X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
זאת בעקבות הצגת מסקנות צוות המדענים הבינ"ל בפני הממשלה לפיהם כלובי הדגים הינם הגורם המשמעותי לזיהום מימי המפרץ
▪  ▪  ▪

שרי הממשלה יתכנסו בתוך מספר שבועות להצביע על אישור תוכנית המתאר לחופי מפרץ אילת ועל לוחות זמנים מוגדרים להוצאת כלובי הדגים. כך הוחלט היום (יום א', 11.9.04) בישיבת הממשלה השבועית. כמו כן הוחלט על הקמת צוות מנכ"לים שיבחן חלופות להעברת הכלובים ליבשה או לים התיכון ויגבש את לוחות הזמנים.
במהלך הישיבה ציין ראש הממשלה אריאל שרון, כי יש לשמור על שונית האלמוגים במקביל לפיתוח החקלאות הימית. בפני הממשלה הוצגו מסקנות צוות המדענים הבינלאומי אשר בדק את פעילות כלובי הדגים באילת.
מסקנתם העיקרית של החוקרים היא, כי כלובי הדגים הינם אחד הגורמים המשמעותים לזיהום מימי המפרץ כתוצאה ממעשי אדם, וכי יש לפעול להוצאתם. צוות המדענים הבינלאומי ביצע, באמצעות חוקרים ישראלים, 14 מחקרים שעל-פיהם גיבש את המלצתו לממשלה להוציא את כלובי הדגים ממפרץ אילת.
בהחלטה זו מצטרף צוות המדענים לדרישה שהובילה עמותת צלול במשך שנים להוציא את כלובי הדגים מהים ללא תנאי. גישה זו נתמכה בפסיקות בתי המשפט, החלטות המועצה הארצית, צוות מנכ"לים של משרדי ממשלה וחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה הקודם, השופט אלייקים רובינשטיין.
השרה לאיכות הסביבה יהודית נאות בירכה על המלצת הצוות: "מזה שנים רבות טוען המשרד לאיכות הסביבה, כי יש להוציא את כלובי הדגים מהמפרץ, לאחר המלצת צוות המדענים הבינלאומי בכוונתי להוסיף ולפעול על-מנת שהממשלה תאמץ את ההחלטה ותיישם אותה במהירות האפשרית".
עו"ד יריב אברמוביץ', מנכ"ל עמותת צלול: "המלצת צוות המדענים הבין-לאומי והחלטת הממשלה היא ניצחון לסביבה ושלטון החוק. המאבק הציבורי אותו הובילה עמותת צלול יחד עם אלפים מתושבי ישראל והארגונים הירוקים האחרים הוכיח שניתן להכריע מאבקים בהם מוערבים גופים מזהמים עתירי ממון וקשרים.
החברות האחראיות לכלובי הדגים התחייבו לציית להמלצות צוות המדענים הבינלאומי ואנו משוכנעים כי כך הם יעשו. החלטת צוות המדענים תבטיח את שגשוג שונית האלמוגים ותהליך שיקומו של מפרץ אילת למען הדורות הבאים".
מהחברה להגנת הטבע נמסר בתגובה, כי "יש לקוות, כי אלו המסקנות האחרונות להן זקוקה הממשלה כדי לפעול מיידית להוצאת כלובי הדגים מהמים".
לדברי ניר פפאי, רכז חופים וים בחברה להגנת הטבע: "דוח המדענים מחזק את הדברים שטענו מזה שנים, כי כל יום נוסף שהכלובים נמצאים בים מקרב את מפרץ אילת לנקודת האל חזור. אנו מצפים מהממשלה ליישם לאלתר את ההמלצה המרכזית בדוח, ללא סחבת מיותרת ותוך יצירת פתרונות חלופיים למגדלי הדגים".

תאריך:  12/09/2004   |   עודכן:  12/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
הצוות יבחן גם את המשך כהונתו של הנגיד הנוכחי, דוד קליין; מועמדים נוספים: ויקטור מדינה, ליאו ליידרמן, יעקב נאמן, אבי בן-בסט ואהרון פוגל; ההחלטה תתקבל בנובמבר-דצמבר
מחלקה ראשונה
מנכ"ל פסטיבל בייג'ינג לתיאטרון: "ההצגה 'אשכבה' של הקאמרי הייתה גולת הכותרת של הפסטיבל"
יפעת גדות
התערוכה מוצגת בחיפה אך תוצג גם במקומות נוספים; לכל תערוכה יתווספו אומנים וכך תתעצם ותגדל האמירה לשלום
גלית יצחק
סלקום מעלה פעילות תוכן מיוחדת לתקופת החגים; לקוחות סלקום יוכלו לבחור זרי פרחים מאתר zer4u בפורטל האינטרנט הסלולרי, לבחור רינגטונים של שירי חג ועוד
אורלי ממן
צבר פרויקטים לחודשיים האחרונים עומד על 35 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il