X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרי אריסון - "יש לנו אמון מלא בבנק הפועלים"

דנקנר-אריסון מוכרים חלק ממניות הפועלים

תעשיות מלח ואריסון השקעות מכרו אתמול ל- UBS מניות פועלים בסכום 460 מיליון ש"ח; בסך הכל ימכרו מניות ב-660 מיליון ש"ח; אריסון: בנק הפועלים הוא אחזקה אסטרטגית של קבוצת אריסון ואנו רואים בו השקעה לטווח ארוך
▪  ▪  ▪
נחמה, מימוש רווחים

דנקנר, מכירה לכיסוי חובות

בעלי עניין מרכזיים בבנק פועלים - חברת תעשיות מלח שבשליטת משפחת דנקנר וחברת אריסון השקעות, מכרו (א', 26.9.049) מניות בנק הפועלים בהיקף 460 מיליון ש"ח, המהוות כ-3% מההון, לבנק ההשקעות UBS. בסך הכל ימכרו בעלי העניין מניות פועלים בהיקף כולל של 660 מיליון ש"ח.
הסיבה העיקרית למכירת המניות, מצד משפחת דנקנר, היא מצבת החובות של משפחת דנקנר לבנק לאומי והצורך להקטינה. דני דנקנר הוא נציגה הבכיר של משפחת דנקנר בהנהלת בנק הפועלים. קבוצת אריסון מכרה חלק מהמניות, במסגרת מימוש רווחים.
בעקבות עסקאות המכירה ריכזה מניית בנק הפועלים מחזור שיא של 330 מיליון שקלים בבורסה. המדובר במחזור המסחר הגבוה ביותר שריכזה אי פעם מניה כלשהי בבורסת תל-אביב. המדובר ב-60% מסך מחזור המסחר בבורסה היום.
תעשיות מלח ניהלה בחודש האחרון מגעים עם בנק לאומי בנוגע לפריסת יתרת החוב שלה ללאומי, יתרה שהסתכמה בתחילת הרבעון השלישי בכ-1.43 מיליארד שקל. מגעים אלה הביאו את תעשיות מלח למימוש האמור לצורך הקטנת היקף החוב. זאת, כאשר המחיר בו נסחרת המניה בשוק נמצא ברמת שיא של כל הזמנים.
ל-UBS, שתפזר את המניות בין תיקי לקוחות, ניתנה אופציה להגדיל את היקף המניות הנרכשות ל-53 מיליון מניות, המהוות 4.2% ממניות הבנק. באם תמומש האופציה, יגיע היקף העיסקה לכ-668 מיליון שקלים.
ערב המכירה החזיקה אריסון השקעות, שבחרה להצטרף כדי לבצע גם היא מימוש ברמת המחיר הנוכחי של מניית פועלים, 20.7% ממניות בנק הפועלים; תעשיות מלח החזיקה ב-10.9% ממניות הבנק.
שתי החברות התחייבו שלא למכור מניות נוספות של הבנק למשך 3 חודשים.
שרי אריסון, יו"ר אריסון אחזקות, ושלמה נחמה, מנכ"ל אריסון אחזקות, הודיעו כי אריסון אחזקות נמצאת במגעים למכירה של כ-1.6 מהמניות החופשיות שאריסון מחזיקה, מניות אשר נרכשו במהלך השנים כרכישות שוטפות בשוק.
שרי אריסון יו"ר אריסון אחזקות אמרה היום: "בנק הפועלים הוא אחזקה אסטרטגית של קבוצת אריסון, ואני רואה באחזקה זו השקעה לטווח ארוך. יש לנו אמון מלא בבנק וביכולת שלו להמשיך ולייצר ערך למשקיעים ולבעלי המניות. בכוונת קבוצת אריסון להמשיך ולהחזיק בגרעין השליטה בבנק הפועלים לשנים רבות", הדגישה אריסון, ואמרה כי אין מדובר במכירת מניות שליטה - אלא במניות חופשיות בלבד. "זאת כניצול הזדמנות עסקית", היא הסבירה.
שלמה נחמה מנכ"ל אריסון אחזקות אמר היום:
"בעקבות פניה של UBS ומשקיעים בינלאומיים מהשורה הראשונה החלטנו לדון במכירה של 1.6% מהמניות החופשיות שאריסון אחזקות מחזיקה".
נחמה הדגיש, כי המניות נרכשו בשוק לאורך השנים. "זהו מהלך פיננסי ועסקי רגיל של קבוצת אריסון". שרי אריסון ושלמה נחמה הדגישו היום ואמרו: "זהו מימוש הזדמנות עסקית".

תאריך:  27/09/2004   |   עודכן:  27/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
לייבוביץ' סיימה אתמול שניה בגמר המשחה ל-50 מטר חופשי; בסה"כ יש באמתחת השחיינית המצויינת כבר 4 מדליות אולימפיות; למשלחת הישראלית כולה יש כבר 13 מדליות, בהחלט יבול מכובד
מירב לוי
האליפות ע"ש משה אביב ז"ל תתקיים בחוות אלונים בעמק יזרעאל בתאריכים 7-9 באוקטובר; באליפות יתחרו במקצים על-פי קבוצות גיל ורמות שונות של הרוכבים והסוסים
מחלקה ראשונה
הביטוח יכסה את העובדים ובני משפחותיהם בביטוח בריאות קבוצתי מקיף; היקף העסקה מעל 2 מיליון שקל
אורלי ממן
רשות ני"ע אישרה הצעה להחלת הסדר הרישום הכפול גם על חברות ישראליות הנסחרות ב"סמול קאפ" של בורסת הנסדא"ק; מדובר על הרשימה של החברות הקטנות יותר מאלה הרשומות בנסדא"ק
נועם שרביט
לא בפעם הראשונה, מוטחת ביקורת ב"רשימת המכולת" המכונה חוק ההסדרים, שלמרות שהיא בעלת השלכות מהותיות על המשק, היא נידונה במרתוניות ובלא קיום דיון מקצועי ומעמיק; חשין: "התתעשת הכנסת ותתקן דרכיה?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il