X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עמותת 'אזרחים למען צדק חברתי אמיתי' מבקשת מהשופט בדימוס גולדברג להתערב מיידית; טוענת: יש לחקור כיצד הגופים המפקחים מאפשרים לבנקים שבבעלות הממשלה לבזבז כספי ציבור; יש לתמוה גם כיצד דירקטורים מטעם המדינה והציבור מרשים לבנקים לנקוט בפעילות זו
▪  ▪  ▪
מתבקש לחקור. המבקר גולדברג [צילום: בוצ'צ'ו]

"על המבקר להתערב מיידית". עו"ד קורינאלדי

הפגנת העמותה נגד עמיר פרץ [צילום ארכיון]

נועם שרביט
דרישה ממבקר המדינה: "להקים ועדת חקירה למחדלי הבנקים"

מיכאל דבורין
"תמחקו חובות גם לנו ולא רק לבעלי ההון"

מיכאל דבורין
"להפסיק את השוד הבנקאי, רוצים תחרות"

   אלונה קורן
עמותת "אזרחים למען צדק חברתי" נלחמת בריכוזיות הבנקים; הוקם אוהל מחאה בכיכר רבין

"יש לבחון באופן מיידי כיצד הגופים המפקחים מאפשרים לבנקים בבעלות הממשלה לבזבז כספי ציבור לצורך מימון קמפיין בהיקף כספי ניכר נגד מדיניות הממשלה". כך דורשת (יום ד', 22.9.04) עמותת 'אזרחים למען צדק חברתי אמיתי' דורשת ממבקר המדינה, השופט (בדימ.) אליעזר גולדברג.
התנועה פנתה אל מבקר המדינה באמצעות עו"ד גלעד קורינאלדי, בדרישה להתערב באופן מיידי בקמפיין של איגוד הבנקים. "הבנקים, באמצעות איגוד הבנקים, מנהלים בימים אלו קמפיין נגד מדיניות הממשלה בנושא הרפורמה בשוק ההון, ואין איש מהגופים המפקחים פוצה פה ואוסר פעילות זאת", כותב עו"ד קורינאלדי בפנייתו.
הוא מוסיף, כי "יש לתמוה גם כיצד דירקטורים מטעם המדינה והציבור מרשים לבנקים לנקוט בפעילות בעייתית זאת".
עו"ד קורינאלדי מזכיר למבקר גולדברג, כי עמותת 'אזרחים למען צדק חברתי אמיתי' כבר פנתה אליו לפני כ-3 חודשים, בבקשה להורות על הקמת ועדת חקירה לשם בירור סוגיית היקף האשראי הבעייתי שנתנו הבנקים בישראל, "שהינו חריג בכל קנה מידה ואשר גרם, ועדיין גורם, לבעיות כלכליות חמורות ביותר".
העמותה דרשה כי במסגרת החקירה תיבחן "התנהגות והתנהלות הגופים המפקחים והכשלים שדבקו בהם, בפיקוח ובמתן הוראות לבנקים בנושא הסוגיות הנוגעות למדיניות הענקת האשראי, וביחס לשיקולים ולסיכונים בכך".
לטענת העמותה, "בחינה זו הינה משמעותית לאור הנתונים העולים מהמציאות הבנקאית העגומה בישראל ומהתמודדות הלא מספקת של הגוף המפקח עליהן".
"בין הגופים המפקחים", מציינת העמוהת, "יש לחקור בעיקר את אופן התנהלותם והאמצעים בהם נקטו או כשלו של המפקח על הבנקים, נכסים מ.י (הגוף הממונה מטעם המדינה על הבנקים) וכן את הממונה על ההגבלים העסקיים, במסגרת סמכותם".
העמותה פועלת לשבירת הדואופול הבנקאי
תנועת 'אזרחים למען צדק חברתי', המאוגדת בצורת עמותה, הינה פרי יוזמה חופשית של קבוצות סטודנטים "שמאסו בשיטה הכלכלית המעוותת, היוצרת משק מפגר שמונע מישראלים רבים מלפתח את יכולותיהם וכשרונותיהם". הם דורשים מהשלטון לשחרר את הציבור מעול המונופולים.
תנועת "אזרחים למען צדק חברתי" פועלת בימים אלה לשבירת הדואופול הבנקאי. היא החלה את מאבקה הציבורי כנגד ריכוזיות המערכת הבנקאית בחודש שעבר עם הקמת אוהל מחאה בכיכר רבין בתל אביב.
בתנועה אומרים, כי "התוכנית הכלכלית של שר האוצר, בנימין נתניהו, הינה פריצת דרך בכיוון הנכון, ועל-כן פעלה הקבוצה כדי לעודד את התמיכה בתוכנית הן בקרב חברי הכנסת והשרים והן בקרב הציבור. בין היתר, ערכה הקבוצה הפגנות תמיכה בתוכנית והפגנות נגד ההסתדרות וועדי העובדים".

תאריך:  22/09/2004   |   עודכן:  22/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
טוענים: אם יופרדו הקופות והקרנות מהבנקים - יוסר עליהן הפיקוח של בנק ישראל
נועם שרביט
ביהמ"ש לתביעות קטנות דחה את טענת חברת התעופה האיטלקית, כי המסטיק נדבק במקום אחר ולא במטוס; החברה תשלם 300 ש"ח פיצוי ו-100 ש"ח הוצאות משפט; השופטת דחתה דרישת הנוסע לפיצוי, על שלא קיבל שמיכה במטוס
מחלקה ראשונה
את הכנס יזמו משרד עורכי הדין פרופ' יובל לוי ושות' ועיתון "הארץ"; בכנס ידונו בשאלות יישום מערכות ניהול סביבתיות ביום-יום, היבטים של אחריות חברתית-סביבתית וצמצום חשיפתם של נושאי משרה לאחריות פלילית בגין עבירות סביבתיות
נועם שרביט ואיי.פי.
סילבן שלום: הפיגוע מוכיח שהפלשתינים ממשיכים לעסוק בטרור; שר החוץ ההולנדי: יש להידבר עם החיזבאללה ואירן כדי לא לקבל מהדורה חוזרת של צפון קוריאה; קופי אנאן קרא לפלשתינים להילחם בטרור והעריך שמועה"ב תדון בגרעין האירני בקרוב; שרון: בקרוב נטפל בערפאת
אלונה קורן
29 הרשויות שסירבו עד כה לחתום על תוכנית הבראה - יקבלו ארכה של חודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il