X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היועמ"ש קיים דיון ראשון באפשרות למחוק את אישום השוחד לראש הממשלה; חלק מהפרקליטים שהשתתפו אמרו: הקביעות העובדתיות של מזוז בהחלטה על סגירת התיק נגד שרון, תקשה על ניהול האישום
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, קיים היום (ה', 9.9.04) דיון ראשון באפשרות למחוק מכתב האישום שהוגש נגד איש העסקים, דוד אפל, את סעיף האישום המייחס לו מתן השוחד לראש הממשלה, אריאל שרון.
בפגישה השתתפו פרקליטים שונים שטיפלו בתיק האי היווני. חלקם הביעו דעה, לפיה הקביעות המופיעות בהחלטת היועץ מזוז לסגור את תיק "האי היווני", במיוחד בפן העובדתי של הדברים, מקרינות על האישום נגד אפל בפרשת שרון. לכן, נימקו, יקשה לנהל את האישום בנושא זה.
מזוז כבר אמר בעבר כי "לא ייתכן שבתיק כל כך סבוך יקבלו החלטה מפוצלת בעניינו של האחד [דודי אפל], בעוד עניינו של האחר [אריאל שרון] תלוי ועומד. זה היה דבר לא נכון מבחינת נוהל והליך קבלת החלטות".
ממשרד המשפטים נמסר בתגובה, כי מדובר בדיון ראשון מבין כמה דיונים וטרם התקבלו החלטות סופיות בנושא.
מזוז רומז למחטף של ארבל בתיקון כתב האישום נגד אפל
כאשר הודיע מזוז על סגירת התיק נגד ראש הממשלה בפרשת "האי היווני", אמר היועץ כי הוא "מודע, כמובן, להשלכות אפשריות של החלטתי זו על כתב האישום שהוגש נגד דוד אפל (ת.פ. 8116/03 בבית משפט השלום בת"א), בנוגע לסעיף האישום הראשון המייחס לאפל מתן שוחד לשרון בגין הפרשיות נשוא החלטה זו. ברם, לא אעסוק בהשלכות אלה במסגרת החלטתי זו, והן יידונו בנפרד".
ואולם, בתדרוך לעיתונאים שקיים לאחר ההודעה, רמז מזוז למחטף לא ראוי שביצעה מי שהיתה אז פרקליטת המדינה, וכיום שופטת בית המשפט העליון, עדנה ארבל. מזוז אמר, כי הוא סבור "שלא היה נכון לתקן את כתב האישום נגד דודי אפל ולהוסיף (את סעיף האישום בעניין האי היווני) כשלא היו ראיות נגד שרון. ההחלטה נעשתה לפני המינוי שלי, אבל כשכבר ידעו שאני בדרך ללשכה - ארבעה ימים לפני המינוי שלי, תוקן כתב האישום".
אמנם, "נורמטיבית, ייתכן מצב בו יש נותן שוחד אבל אין מקבל שוחד", אמר היועץ, אבל "לא ייתכן שבתיק כל כך סבוך יקבלו החלטה מפוצלת בעניינו של האחד, בעוד עניינו של האחר תלוי ועומד. זה היה דבר לא נכון מבחינת נוהל והליך קבלת החלטות".
מזוז: "היסוד הנפשי יכול להיות שונה"
מזוז חזר והדגיש, כפי שכתב בדוח שפרסם, כי להחלטתו בתיק האי היווני השלכות אפשריות על כתב האישום שהוגש נגד אפל. אמנם החומר הראייתי הוא שווה, הסביר מזוז, אולם לדבריו "היסוד הנפשי יכול להיות שונה. ההחלטה הזו נכתבה מנקודת המבט של שרון וגלעד ולכן אי אפשר לדעת לגבי אפל, למרות שהראיות משותפות".
"בכל מקרה", הוסיף היועץ, "כתב האישום נגד אפל כולל 6 סעיפי אישום ולא כולם קשורים לשרון, כמו השוחד לכאורה לבני רגב. אני אקיים דיון עם הפרקליטים שמטפלים בתיק של אפל ונראה אם יש פער בין שני התיקים, מבחינת הראיות והיסוד הנפשי".

תאריך:  09/09/2004   |   עודכן:  09/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם שרביט
כך נקבע בתום דיון שערך היועמ"ש, בהשתתפות גורמים שונים; צוות היגוי בינמשרדי יקבע את אופן ותוכן הליכי השימוע שייערכו על-ידי הצוותים הפרטניים; המדינה התעוררה לאחר שהעותרים הגישו בקשה לנקיטת הליכי ביזיון בימ"ש נגדה
אלונה קורן
מבצע הפינוי נערך לאחר שהוצאו למסיגי הגבול התראות וצווי פינוי
מיכאל דבורין
שר הרווחה הודיע, כי לקראת התכנסות ישיבת המרכז הגורלית ביום שני הקרוב, הצליח לגבש הצעת-החלטה משותפת לחברי הכנסת יצחק לוי, יהלום, פינקלשטיין וסלומיאנסקי, שתובא להצבעה במרכז; אורלב הוסיף, כי הוא מקווה לשכנע גם את יו"ר המפלגה איתם לתמוך בה
אלונה קורן
הרעיון: עובדיה של רשות מקומית חזקה יזמינו לארוחת החג עובדים מרשות מקומית שלא קיבלו שכר במשך מספר חודשים
מיכאל דבורין
התנועה להגינות שלטונית והרב מרדכי נויגרשל מירושלים דורשים מבג"צ לאסור על ההתאחדות לכדורגל ועל מכבי ת"א לקיים את משחק הכדורגל במסגרת ליגת האלופות באיצטדיון ר"ג; דורשים גם לאסור על המשטרה לספק שוטרים בתפקיד ובשכר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il