X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המתנחלים, לחיילים: ''האזינו לקול מצפונכם הלאומי''

לפיד: בשם אהבת המולדת מסיתים למלחמת אחים

שר המשפטים מגיב לגילוי דעת מיוחד, בו קוראים אנשי רוח ואקדמיה מהימין לחיילים ולשוטרים לא לפנות ישובים, משום שהדבר יכול להוביל למלחמת אחים; פרס: נמנע בכל האמצעים מלחמת אזרחים
▪  ▪  ▪
פינוי המאחז תפוח [צילום ארכיון: AP]

סכנה לשלום המדינה
שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, אמר (יום ו', 10.9.04) כי הקריאות והאיומים של רבנים ומתנחלים לשימוש באלימות כדי למנוע פינוי, הם סכנה לשלום המדינה ושלטון החוק.
לדבריו, "מערכת המשפט לא תוכל להישאר בשקט כאשר ההסתה הופכת לאיום מוחשי שיש בו יסודות של המרדה ואיום לשימוש בכוח נגד זרועות הביטחון. אני יכול להבין לזעמם של חוגים שההתנחלויות הן בנפשם, אך הזעם הזה חייב למצוא את ביטויו היות במסגרת הכללים הדמוקרטים ובמסגרת החוק. לא ייתכן שבשם אהבת המולדת יסיתו למלחמת אחים".
הדברים הועלו עתה בתגובה לגילוי דעת מיוחד שפרסמה ביום ה' קבוצה של אנשי רוח ואקדמיה בעיתון הדתי-ציוני "בשבע", בו הם קוראים לחיילי צה"ל ולשוטרים, "להאזין לקול מצפונם הלאומי והאנושי ולא להשתתף בפעולה של פינוי ישובים".
גילוי דעת קיצוני
על גילוי הדעת חתומים 185 אישים, בהם בן-ציון נתניהו, אביו של שר האוצר בנימין נתניהו, וכן אחיו, עידו נתניהו. כמו כן חתומים על גילוי הדעת קצינים בכירים, אנשי ציבור, אנשי מדע ואסירי ציון. החתומים מגדירים את הפעולה של פינוי ישובים, "פשע נגד האנושות, פשע לאומי ופעולה בלתי חוקית בעליל".
בין היתר, נאמר בו: "נוכח כוונת ממשלת שרון להרוס יישובים בארץ ישראל ולמוסרם לידי אויב, לעקור את תושביהם ולגרשם באלימות, אנו מצהירים שהגירוש והעקירה הם פשע לאומי ופשע נגד האנושות, גילוי של עריצות, רשעות ושרירות לב, המכוון לשלול את זכותם של יהודים, באשר הם יהודים לחיות בארצם. אנו קובעים שצבא ההגנה לישראל נועד להגנה מפני אויב ולא לפעולות נגד אזרחים יהודים. צה"ל הוא צבא העם ולא צבא של קבוצה פוליטית".
פרס מצטרף למבקרים
לביקורתו של השר לפיד הצטרף גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ שמעון פרס. "מי שמאיים במלחמת אזרחים רוצה לרצוח את הדמוקרטיה", אמר. "אנו נמנע זאת בכל האמצעים". פרס הוסיף, כי בדמוקרטיה חילוקי דעות נפתרים בקלפיות. הוא כינה "איוולת" את דברי הרבנים הקוראים לפגוע בחיילי צה"ל.
בהתייחסו לדברי נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר פרס כי אם הנשיא מתכוון ברצינות לשלום, עליו לנהוג כמו הנשיא סאדאת ולבוא לירושלים, או לחילופין להזמין את ראש ממשלת ישראל לדמשק. "כמובן, תוך כדי הרחקת כל ארגוני הטרור מדמשק. בלי חוכמות בלי תרגילים, רק בגלוי לאור היום עושים שלום", אמר פרס.
ח"כ מתן וילנאי (העבודה), אמר היום, כי פרסום גילוי הדעת הוא איום במלחמת אחים. ח"כ וילנאי דורש לכנס את ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כדי לדון בנושא. "מי שמכניס לשיח את האיום של מלחמת אחים וחותר תחת הלגיטימיות של פעולות כוחות הביטחון, אינו חלק מהחברה הישראלית", אמר וילנאי.
תנועת שלום עכשיו אמרה בתגובה לדברי לפיד, כי דבריו של שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, בגנות הקיצונים-המתנחלים, אינם מספיקים. "על מערכת אכיפת החוק להתעורר מתרדמתה ולפעול כנגד הימין הקיצוני. הנהגת המתנחלים ממשיכה בקמפיין מתוזמן שמטרתו להפחיד את הציבור ולאיים במלחמת אחים".

תאריך:  10/09/2004   |   עודכן:  10/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
חבר הקונגרס לשעבר הגיש תביעה על סך 209 מיליון דולר נגד שלושה צהובונים שהעלו את הסברה שהוא הרג או אירגן את רציחתה של המתמחה שלו צ'נדרה לוי בעיקבון רומן שניהל עמה; גופתה של לוי נמצאה כשנה לאחר שנעלמה אך איש לא הואשם מעולם ברציחתה
נועם שרביט
כך נקבע בחוות דעת משפטית שהזמין המטה מעורכי הדין יהודה רוה ואריה הולצר; השניים קובעים: החוק פוגע באופן לא מידתי בזכות הקניין; טוענים: אנשים באו לגור בעיר והשקיעו בה כספים בהסתמך על החוק
מיכאל דבורין
סקר ABC שהתפרסם הלילה ממשיך להצביע על התבססותו של בוש לפני קרי עם 52% אחוזי תמיכה; קרי לעומת זוכה בסקר זה רק ל43% והמועמד העצמאי ניידר ל-2%
מחלקה ראשונה
ועדת הבחירות של הלשכה, בראשות עו"ד רון גזית, הכריזה על 102 המועמדים ששמותיהם פורסמו כחברי בית הדין המשמעתי הארצי של הלשכה; החברים נבחרים אחת ל-4 שנים
אלונה קורן
כור רוכשת את המניות מקבוצת שמרוק ומקרן המזנין הישראלית FIMI; ראשי כור: זוהי רכישה אסטרטגית; אנו מצפים לשיתוף פעולה פורה בין תדיראן קשר לאלישרא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il