדות לכדורגל ועל מכבי ת"א לקיים את משחק הכדורגל במסגרת ליגת האלופות באיצטדיון ר"ג; דורשים גם לאסור על המשטרה לספק שוטרים בתפקיד ובשכר
מיכאל דבורין
לטענת העותרים, תושבי קראוונים בשכונת "גבעת החוד", הם עלו על הקרקע במקום בידיעה מלאה של צה"ל ובעידודו; למרות זאת, במערכת הביטחון טוענים כי מדובר במאחז בלתי חוקי; השופט טירקל הורה למדינה להשיב בתוך 15 יום לטענות העותרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il