שר התשתיות אליעזר (מודי) זנדברג קיים היום (ה', 23.9.04) דיון במשרדו בנושא הוספת קו מתח עילי 161 העובר דרך מכתש רמון זאת במסגרת הרצון לתגבר את אספקת החשמל לנגב הדרומי ולעיר אילת, תוך ניסיון לפגוע עד כמה שניתן פחות בערכי טבע ונוף. בדיון השתתפו נציגים מחברת החשמל, תושבי מצפה רמון ונציגי הגופים.
הצורך בהוספת קו 161 קילו וולט מרמת חובב דרך מצפה רמון ועד אילת התעורר משום שהמערכת הנוכחית ישנה מאוד (בת למעלה מ-40 שנה) והגיעה לשיא יכולת העברה שלה דבר שעשוי לגרום להפסקות חשמל בנגב ובאילת.
במהלך הדיון הועלו בפני השר מספר חלופות:
החלופה הראשונה שהועלתה היא פירוק קו המתח הקיים והקמת קו מתח חדש ומתקדם בסמוך לקו הישן בתוואי המתחשב בנוף ובסביבה. חלופה נוספת שהועלתה היא העברת קו 400 מרמת חובב לדימונה דרך כביש הערבה ולא דרך המכתש , חלופה זו דורשת התאמת תמ"א 10 הליך שעשוי לקחת מספר שנים.
עוד חלופה שנבדקת היא חלופת ההטמנה לגביה חלוקות הדעות מסיבות שונות לרבות העלויות האדירות הכרוכות בהטמנה (4 מיליון דולר לקילומטר במקום 400 אלף דולר לקו עילי). עלויות בהן ישא ציבור הצרכנים בכללותו באמצעות העלאת תעריפי חשמל .יצוין כי הטמנה באזורים פתוחים איננה מקובלת בעולם, וקיים חשש לפגיעה קשה יותר בטבע ובנוף בשל הצורך במסופי הכניסה והיציאה של הקו המוטמן ("טרמינלים") המחייבים מינימום של 2 עמודים מכל צד שהם גדולים יותר ופחות אסטתיים מהעמודים החדשים בהם מבקשת חברת החשמל להשתמש בבניית הקו החדש. חלופה נוספת שהועלתה היא בחינת האפשרות לבניית תחנה סולארית באילת.
לאור ריבוי החלופות והדעות החלוקות סביב הנושא ביקש השר זנדברג לבחון את החלופות השונות לעומק על יתרונותיהן וחסרונותיהן ולקיים דיון נוסף בקרוב בנושא.