X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שגריר ישראל ביוון העניק את תעודות ההוקרה חתומות על-ידי שר התמ"ת אהוד אולמרט לנציגי 15 חברות ישראליות ויווניות וזאת כהערכה על מעורבותם בפרויקט האולימפי ועל תרומתן לחיזוק מערכת קשרי הסחר בין שתי המדינות
▪  ▪  ▪

בסוף השבוע האחרון העניק שגריר ישראל ביוון, רם אבירם, תעודות הוקרה מיוחדות חתומות על-ידי מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת אהוד אולמרט, לנציגי 15 חברות ישראליות ויווניות וזאת כהערכה על מעורבותם בפרויקט האולימפי ועל תרומתן לחיזוק מערכת קשרי הסחר בין שתי המדינות.
הנספח המסחרי של משרד התמ"ת באתונה, מיכאל חורי, מסר כי בטקס נכחו נציגים רמי דרג מהמערכת הממשלתית היוונית, מהוועדה המארגנת של האולימפיאדה ואנשי עסקים מישראל, יוון וארה"ב.
בין הנוכחים היה גם סגן שר הפיתוח היווני פאפאתנאסיוס; מזכיר הוועדה המארגנת של האולימפיאדה קפראלוס, שמונה לאחרונה לנשיא הבורסה של אתונה; אבי שחף, מנכ"ל מספנות ישראל; חיים מר, נשיא חברת ח. מר; מנכ"לי משרד הכלכלה ומשרד הסחר הימי ונציגי חברות ישראליות מובילות: מוטורולה, אלביט, נטפים, פלרם, ISDS ועוד.
החברות שקיבלו את אות האולימפיאדה הן: מספנות ישראל, ח. מר, מוטורולה, נטפים, אלביט, פלרם, ISDS, מגל, Hellenic Shipyards SA ; One Siemens(Greece); Yialipsos Ltd; Gallop Skylight ; ISDS Hellas; Prometheus Gas (Greece); Theon Sensors SA
מיכאל חורי מסר, כי סך כל המעורבות של חברות ישראליות במסגרת האולימפיאדה הגיע לרמה של 220 מליון דולר. מעורבות זו כוללת הן מתן סחורות והן מתן שירותים. תחומי הפעילות המרכזיים היו: אבטחה, IT , איכות הסביבה (תשתיות ונוף), בניה (חלק של הגג באצטדיון האולימפי).
יצויין, כי חברת מספנות ישראל זכתה בפרויקט של בניית 3 ספינות פיטרול למשמר החופים היווני, בשיתוף מספנות יוון, שווי העסקה מוערך בכ-80 מיליון דולר.
עוד ציין חורי, כי מוטורולה, ח.מר ואלביט מערכות היו חלק מקונסוטיום (אמריקני-גרמני SAIC-SEIMENS) שסיפק את כל מערך האבטחה לרבות מערכת ה-C4I (מערכת שליטה ובקרה).
חברת נטפים ועמיתה היווני חברת יאליפסוס, ביצעו כ-70% מבניית מערכות ההשקיה והנוף. חברת פלרם: סיפקה את אריחי הפלסטיק המיוחדים של הגג המפורסם (kalatrava) של האצטדיון המרכזי.
חברת ISDS שימשה כחברה המייעצת בהקשר לאבטחה באולימפיאדה.
שגריר ישראל ביוון, רם אבירם, ציין כי האולימפיאדה היתה הזדמנות עסקית חשובה ובעלת ערך, מערכת הקשרים שנוצרה מאפשרת לחברות ישראליות פתח לשוק היווני וניסיון מוכח גם עבור האולימפיאדות הבאות.
מערכת יחסי הסחר בין ישראל ליוון ממשיכה להתפתח בכיוון החיובי, ישראל מהווה יעד מס 1 לייצוא היווני במזרח התיכון, ויוון ממוקמת שמינית בין מדינות האיחוד האירופי מבחינת החשיבות לייצוא הישראלי, ומצפים להמשך המגמה החיובית.
כך למשל בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2004 עמד היצוא מישראל ליוון על כ-165 מיליון דולר (גידול של 40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד) והייבוא הסתכם בתקופה זו בכ-105 מיליון דולר - גידול של כ-3% אחוזים לעומת השנה הקודמת.
ב-2004 הסחר ההדדי צפוי להיות כ-450 מיליון דולר (ללא שירותים) המראה על גידול של כ-20% לעומת 2003.
ענפי היצוא העיקריים הינם מתכות, הי-טק וכימיקלים. חלקו של הגידול בסחר ההדדי הינו אודות לשת"פ בהקשר לאולימפיאדה.

תאריך:  27/09/2004   |   עודכן:  27/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
טוען כי קיבל מידע שאחיו בחיים; פנה לטוני בלייר בבקשה לסייע ולשחרר את אחיו; לדבריו: שתיקה היא "נשיקת המוות" עבורו
ענבל אביב
המטרה: מעצר מבוקשים ופעילי טרור; הפעילות מתבצעת בעקבות הכוננות שהוכרזה והחשש מפני פיגועים לאחר חיסול בכיר החמאס בדמשק אתמול; כוח צה"ל עצר הלילה 7 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון
יפעת גדות
מזכיר המדינה האמריקני: ההתקוממות בעירק מחריפה, אך ארצות הברית נוקטת בצעדים הנדרשים כדי לשפר את רמת הביטחון לקראת הבחירות המיועדות להתקיים בינואר
ענבל אביב
מבוכה בדמשק; סוריה רומזת לחמאס, כי לא תאפשר להוציא פיגועים מתחומה; החמאס: פעולות ההתנגדות יתמקדו ב'פלשתין', ולא במדינת ישראל הריבונית; במשרד ראש הממשלה כועסים על גורמים ישראלים שרמזו שישראל היא האחראית לחיסול
רנית נחום-הלוי
על הקמפיין מנצחת תנועת 'שלום חובק עולם'; התנועה דוגלת גם בחרם על חברות אמריקנית בינלאומיות התומכות במדיניות בוש;
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il