X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרווח הנקי ב-2001 הסתכם ב-108 מיליון ש"ח - גידול של %10.5 לעומת 2000
▪  ▪  ▪

מצעד הדוחות החל: בנק לאומי למשכנתאות פרסם את דוחותיו הכספיים, המצביעים על רווח של 108 מיליון ש"ח ב-2001, לעומת 98 מיליון ש"ח ב-2000 - גידול של %10.5.
הגידול ברווח הינו מפתיע, וזאת במיוחד נוכח השפר החריף בענף הנדל"ן, ולנוכח הוצאות מיוחדות של הבנק בסכום של 6 מיליוני ש"ח, למימון תוכנית הבראה (פיטורין) בבנק.
הדוח מצביע על כך, כי בניכוי השפעת הפרשי מדד ידוע/מדד בגין, מגיע הרווח הנקי בשנה זו לסך 107 מיליוני ש"ח לעומת 100 מיליוני ש"ח אשתקד, גידול של %6.3. התשואה נטו על ההון העצמי מגיעה ל-%9.1, לעומת %9 בשנה הקודמת. בניכוי השפעת הפרשי מדד ידוע/מדד בגין הגיעה התשואה ל-%9.0, לעומת %9.2 בשנה הקודמת.
רווחי הבנק מפעולות מימון לפני הפרשה לחובות מסופקים בשנת 200, הסתכמו ב-254 מיליוני ש"ח, לעומת 210 מיליוני ש"ח אשתקד, גידול של 21.1%. וגם כאן - בניכוי השפעת הפרשי מדד ידוע/מדד בגין, הסתכם הרווח מפעולות מימון ב-252 מיליוני ש"ח, לעומת 216 מיליוני ש"ח בשנה הקודמת - גידול בשעור של %16.8, וזאת בהשוואה לגידול בתיק האשראי בשעור של %6.1.
הגידול ברווח - וכאן ההפתעה המרכזית של דוח זה - נוצר למרות הגידול החד בהפרשה לחובות מסופקים: ההפרשות הסתכמו ב-57 מיליוני ש"ח, לעומת 38 מיליוני ש"ח אשתקד, גידול של 54.2%. הגידול נובע מהפרשה חד-פעמית גדולה בגין חובות של מושב מסוים (13.4 מיליון ש"ח), וכן הפרשות בגין חובות מסופקים של לקוחות קטנים, שאינם עומדיםב החזרי החוב. הבנק מסר, כי הנהלת הבנק ממשיכה לנקוט אמצעים נמרצים להגברת הגביה של חובות הנמצאים בפיגור.
הבנק דיווח עוד, כי למרות המשבר בענף הנדל"ן ביצע הבנק ב-2001 הלוואות חדשות בסכום כולל של 6,321 מיליון ש"ח, לעומת 5,995 מיליון ש"ח אשתקד - גידול של %5.4 (כולל הלוואות מכספי פקדונות אשר פרעונם מותנה במידת הגביה בסך 863 מיליון ש"ח לעומת של 765 מיליון ש"ח אשתקד; וכן כולל הלוואות עומדות ומענקים מותנים בסך 287 מיליון ש"ח לעומת 227 מיליון ש"ח אשתקד).
בסכום הנ"ל כלולות הלוואות צמודות מדד בריבית משתנה אשר נפרעו, ובמקומן הוקמו הלוואות שבעיקרן הינן בריבית קבועה בסך 729 מיליוני ש"ח. בניטרול הסכום הנ"ל חל קיטון של %6.7 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תיק ההלוואות של הבנק מייצג אשראי בסכום כולל של 27.7 מיליארד ש"ח, לעומת 26.1 מיליארד ש"ח בשנה הקודמת (גידול של %6.1).

תאריך:  31/01/2002   |   עודכן:  02/02/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
מטען החבלה הופעל לעבר משאית שהסיעה פועלים זרים; החמאס לקח אחריות; עובד זר נפצע קל; שתי פצצות מרגמה בגוש קטיף
אייל כגן
אייל כגן
יואב יצחק
מס' חברי ההנהלה יצומצם; יונס כיהן במשך שנתיים כמשנה למנכ"ל; שלמה נחמה הבטיח: "הבנק החליט לשתף פעולה עם סיון בפעילות עסקית, אליה יכנס בתום תקופת כהונתו, ולהשקיע בפעילות זו"
מירב לוי
השר ייפגש עם שורה של מנהיגים המשתתפים במפגש הפסגה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il