X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צחור: בימים אלו בולט הצורך בקיומו של עיתון כזה שמבטא את זעקת העובדים החלשים; אהרון מגד: דבר זה ימי ילדותי, כמובן שיש מקום לעיתון נוסף כאשר העיתונים של היום הידרדרו
▪  ▪  ▪

קרן ברל כצנלסון נערכת להוציא באופן קבוע את העיתון "דבר", כך הודיע בצהרים (יום ד', 22.9.04) מנהל המרכז הרעיוני-חינוכי בקרן, יגאל צחור.
צחור, המשמש למעשה כראש מינהלת ההקמה של העיתון החדש, ציין כי בתאריך זה ימלאו 80 שנה לצאתו של הגיליון הראשון של עיתון "דבר" הישן, שיצא לראשונה בראשון ליוני 1925. בערב יום כיפור תצא מהדורת פיילוט של העיתון החדש, שתופץ בתוך עיתון "הארץ".
יגאל צחור, הוסיף: "בראשון ליוני 2005 נוציא את הגיליון הראשון של עיתון 'דבר' החדש. בימים אלו בולט פי כמה הצורך בקיומו של עיתון כזה - היום אין מי שיכול לבטא את זעקת העובדים והחלשים, את הצדק החברתי.
המהדורה המיוחדת היא רק סימן דרך, תמרור שאיתו אנחנו מתכוונים ללכת הלאה. ב-1 ביוני נוציא עיתון חדש שייתן ביטוי לציבורים רחבים בחברה הישראלית, ציבורים שאין להם היום ביטוי, שכמהים לעיתון בדמותו של 'דבר' שהיה פעם, אבל שיבטא את החברה הישראלית של היום. זה לא יהיה עיתון מפלגתי. רק גוף עסקי יממן את הנושא הזה, לא ההסתדרות ולא גורם פוליטי. יש תחייה של הרצון לייצר עיתונות שמבטאת השקפת עולם חברתית אחרת מאשר ההשקפה שמקדשת הון ושלטון".
דניאל בלוך, עורך העיתון "דבר" ועורך בשיתוף של מהדורת הפיילוט (יחד עם דבורה פישמן): "הופתעתי לטובה מההתלהבות הרבה, מהנכונות הגדולה של העיתונאים של אז והיום, שנרתמו לכתיבת מהדורת הפיילוט בהתלהבות גדולה. הופתעתי ושמחתי לראות שיש גורמים עסקיים שמתעניינים בדבר הזה, ואנחנו נגיע לתאריך היעד ונוציא עיתון חדש וקבוע.
דבר החדש יהיה עיתון מודרני. אנחנו נמצא את השילוב המתאים כדי להעביר תכנים שיש בהם טעם של פעם לדור הטלוויזיה והאינטרנט. שמחנו מאוד שאנשי 'דבר אחר' גם תרמו לדבר הזה לנוכח העובדה שידיעות אחרונות סגר אותם. דבר החדש יהיה דבר קבע שיתחיל להתחדש ויתקדם".
טלי ליפקין שחק, עיתונאית "דבר" לשעבר: "שום דבר הוא לא שלי כמו שדבר היה העיתון שלי. זה פיילוט מרגש, שמבטא מחשבה קדימה למשהו קבוע. בהיבט האישי דבר חסר לי עד מאוד. בהיבט האזרחי, מורגש היטב חסרונו של עיתון עם אמירה אידיאולוגית. זאת היתה גדולתו ותרומתו של עיתון דבר. היום, כשהחברה מתפוררת, יותר ויותר אנשים מחפשים אמירות צלולות. יהיה נכון בשביל החברה הישראלית שיהיה עוד עיתון, ולא סתם עיתון, אלא עיתון דבר. אני הייתי שמחה לכתוב בעיתון כזה גם אם הוא לא יהיה עתיר רייטינג. מבחינה כלכלית - חברתית אין היום, גם לא בעיתון 'הארץ', עיתון שידבר במונחים של צדק חברתי, של חזרה למדינת רווחה, ו'הארץ' היום מבטא את עמדת השילטון, או עמדה קרובה, בנושאים האלה".
אהרון מגד, סופר וכותב ב"דבר" לשעבר: "דבר זה ימי ילדותי. בימיי, הרוב קראו דבר, ודבר ייצג את השקפת העולם שלי. זה עיתון אידיאולוגי, עיתון מחנך, עיתון שהיתה לו עמדה ברורה בסוגיות המרכזיות של היישוב באותו זמן. כותבי העיתון היו אנשים כמו עגנון, בורלא, אורי צבי גרינברג, רחל המשוררת, דוד שמעונוביץ, פיכמן. זה היה עיתון רענן. תראו היום איזה כתבות מתפרסמות בידיעות ומעריב, של חמישה שישה עמודים על איזו זמרת או שחקנית, זה משנה לגמרי את העיתונות שהכרנו. כמובן שיש מקום לעיתון נוסף כאשר העיתונים של היום הידרדרו ככה".

תאריך:  22/09/2004   |   עודכן:  22/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
מתוכם: 42 הרוגים ב-38 תאונות קטלניות; 174 בני אדם נפצעו קשה באוגוסט; במספר התאונות נרשמה ירידה החל בחודש פברואר 2004 בקצב של כ-1.1% לחודש
אלונה קורן
ההכנסה ברוטו הממוצעת למשפחה - 10,924 ש"ח לחודש; ההכנסה נטו - 8,650 שקלים
גלית יצחק
הוועדה לקידום בריאות ורפואה מונעת בגיל המבוגר פרסמה סדרת המלצות אשר יעניקו שנים בריאות יותר לבני הגיל המבוגר; הגדירה 23 יעדים הניתנים למדידה בתחומי בריאות רלוונטיים לאוכלוסיה המבוגרת בישראל
מיכאל דבורין
השופטים עדיאל וחשין תמכו בהחלטה, השופט גרוניס התנגד; עוד הורה בג"צ למדינה לנמק מדוע לא תוצא החקירה מידיה של המשטרה כדי למנוע את העמדת החוקרים בניגוד עניינים
אורלי ממן
יכנס לתוקף רטרואקטיבית מתחילת שנת 2004 על כל איגרות החוב הממשלתיות שהונפקו לאחר ה-8.5.2000
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il