X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מיטב: קליין לא יעלה את הריבית המקומית
▪  ▪  ▪

מחר תתפרסם החלטת בנק ישראל לגבי גובה הריבית במשק לחודש אוקטובר. ההערכות הן, כי למרות העליה שנרשמה בריבית בארה"ב בשבוע שעבר, הריבית המקומית תיוותר ללא שינוי כמו בששת החודשים האחרונים.
בבנק ישראל התגבשה ההחלטה להותיר את הריבית ללא שינוי בחודש הבא, בעקבות יציבות המחירים והרגיעה בשווקים הפיננסיים ובשוק המט"ח.
יצויין, כי העלאת הריבית בארצות הברית ברבע אחוז משפיעה על שוק המט"ח ממש כמו הפחתת ריבית בארץ, וכי צמצום פער הריבית שקל-דולר ברבע אחוז אמור להגדיל במקצת את הביקושים למט"ח ואת פיחות השקל. פער הריבית שקל-דולר ירד מתחילת 2003 ב-5.5%, והגיע לרמה נמוכה מאוד של 2.4% בלבד - לעומת 7.9% בסוף שנת 2002.
כלכלני מיטב סוקרים בסקירתם החודשית את מצב המדיניות המוניטרית ומציינים גם הם את ההערכה כי הנגיד יותיר את הריבית לא שינוי. זאת, בהמשך ליציבות ולרגיעה בשוק המט"ח, בשוק איגרות החוב, באינפלציה בפועל ובציפיות האינפלציוניות.
עם זאת, הנגיד ייאלץ לפקוח עין לעבר ההתפתחויות הפוליטיות שכן מצב של חוסר יציבות פוליטית, כמו מהלך של הקדמת הבחירות, עלול ל"טרוף את הקלפים", לערער את יציבות המדיניות הכלכלית וכתוצאה מכך גם את היציבות והרגיעה בשוקי המט"ח והכספים.
במיטב מציינים ארבעה פרמטרים המשפיעים על החלטת בנק ישראל בבואו לקבוע את שער הריבית המשק. ראשון, אמצעי התשלום. אלה המשיכו לעלות בחודש אוגוסט בשיעור של 1.3%. ב- 12 החודשים האחרונים עלו אמצעי התשלום בשיעור של כ- 20.5%. מקובל לחשוב, כי עלייה באמצעי התשלום גורמת לעלייה במפלס האינפלציה בפיגור מסוים. עם זאת, הנגיד אינו רואה בכך בעיה בשלב זה, שכן מטרת מדיניותו היא להקל על רמת הפעילות במשק כל עוד מושג יעד האינפלציה.
פרמטר שני, ציפיות האינפלציה: אלה כפי שהן נגזרות משוק ההון התייצבו באחרונה, לאחר שעלו מעט בחודש הקודם. ממוצע ציפיות החזאים ל-12 חודשים הבאים עומד על כ- 2.4%.
שלישי, מגמת הריבית הריאלית לזמן ארוך. זו שמרה על יציבות לאורך מספר חודשים ובחודש האחרון אף נראתה מגמה ברורה של ירידה בתשואה לפדיון לרמה של 3.9% באג"ח הארוכות. לגורם זה מייחס בנק ישראל חשיבות מיוחדת בבואו להחליט על מדיניות הריבית.
הפרמטר הרביעי, תהליך העלאת הריבית בארה"ב. נגיד הבנק המרכזי של ארה"ב העלה בחודש שעבר את הריבית הבסיסית בארה"ב, זה פעם שלישית ברציפות, בשיעור זהה של 0.25%. העלאה זו הייתה בהתאם לציפיות הכלכלנים, כשההערכות הן כי עד תום תקופת הבחירות בארה"ב לא תועלה יותר הריבית. תהליך זה מגביל את יכולתו של קליין להפחית את הריבית, אבל גם אינו מחייב העלאת ריבית. פרמטר זה הוא האחרון שצריך להדאיג בשלב זה את הנגיד, גם לנוכח הרגיעה הקיימת וזו הצפויה בשוק המט"ח. להערכת מיטב, גם העלאה מצטברת של הריבית בארה"ב בשיעור של עד 0.5% לא תחייב העלאה בריבית בישראל.

תאריך:  26/09/2004   |   עודכן:  26/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורלי ממן
צפויים להתייקר ב-1 באוקטובר בשיעור של יותר מ-2%; מחיר בנזין 95 יעלה בין 5.15 ל-5.20 שקל
אורלי ממן
יו"ר מכון היצוא: "כל שביתה נוספת בנמלים או במכס עלולה להרוס את הייצוא ולגרום לנטישה המונית של לקוחות"
אורלי ממן
כך הודיעה הבורסה לני"ע; השעיה - בגין אי פרסום הדוחות למחצית השניה של 2004
יפעת גדות
מטרת החוקרים היא להציע ערכת בדיקה שרופאים יוכלו להשתמש בה באופן שגרתי במרפאותיהם ובמעבדות בתי חולים ולבסוף - בבית
יפעת גדות
עין הסערה של ג'ין קרובה מאוד לנקודה היכן שפרנסיס הכתה ב-5 בספטמבר; ג'ין סחבה עימה עיי חורבות וערימות עצים שהשאירה אחריה פרנסיס ופגעה בחוטי החשמל שרק תוקנו לא מזמן; כ-816,000 בתים נותקו ממערכת החשמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il