X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עבודות שירות וקנסות נגזרו על האחים אהוד ואילן פרידלנדר, מנהלי קבוצת אופק צילומי אוויר, שהורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מיזוג לא חוקי, הסדרים כובלים וניצול מעמד מונופוליסטי לרעה; קרלוס קצמן וקבוצת "אירופן" קיבלו גם מאסר על-תנאי
▪  ▪  ▪

עבודות שירות וקנסות. זה העונש שהטיל בית המשפט המחוזי בירושלים (5.9.04) על האחים אהוד ואילן פרידלנדר, מנהלי קבוצת אופק צילומי אוויר, שהורשעו במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מיזוג לא חוקי, הסדרים כובלים וניצול מעמד מונופוליסטי לרעה, בשנים 1997-1998.
עונש דומה בתוספת מאסר על-תנאי נגזר על קרלוס קצמן מקבוצת "אירופן" ו-3 חברות בקבוצה זו, העוסקות בתחום צילומי האוויר, שהורשעו אף הם באותן עבירות, אולם לא הושג הסדר טיעון בעניינם.
יצויין, כי זה מקרה תקדימי בו הגישה הרשות כתב אישום בגין מיזוג בלתי חוקי, עבירה נדירה יחסית, שכן מיזוג דורש אישור מוקדם של הממונה על הגבלים עסקיים. הנאשמים הורשעו וקיבלו עונשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות.
היו מתחרות והמיזוג לא אושר
כתב האישום נסוב על שרשרת פעולות שנעשו על-ידי חברות ומנהליהן משתי קבוצות: הראשונה היא קבוצת אופק, שכללה את החברות אופק מערכות צילום (1995) בע"מ ואופק צילומי אוויר (1987) בע"מ. השניה היא קבוצת אירופן, שבגדרה החברות ק' קצמן בע"מ (הידועה בשם פנורמה מעבדת צילום) וחברת תצ"א, אירופן צילומי אוויר ויישומים גיאוגרפיים.
לפני ביצוע המעשים המתוארים בכתב האישום, היו קבוצת אופק וקבוצת אירופן בגדר מתחרות בשוק, עד שאופק ניסתה להתמזג עם המתחרה "אירופן" וכאשר הממונה הודיע כי הוא מתנגד למיזוג - ביצעה אופק הסדרים כובלים עם אירופן, רכשה ציוד שלה והוציאה אותה מהשוק.
האישום הראשון ייחס לנאשמים ביצוע מיזוג שלא כדין, מבלי שניתנה תחילה הודעת מיזוג ומבלי שנתקבלה למיזוג הסכמת הממונה. כמו כן, ייחס האישום הראשון לנאשמים עבירות של הסדרים כובלים מסוג חלוקת לקוחות, תיאום מחירים, והתחייבות אחת הקבוצות - אירופן - שלא לעסוק בצילומי האוויר.
האישום השני ייחס לנאשמים ביצוע הסדרים כובלים, וזאת על-מנת לעקוף את התנגדותו של הממונה למיזוג. האישום השלישי, כנגד הנאשמים אהוד ואילן פרידלנדר מקבוצת אופק, עסק בעבירות על פרק המונופולין, וייחס לנאשמים סירוב בלתי סביר לספק ללקוחות מוצרים שבמונופולין.
תחילה, הכחישה אופק כי פעלה בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים אולם לבסוף הגיעה, היא ובעליה - אהוד ואילן פרידלנדר - להסדר טיעון, בו הם מודים באשמה.
השופטת מזרחי מאמצת את הסדר הטיעון
על-פי הסדר הטיעון שהוגש לבית המשפט, תוקן כתב האישום, כאשר הוצאו ממנו חברות מקבוצת אופק, ואילו המנהלים (האחים פרידלנדר), שאחד מהם הוא גם בעלי הקבוצה, הודו במעשים שיוחסו להם בכתב האישום.
הצדדים ביקשו מבית המשפט לגזור קנס של 300,000 ש"ח ו-4 חודשי מאסר לריצוי בעבודות שירות על אהוד פרידלנדר, וכן קנס של 200,000 ש"ח ושני חודשי עבודות שירות על אילן פרידלנדר. עם הנאשמים מקבוצת אירופן - קרלוס קצמן והחברות שבשליטתו - לא הושג כאמור הסדר טיעון, ואולם אלה הודו במעשים שיוחסו להם בכתב האישום, וביקשו מבית המשפט לגזור את עונשם.
בגזר הדין, אישרה השופטת מרים מזרחי את הסדר הטיעון עם הנאשמים פרידלנדר ועל קרלוס קצמן הטילה 45 ימי עבודות שירות וכן קנס בסכום מצטבר של 240,000 ש"ח עליו ועל חברות בשליטתו.
את המדינה ייצגו בהליך עו"ד איריס אכמון וניבה לבנת ברג מרשות ההגבלים העסקיים. הפרשה נחקרה על-ידי עו"ד אורנה גלבשטיין ממחלקת החקירות ברשות ההגבלים העסקיים. האחים פרידלנדר יוצגו על-ידי עו"ד תמר תורג'מן- קדם ממשרד פישר, בכר, חן ושות'. קרלוס קצמן וקבוצת "אירופן" יוצגו על-ידי עורכי הדין אורן גלעדי ואילן שכטר.
ת.פ. 1268/01 מדינת ישראל נ' אהוד פרידלנדר ואח'

תאריך:  13/09/2004   |   עודכן:  14/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
הערבים מהווים 19% מהאוכלוסיה; במהלך השנה גדלה האוכלוסיה בכ-110,000 נפש; בשנת תשס"ד נולדו 143 אלף תינוקות
נועם שרביט
בעתירתה, טענה חברת צינורות המזרח התיכון, מקבוצת גאון אחזקות, כי יש לקיים מכרזים פומביים או לאפשר את השתתפותה במכרזים הסגורים; חברת הגז הממשלתית טענה שבני גאון ניסה לתפור המכרז למידותיה של צינורות המזה"ת; לבסוף הוסכם: העתירה תימחק
מירב לוי
עלייה של 11% במספר השכירים שהועסקו במלונות תיירות; 41% מהפדיון הארצי התקבל במלונות באילת ובים המלח
נועם שרביט
עובד בנמל אשדוד דרש לאכוף הסכם המעניק לו שכר של ראש ענף בנמל; הממונה על השכר באוצר הודיע, כי ההטבה לא אושרה על ידו; השופט: ההסכם בטל מכוח החוק ולכן התביעה נדחית
מיכאל דבורין
הרשות קיימה אתמול סדנא מיוחדת לעורכי דין ללימוד תקנות המיזוגים החדשות שבמרכזן טפסי הדיווח החדשים בעסקאות מיזוג; התקנות שפורסמו כבר במהלך חודש יולי, מכוננות רפורמה בהליך הדיווח על עסקאות מיזוג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il