X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היועמ"ש ופרקליט המדינה החליטו שאין מקום לפתוח בחקירה נגד יוסף דיין מפסגות, שהצהיר כי יבצע קללה כזו לראש הממשלה אם יתבקש לעשות כן; הנימוק: אין "ודאות קרובה" לגרימת מעשי אלימות, תנאי הנחוץ לשם העמדה לדין
▪  ▪  ▪

בצעד אמיץ, החליטו (יום ב', 20.9.04) היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ופרקליט המדינה, ערן שנדר, שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד יוסף דיין, תושב היישוב פסגות שליד ירושלים, שאמר כי הוא מוכן לבצע "פולסא דנורא" לראש הממשלה, אריאל שרון.
ההחלטה התקבלה לאחר שהגורמים הרלוונטיים בפרקליטות המדינה ערכו בחינה פרטנית של דבריו של דיין. הבחינה העלתה, שאין הדברים מקיימים תשתית לביסוס יסודות עבירת ההסתה לאלימות, זאת, בין היתר, על-רקע פסק הדין בעניינו של אביגדור אסקין, שם נקבע כי תפילת "פולסא דנורא" כשלעצמה אינה מהווה עבירה.
ב'קול ישראל' דווח, כי גורמים בכירים במשרד המשפטים אמרו שדבריו של דיין חמורים ומעוררי חלחלה, אולם אין בהם 'ודאות קרובה' לגרימה מעשי אלימות, הנדרשת לשם העמדה לדין בעבירת הסתה.
באופן רשמי נמסר ממשרד המשפטים, כי היועץ מזוז רואה התבטאויות מקוממות ובוטות אלה בחומרה, וראוי כי סוג התבטאות כזה לא יהיה חלק מן השיח הציבורי. ואולם, במישור הפלילי בחינת הדברים העלתה, כאמור, כי לא מתקיימות יסודות עבירת ההסתה לאלימות ועל-כן בנסיבות המקרה דנן לא תיפתח חקירה. "הגורמים הרלוונטיים יוסיפו לתת דעתם לעניין", ציינו במשרד.
דיין הוא חבר תנועת "כך" לשעבר הנחשב לתמהוני ביישוב, ומי שאינו בעל הסמכה לרבנות כפי שהציגה התקשורת במטרה להעצים כביכול את חומרת דבריו.
בראיון לערוץ 2 אמר דיין, כי הוא מייחל למותו של שרון וכי אם יתבקש לעשות לו "פולסא דנורא", הוא ייענה לבקשה. "הרבנים עדיין לא קראו לי להטיל את הקללה אבל אני בהחלט רוצה שמשהו רע יקרה לשרון".
בראיון שהעניק לגלי צה"ל בשבוע שעבר, דחה דיין את הטענות כאילו הקללה קוראת לרצוח את ראש הממשלה. "לא מדובר כאן ששרון יירצח, אף אחד לא אמר את זה ואל תכניסו את זה ואל תמציאו דברים. המשמעות הפרקטית היא מסובכת מאוד ולא ניתן להבין אותה בלי כל הרקע הלימודי. המשמעות האחרת היא שאדם יכול להתפלל לכל מה שהוא רוצה, הוא לא קורא לאף אחד לעשות שום דבר. אם לפנות לרחמי שמים זו הסתה - אז בבקשה".
"המשמעות היא שהמעשים של שרון הם חמורים מאוד... ובתפילה זו פונים אל רחמי שמים ומתחננים שיצילו אותנו מעונשו של זה (שרון)". עצרו אותי לאחר שביצעתי את הקללה לשמעון פרס, והמשטרה עצרה אותי אבל השופטת שיחררה אותי מהמעצר כי אין בזה כלום.
"ראש השב"כ אומר שיש אנשים שמייחלים למות שרון. אני בתוכם. מה, אסור לי לייחל?", תהה דיין, והבהיר כי בניגוד לדיווחים השיקריים בתקשורת, הוא מעולם לא ביצע קללה דומה על ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, שנרצח בשנת 95'.
בהחלטתו, מבצע מזוז צעד אמיץ נגד הזרם הפופוליסטי של סתימת הפיות, אותו מובילה התקשורת לאחרונה, כפי שעשתה בימים שלאחר רצח רבין. חוק העונשין אינו אוסר לייחל למותו של אדם, וחוסר ההבנה של המושג "פולסא דנורא" מביא גם להתלהמות מיותרת במערכת הפוליטית. נזכיר, כי חברת הכנסת דליה איציק (עבודה) הגדילה לעשות, כאשר הציעה לעצור את דיין במעצר מינהלי.
ה"פולסא דנורא" (כדורי אש בארמית) מוזכרת בתלמוד הבבלי כמין עונש הניתן בשמים למי שמנסה להוביל מהלכים שמימיים בניגוד לקצב שבו העולם יכול להתנהל, כדוגמת מי שמנסה להקדים את המאוחר וכו'.

תאריך:  20/09/2004   |   עודכן:  20/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן, אלונה קורן
זוהי הפעם השנייה מאז שנת 1997 בה נרשמה ירידה ריאלית בהוצאה החודשית לתצרוכת; ארגון "משפחה חדשה": מדינת ישראל יוצרת שתי מדינות נפרדות בהן מתקיימת איכות חיים שונה לגמרי
רנית נחום-הלוי
כך מאשים (יום ב') ח"כ ברונפמן; בפנייתו ליו"ר הכנסת הוא מבקש לערוך בדיקה לכל תחנות הדלק של חברת פז, בה מתדלקים חברי הכנסת באמצעות הסדר "פזומט" ולוודא שמותקנים בהן מכשירים המאפשרים מעקב אחר זיהום קרקע ומי תהום
אורלי ממן
הפגישה תיערך בכנס שיזמה קבוצת טרנדליינס המתמחה באסטרטגיה שיווקית לשוק הבינ"ל
אלונה קורן
הפגישה הלילית בין נציגי האוצר, ההסתדרות והשלטון המקומי הסתיימה ללא תוצאות; איגוד לשכות המסחר פנה לבית הדין הארצי לעבודה בבקשה דחופה למתן צו מניעה האוסר על ההסתדרות לפתוח בשביתה כללית
מירב לוי
מטוס החברה יפעל בקו ת"א-ברגמו איטליה-בריסל ויאפשר ל-DHL ישראל להציע ללקוחותיה שירותים חדשים ולקצר את זמני המשלוחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il