X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בדיון שהתקיים היום במשרד התשתיות בנושא הוספת קו מתח עילי 161 העובר דרך מכתש רמון בהשתתפות חברת החשמל, תושבי מצפה רמון ונציגי הגופים הירוקים, ביקש השר זנדברג לבדוק מספר חלופות לתגבור אספקת החשמל לנגב הדרומי ולעיר אילת וזאת תוך התחשבות מירבית בערכי טבע ונוף
▪  ▪  ▪

שר התשתיות אליעזר (מודי) זנדברג קיים היום (ה', 23.9.04) דיון במשרדו בנושא הוספת קו מתח עילי 161 העובר דרך מכתש רמון זאת במסגרת הרצון לתגבר את אספקת החשמל לנגב הדרומי ולעיר אילת, תוך ניסיון לפגוע עד כמה שניתן פחות בערכי טבע ונוף. בדיון השתתפו נציגים מחברת החשמל, תושבי מצפה רמון ונציגי הגופים.
הצורך בהוספת קו 161 קילו וולט מרמת חובב דרך מצפה רמון ועד אילת התעורר משום שהמערכת הנוכחית ישנה מאוד (בת למעלה מ-40 שנה) והגיעה לשיא יכולת העברה שלה דבר שעשוי לגרום להפסקות חשמל בנגב ובאילת.
במהלך הדיון הועלו בפני השר מספר חלופות:
החלופה הראשונה שהועלתה היא פירוק קו המתח הקיים והקמת קו מתח חדש ומתקדם בסמוך לקו הישן בתוואי המתחשב בנוף ובסביבה. חלופה נוספת שהועלתה היא העברת קו 400 מרמת חובב לדימונה דרך כביש הערבה ולא דרך המכתש , חלופה זו דורשת התאמת תמ"א 10 הליך שעשוי לקחת מספר שנים.
עוד חלופה שנבדקת היא חלופת ההטמנה לגביה חלוקות הדעות מסיבות שונות לרבות העלויות האדירות הכרוכות בהטמנה (4 מיליון דולר לקילומטר במקום 400 אלף דולר לקו עילי). עלויות בהן ישא ציבור הצרכנים בכללותו באמצעות העלאת תעריפי חשמל .יצוין כי הטמנה באזורים פתוחים איננה מקובלת בעולם, וקיים חשש לפגיעה קשה יותר בטבע ובנוף בשל הצורך במסופי הכניסה והיציאה של הקו המוטמן ("טרמינלים") המחייבים מינימום של 2 עמודים מכל צד שהם גדולים יותר ופחות אסטתיים מהעמודים החדשים בהם מבקשת חברת החשמל להשתמש בבניית הקו החדש. חלופה נוספת שהועלתה היא בחינת האפשרות לבניית תחנה סולארית באילת.
לאור ריבוי החלופות והדעות החלוקות סביב הנושא ביקש השר זנדברג לבחון את החלופות השונות לעומק על יתרונותיהן וחסרונותיהן ולקיים דיון נוסף בקרוב בנושא.

תאריך:  23/09/2004   |   עודכן:  23/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הניידת תעמוד לרשות הנשים תושבות האזור
החל מה-26 בספטמבר ועד ה-5 באוקטובר; חודש אוקטובר הוא חודש המודעות לסרטן השד
יפעת גדות
קורא לשר החוץ לפעול בנידון באו"ם; נשיא ועד הקהילות היהודיות של גרמניה: עליית כוחן של המפלגות הניאו נאציות "מזכירה לו את תקופת שלהי רפובליקת ויימר" כלומר, ערב עליית הנאצים לשלטון
אורלי ממן
ברבעון השני רשמה זכיינית ערוץ 2 רווח של 14.3 מיליון ש"ח
רנית נחום-הלוי
חברי כנסת מהימין מאשימים: ששרון ומופז יקחו אחריות לכשלונם; מפלגות השמאל: על הממשלה להקדים את תוכנית ההינתקות
מירב לוי
סיור בבית הארידה "פירות הגולן",טיול סוסים בהר בנטל, טיול טרקטורונים, יריד אומנים, קטיף תפוחים, ערב סופרים ועוד..
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il