X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היקף הגילוי ייגזר מהשלב בו מצויה העסקה, מסוג הנכס הנרכש וממידת המהותיות של הרכישה לעסקי החברה; על החברות לפרט גם את אופי הנכס, זהות המוכר, אומדן ההשקעה בנכס, צורת התמורה ומימונה
▪  ▪  ▪

רשות ניירות ערך פירסמה לאחרונה טיוטת הנחיה המסדירה את הדיווח על רכישת נכסים. ההנחיה נועדה להבהיר מהו היקף הגילוי הנדרש, לדעת הרשות, בדוח מיידי ביחס לרכישת נכס או מספר נכסים על-ידי חברה ציבורית, החל מהשלב בו מתנהל משא-ומתן לקראת ביצוע הרכישה. "רכישה", לענין זה, מוגדרת ככל מצב של קבלת שליטה (ולו גם עקיפה) על הנכס: קנייה, עסקת חליפין, מיזוג או כל דרך אחרת.
היקף הגילוי הנדרש נגזר מהשלב בו מצויה העסקה (שלב המו"מ, שלב החתימה על ההסכם, שלב ה-CLOSING וכו'), מסוג הנכס הנרכש וממידת המהותיות של הרכישה לעסקי החברה. ככל שהעסקה נמצאת בשלב מתקדם יותר, כאשר מטבע הדברים יש בידי החברה מידע רב יותר בקשר אליה, וככל שהרכישה מהותית יותר לעסקי החברה, כך יידרש גילוי נרחב ומקיף יותר בקשר עם הרכישה.
טיוטת ההנחיה קובעת כי בשלב המשא-ומתן כאשר יש חובה לדווח על קיומו של משא-ומתן לרכישה של נכס, יש להגיש דוח מיידי שיכלול תיאור כללי של הנכס ואומדן של ההשקעה הנדרשת.
כמו כן, יש לפרט את לוחות זמנים משוערים להשלמת המשא-ומתן. אם במהלך המשא-ומתן לקראת חתימה על הסכם מחייב, חתמו הצדדים על מזכר הבנות כללי או מסמך בעל אופי דומה, כגון זכרון דברים או הסכם עקרונות, יש להגיש דוח מיידי ולפרט בו את עיקרי המסמך שנחתם.
בשלב החתימה על ההסכם יש לתת גילוי מלא ביחס לרכישה, בכפוף למידת המהותיות של הרכישה עבור החברה הרוכשת, לתאריך הרכישה; לאופן הרכישה. כגון- קניה, עסקת חליפין, מיזוג, איחוד נכסים, רכישה על-ידי חכירה וכיו"ב; תיאור תמציתי של הנכס הנרכש; התמורה עבור הנכס, האופן שבו נקבעה ומועדי התשלום; לאופן מימון הרכישה: הבחנה בין מקורות עצמיים למקורות חיצוניים.
לגבי הלוואה מגורם זר, יינתנו פרטים לגבי ההלוואה, לרבות תקופת ההלוואה, מועדי פרעון, ריביות, בטחונות, עמידה ביחסים פיננסיים או במגבלות אחרות.
זהות המוכר ופרטים ביחס לכל קשר מהותי שקיים בינו ובין התאגיד המדווח; להיטלים ו/או חיובי מס הנובעים מהרכישה; לחוקים ותקנות החלים על בעלים של הנכס, והמגבילים את יכולת השימוש בו. כגון דיני הגבלים עסקיים, הוראות הפיקוח על הבנקים וכדומה.
לתוכניות החברה לגבי הנכס הנרכש וייעודו, אם הנכס הנרכש הנו מפעל, ציוד או נכס מוחשי אחר- יש לציין את האופן שבו שימש הנכס את המוכר והאם התאגיד הרוכש מתכוון לעשות שימוש בנכס באופן דומה, או שמא יש בכוונתו לייעד את הנכס לשימוש אחר תוך ציון אותו יעוד; תנאים מתלים לביצוע ההסכם; ועניין אישי של בעלי עניין בחברה בעסקת הרכישה.
לגבי שלב ה-closing מציעה הרשות שכאשר מועד ביצוע ההסכם נקבע למועד מאוחר ממועד החתימה ו/או במקום בו הותנה ביצוע ההסכם בקיומם של תנאים מתלים, יוגש דוח מיידי בדבר קיומם או קיומם של התנאים הללו.
כמו כן, צירפה הרשות לטיוטת ההנחיה נספח המתאר את הפרטים שיש למסור בשלבי העיסקה השונים לפי סוגי הנכס: נדל"ן, ניירות ערך, ייצור או נכס לא מוחשי.

תאריך:  14/09/2004   |   עודכן:  14/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
מחיר המכרז נסגר ב-5.5% מעל מחיר המינימום; למשקיעים המוסדיים יוקצו עד 80% מסך ההנפקה בסך 300 מליון ש"ח
הדר פרבר
היכה אמש במערב קובה; מרכז ההוריקן במיאמי: "זה הוריקן מאד, מאד מסוכן"; חברות נפט נוטשות את המתקנים ומחירי הנפטי הגולמי עלו בדולר לחבית
אורלי ממן
52 רשויות מקומיות בישראל אינן מסוגלות לשלם שכר לעובדיהן;זאת לעומת 36 רשויות ערב ראש השנה תשס"ד, ו-10 בלבד לפני שנתיים
יפעת גדות
שקרים, גניבה ואי ציות הם התופעות השכיחות ביותר בקרב הבנים והבנות; קיימת עליה מקבילה בכל הקבוצות החברתיות ובכל סוגי המשפחות
אורלי ממן
השר אולמרט: החלטה זו תשפר את משטר השמירה על הקניין הרוחני בארץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il