X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך מסיקה פרקליטות המדינה ממסמכי הלשכה המשפטית של המשרד; הפרקליטות עדכנה את התנועה לאיכות השלטון שעתרה לבג"צ בנושא; בחודש דצמבר שעבר עצר בג"צ בצו זמני את הכפלת תקציב העמותה מ-7 ל-14 מיליון ש"ח
▪  ▪  ▪

משרד החינוך החליט לעצור כליל את העברת כספי התמיכות לעמותת "אל המעיין", וזאת בנוסף ל-7 מיליון ש"ח שהעברתם נעצרה בצו מניעה ארעי, שהוציא בג"צ בעקבות עתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון לפני כשנה.
"אל המעיין" היא עמותת החינוך הבלתי פורמלי של תנועת ש"ס.
משרד החינוך הורה להפסיק העברת תשלומים לעמותה
במכתב ששלחה פרקליטות המדינה לתנועה, היא מעדכנת לגבי הטיפול בתיק, ומודיעה כי דרשה לקבל מ"אל המעיין" את כל המסמכים הנדרשים לה, על-מנת לוודא שכספי התמורה הוצאו "למטרת התמיכה במוסדות ולמטרה זו בלבד".
במכתב נאמר, כי מאז שהוגשה העתירה התקיימו מספר ישיבות עם משרד החינוך ועם רואי החשבון המבקרים, וכי הפרקליטות עומדת, כאמור, על קבלת כל המסמכים הרלוונטיים מתנועת "אל המעיין", על-מנת לוודא שכספי התמיכה הוצאו "למטרת התמיכה במוסדות ולמטרה זו בלבד".
כמו כן, מציינת הפרקליטות, בדיקת המכתבים מהלשכה המשפטית של משרד החינוך מעלה שבחודש אפריל השנה הורתה הלשכה המשפטית לחשב המשרד לדאוג לכך שלא יעבור תשלום כלשהו לעמותת "אל המעיין".
בג"צ הוציא בעבר צו זמני המונע העברת התמיכה הנוספת
כזכור, בחודש דצמבר שעבר הוציא בג"צ צו מניעה זמני, המורה לחשב הכללי ולוועדת התמיכות להימנע מלהעביר לעמותת "אל המעיין" כספים נוספים, בגין תקציב תרבות יהודית לשנת 2002 וזאת עד מתן החלטה אחרת.
בעתירתה, ביקשה התנועה מבג"צ, באמצעות עורכי הדין אליעד שרגא, ברק כלב ונילי אבן-חן, להוציא צווים על-תנאי שיורו לשרת החינוך, לחשב הכללי במשרד האוצר ולוועדת התמיכות במשרד החינוך לנמק מדוע לא יימנעו מהעברת כספים לעמותת "אל המעיין", אשר מעלים את סך התמיכות שקיבלה לשנת 2002 מ-7 מיליון ש"ח, כפי שאושרו במקור, ל-14 מיליון ש"ח.
זאת, כאשר לטענתה כספים אלו עתידים היו להיות משולמים על-פי דיווח משופץ שהוגש בדיעבד לוועדת התמיכות, במהלך שנת 2003, ומבלי שהשתנו לכאורה הנסיבות המצדיקות את התיקון.
הכפלת המענק פוגעת בגופים נתמכים אחרים
עוד נטען בעתירה, כי תקציב ועדת התמיכות של שיעורי תורה ותרבות יהודית לשנת 2002 עמד על כ-60 מיליון ש"ח והיה אמור להיות מחולק בשקיפות, בהתאם לקריטריונים שוויוניים והנחיות אשר נקבעו בחוק ובתקנות, ובין היתר, הזכאים לו צריכים לעמוד במכלול הדרישות הפרוצדורליות והמהותיות שבהגשת הבקשה.
התנועה טענה בעתירתה, כי הכפלת המענק פוגעת בגופים נתמכים אחרים אשר כתוצאה מההכפלה מוקטנת זכאותם לתמיכה ממשרד החינוך כך שחלקה של "אל המעיין" עלה ל-25 אחוז מכלל תקציב התמיכות.
לדברי התנועה, בקשותיה החוזרות והנשנות לקבל מידע ממשרד החינוך בנוגע לתמיכות לא נענו כלל באופן ענייני, תוך סחבת בלתי ראויה, כאשר המשרד לא ניאות לספק כל מידע ענייני או כל תשובות שהן לגופו של דבר, על-אף בקשות התנועה וחרף דחיפות הנושא.
בג"צ 11245/03 התנועה לאיכות השלטון בישראל נ' שרת החינוך ואח'

תאריך:  20/09/2004   |   עודכן:  20/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
תקן זה ייצא לאור בימים אלה בעקבות בקשת משרד התקשורת; התקן יאפשר למפעילי התקשורת לפעול על-פי כללים מוסכמים לשם מתן מידע ברור, מלא ומדויק על חיובים בגין שירותי התקשורת
גלית יצחק
התרומה התבצעה באמצעות הסוכנות היהודית והיא ניתנה כאות להערכה הרבה לעבודתו של המרכז הרפואי; עלות המכשיר הינו כ-50,000 דולר
נועם שרביט
פרקליטות המדינה הודיעה לבג"צ, כי היא מסכימה להוצאת צו ביניים המורה להימנע מלהעביר את 65 מיליון השקלים ל"קוקה קולה", על סמך כתב האישור הנמצא בידה, עד לדיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון
יפעת גדות
תוספת של טסטוסטרון לטיפול ההורמונלי הרגיל, לנשים בגיל הבלות, אינו מעלה, ואף מוריד, את הסיכון לסרטן השד כתוצאה מהטיפול ההורמונלי
ענבל אביב
"מספר חודשים לאחר כניסתי לתפקיד התגלה גידול סרטני בגרוני... מאחר וברצוני לפנות זמן ולרכז כוחות לטיפול בבריאותי, ומתוך חשש שהדבר יפגע בהמשך תפקודו התקין והיעיל של המשרד, שפעילותו כה חשובה, אני מוצאת לנכון לפנות את מקומי לטובת שר אחר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il