X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסגרת הסכם פשרה שאישר בימ"ש, ישלם ביה"ח שערי צדק פיצוי בסך 2.5 מיליון ש"ח לחולה באי ספיקת כליות; הרופא קישר בין ביה"ח ובין משפחת התורם, והתקשר בטעות למשפחת חולה אחר; התובע: הרשלנות הקטינה הסיכוי שאמצא כליה מתאימה
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בירושלים אישר השבוע הסכם פשרה בין חולה הסובל מאי ספיקת כליות ובין בית החולים שערי צדק בעיר, לפיו יפצה בית החולים את החולה בסך של 2.5 מיליון ש"ח.
התובע בן ה-23 פיתח לאחר לידתו אי ספיקת כליות. כשהיה בן 6, הוזעק יחד עם משפחתו לצרפת לאחר שהתגלה תורם מתאים. במהלך ניתוח ההשתלה הסתבר, כי בגופו ישנה בעיה של וריד נבוב תחתון, אשר סיבך בצורה ניכרת את הניתוח. בגין הקושי הכירורגי, עבר השתל טראומה קשה והתובע עזב את חדר הניתוח עם שתל כושל. לאחר ההשתלה הראשונה, חלה הידרדרות במצב כליותיו, מצבו הגופני הלך והידרדר ונוצר צורך מהותי לביצוע השתלה חוזרת.
בעקבות צורך רפואי זה, ובהמלצת רופאים רבים, ניסתה משפחתו של החולה להפעיל כל קשר אפשרי כדי להיכנס שוב לרשימת ההמתנה להשתלת כליה במכון בצרפת, שהוא בין הגדולים מסוגו באירופה.
נכנס שוב לרשימת ההמתנה בתנאים שהציב המרכז
בעקבות זאת, הסכים המרכז בצרפת, בצעד חריג, להכניס את התובע שוב לרשימת ההמתנה, אך בתנאים מגבילים, כגון הוכחת יכולת תשלום של 50% מסכום הניתוח, או תנאי נוסף שהכליות שיוצעו (ככל שיהיו) - יהיו כאלה שלא יתאימו לשום חולה אחר שנמצא ברשימת ההשתלות, תנאי שכמובן, מצמצם מאוד את הסיכוי למציאת כליות מתאימות ומצריך המתנה ארוכה יותר.
כ-4 שנים לאחר ביצוע ההשתלה הראשונה התברר למשפחה כי המרכז בצרפת מצא כליה מתאימה לבנם, אך רופא בית החולים שקישר בין המשפחה למרכז, טעה ובמקום ליידע את המשפחה על שנמצאה כליה מתאימה, הוא התקשר למשפחה אחרת, אשר דחתה את הצעתו בשל בעיות כלכליות.
הרשלנות הקטינה הסיכוי שאמצא כליה מתאימה
בתביעה שהגיש, באמצעות עו"ד אסף פוזנר ממשרד חיים קמחי ושות', טען התובע כי נמנע ממנו מידע מהותי ביחס למחלתו ולאפשרות ריפויה, אשר גרם באופן ישיר לאי ביצוע ניתוח השתלה שהיה אמור לבצע בשנת 1991. לטענתו, בית החולים שערי צדק התרשל בטיפול בכך שלא דיווח למשפחתו על הודעת מרכז ההשתלות בפריס, בדבר מציאת כליה מתאימה ובכך שטיפלו בו בצורה לא ראויה ולא נכונה, אשר גרמה עם השנים להקטנת סיכויו למצוא כליה מתאימה.
עוד נאמר בכתב התביעה, כי בעקבות אי קיום הניתוח במועד, פיתח התובע, בין השנים 2001-1998, נוגדנים כלפי מרבית מרכיבי סיווג הרקמות וכיום, לאחר כ-9 שנים, מצבו הגופני "מרמז על סיכוי קטן יחסית למצוא עבורו תורם מתאים, בגלל ההתחסנות שלו כלפי מרכיבי מערכת תיאום הרקמות".
לאור כל זאת, אישר שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, יצחק ענבר, את הסכם הפשרה בין התובע לבין בית החולים, לפיו יפוצה התובע בסך של 2.5 מיליון ש"ח בגין טעותו של הרופא. בית החולים יוצג על-ידי עו"ד חיים זליכוב.
ת.א. 4167/02 ניר בן-אדון נ' המרכז הרפואי שערי צדק

תאריך:  23/09/2004   |   עודכן:  23/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
תינוקות שניזונו מחלב אם בלבד במשך ארבעת החודשים הראשונים לחייהם סבלו פחות מאסטמה
אלונה קורן
לדבריו, יש להעביר את שרותי הדת לרשויות המקומיות; הרב אייכלר לשרון: יש לפטר את פורז; בשלטון המקומי מרוצים מהמו"מ עם משרדי האוצר והפנים: "סל התוספות ממנו ייהנו הרשויות המקומיות נאמד בלמעלה ממיליארד וחצי שקלים"
נועם שרביט
יו"ר ועדת הנכים בלשכת עורכי הדין: דווקא משום שמרבית הבנקים לא ערוכים לספק שירותים לנכים בתוך הסניפים עצמם, תסייע הנמכת עמדות המידע והכספומטים; הוועדה מציינת, כי חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, המעגן בחקיקה את זכויות הנכים והמוגבלים, מחייב לעשות כן בסניפים מרכזיים
גלית יצחק
שר הבריאות חתם על תקנות למכירת תרופות ללא מרשם רופא מחוץ לבתי המרקחת; נוה: מהלך זה עשוי להוביל להוזלה של מחירי התרופות, בשל תנאי התחרות שיתפתחו בענף
יפעת גדות
לחרזי מעל 10 שנות ניסיון בניהול כספים של חברות בתחום השירותים, קמעונאות ותעשיה; בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il