X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
התרומה - כתוצאה מחיסכון בעלויות הייצור, עלייה בפריון העבודה במשק וגידול במכירות
▪  ▪  ▪

שעון הקיץ יסתיים בלילה שבין ה-21 ל-22 בספטמבר 2004. ביום רביעי הקרוב, ה-22 בספטמבר, יש להזיז את השעון שעה אחת אחורה: מהשעה 1:00 - לשעה 24:00. שעון הקיץ החל השנה ב-7 באפריל וארך 166 ימים, מהם כ-130 ימי עבודה.
מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, יוסי שוסטק, אמר כי שעון הקיץ תרם השנה למשק כ-60 מיליון שקלים. זאת, כתוצאה מחיסכון בעלויות הייצור, עלייה בפריון העבודה במשק וגידול במכירות. לדבריו, גם ההתאוששות הכלכלית הגדילה השנה את תרומתו של שעון הקיץ למשק.
"שעון הקיץ נתפס על-ידי מרבית האוכלוסיה כמדד לשיפור איכות החיים, בעיקר במובנים של הארכת שעות הפנאי ונוחות גדולה יותר בקנייה בשעות אור", אמר שוסטק.
מניתוח כלכלני האיגוד, על בסיס נתוני הלמ"ס, עולה כי מספר שעות העבודה לשבוע של המגזר העסקי נאמד בכ-55 מיליון שעות עבודה, כאשר הפדיון לשבוע נאמד בכ-17 מיליארד שקלים. על-פי ההערכות, כל שעת אור נוספת הביאה במשך כל תקופת שעון הקיץ לתוספת פדיון ממוצעת של כ-350 אלף שקלים ליום.
מהניתוח עולה כי שעות האור הנוספות הביאו להגדלת התפוקה והפריון של העובדים, ולחיסכון בעלויות. זאת עקב שימוש נמוך יותר באנרגיה, בעיקר לצורכי תאורה. החיסכון בעלויות נאמד בכ-15 מיליון שקלים.
פורז: שעון קיץ כל השנה
שר הפנים, אברהם פורז, העלה לפני מספר חודשים הצעה לקיים את שעון הקיץ בכל ימות השנה. לדבריו: "אנו קמים בבוקר כשיש שמש ומאבדים את השמש כבר בשעות אחר הצהריים. המגמה שלי היא שבינינו ובין אירופה יהיה הפרש של שעתיים. כך, כאשר נקום בבוקר יהיה חשוך יחסית אך יחד עם זאת ניהנה משעה נוספת של אור".
בהתאחדות התעשיינים אמרו בעבר כי יש לקבוע את שעון הקיץ לתקופה של 270 ימים בשנה - במקום 189 ימים. זאת, בשל החיסכון היומי הממוצע של כ-0.44% מצריכת החשמל - תאורה ומיזוג אויר - בממוצע רב-שנתי.

תאריך:  19/09/2004   |   עודכן:  19/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדרר פרבר
יזם איזיג'ט נכנס לשוק קבצי המוסיקה ומתכוון להתחרות באפל ובסוני
גלית יצחק
כך עולה מסקר שערך מכון המחקר מידע שיווקי; האופטימיים ביותר הם צעירים בגילאי 18-29, דתיים וחרדים; הפסימיים יותר הם מבוגרים בגילאי 50 ומעלה ובעלי הכנסה נמוכה
רנית נחום-הלוי
כך במכתב שהעביר רב העיר קריית מוצקין לשר אורלב; הרב דרוקמן מזכיר במכתבו הבטחה של השר אורלב, לפיה אם לא ישולם שכר עובדי המועצות הדתיות, יפתח השר בשביתת רעב; הרב מבקש לבחון, האם השר נדר נדר ועליו לקיימו
גלית יצחק
הטקס ייערך ב-22.9.04 בבריסל; הקמת בית החולים יוקם בסיוע האיחוד האירופי סמוך לקיבוץ כיסופים; הפרויקט נועד להקל על הצורך הקיים בחדרי לידה בצד הישראלי והפלשתיני
יפעת גדות
יש שטוענים כי נטילת כמות גדולה של תוספות ויטמינים תמנע או אף תרפא מחלות כמו סרטן ומחלות לב, אחרים, חוששים כי היא עלולה במקרים מסויימים להיות מסוכנת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il