X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בית משפט השלום בת"א קבע כי השר לשעבר שיקר בגרסאותיו הרבות והרשיע אותו במשיכת 20 אלף ש"ח בעת ששהה בהונג-קונג לאחר שהודיע שכרטיסו נגנב; משפטו בתיק הסמים יימשך מחר
▪  ▪  ▪

השר לשעבר, גונן שגב, הורשע היום (ב', 27.9.04) בעבירות של ניסיון לקבלת דבר במרמה והונאה בכרטיסי אשראי. על-פי כתב האישום, שגב דיווח במרמה לחברת האשראי על כך שכרטיסו נגנב בעת ששהה בהונג קונג ולאחר הדיווח הנ"ל, משך בכרטיס עוד 20 אלף ש"ח.
בפסק דינו מותח בית המשפט ביקורת קשה על שגב, וכותב מפי נשיאת בית משפט השלום בת"א, עדנה בקנשטיין, כי גרסאותיו הרבות של שגב בנושא, היו שקריות ומציין כי שקרים אלה "מהווים נדבך נוסף לראיות המוצקות של התביעה", וכך גם טענת האליבי המאוחרת שהעלה. התביעה הודיעה כי בכוונתה לדרוש שייגזר על שגב עונש מאסר בפועל שלא יומר בעבודות שירות.
"אין ספק כי הוכח שהנאשם השתמש בכרטיס חיוב מתוך כוונה להונות וכן ניסה לעבור עבירה של קבלת דבר במרמה, כל זאת במטרה לבצע העבירה ורק כאשר עומת אל מול התמונות והבין כי הוא נתפס, אמר כי הוא אינו זוכר אם ביצע את המשיכות האמורות", כותבת השופטת בקנשטיין ומוסיפה כי "מפיו של הנאשם מצינו "אמיתות הרבה, כה רבות הן, עד כי ניתן כי שקרים הם, ותו לא. בית המשפט מצא עצמו מנווט בסבך גירסאותיו של הנאשם אלא בכאלה שראיתי לנכון להדגיש כי חזור והדגש גי אינן מתיישבות זו עם זה".
עם זאת, זיכה בית המשפט את שגב מסעיף של הונאה בכרטיס חיוב בנסיבות מחמירות, בקובעו כי השר לשעבר היה באותה עת איש עסקים לגיטימי. "עובדת היותו של הנאשם שר וח"כ לשעבר אינה רלוונטית למקרה", קבע ביהמ"ש.
כזכור בכתב האישום שהוגש על-ידי עו"ד אופירה בן-עמי, עוזרת לפרקליטת מחוז תל אביב (פלילי), נטען כי בחודש נובמבר האחרון, בעת ששגב שהה בחו"ל ובין היתר בהונג-קונג, היה ברשותו כרטיס מאסטרכרד פלטינה ישראלי, בו ביצע פעולות חיוב שונות.
על-פי כתב האישום, שגב פנה טלפונית לחברת ישראכרט באמצעות גרושתו, אסנת שגב, "והתלונן בכזב ובכוונה להונות, כי הכרטיס אינו עוד ברשותו מאחר ואבד לו או שנגנב ממנו, וביקש לבטלו".
כשחזר שגב לארץ, ובעקבות בקשת חברת האשראי, חזר על פרטי התלונה בכתב וטען כי כוייס לאחר שביצע משיכת מזומנים בבנק בהונג-קונג. הוא אף חתם על הצהרה, כי לא הוא היה זה שביצע את המשיכות בכרטיס לאחר המועד בו טען שכוייס.
ואולם, בכתב האישום נטען כי הצהרה זו היתה שיקרית ומטרתה הייתה להונות את חברת האשראי. התביעה טענה, כי לאחר מועד זה, שגב ביצע בהונג-קונג 6 משיכות מזומנים בסך כולל השווה ל-20,387ש"ח, על-אף שטען שלא הוא היה האחראי להן.
ההונאה התגלתה הודות למצלמות הבנקים, שהנציחו את הרגעים בהם השר לשעבר מושך כספים - פעולות אליהן התכחש. שגב טען בחקירתו, כי אחד הכרטיסים אבד לו, אולם משום שהוא מחזיק ב-6 כרטיסי אשראי נוספים, הוא דיווח על הכרטיס הלא נכון, ואחר כך תיקן את הטעות בדיווח מול חברת ישראכרט.
משפטו של שגב בתיק השני והחמור יותר הנוגע לפרשת הברחת סם האקסטזי יימשך מחר.
ת.פ. 5011/04 מדינת ישראל נ' גונן שגב

תאריך:  27/09/2004   |   עודכן:  27/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלונה קורן
ריבית בנק ישראל נותרה ברמה של 4.1% ואילו ריבית הפריים בבנקים נותרה ברמה של 5.6%
גלית יצחק
כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת בר אילן; ממוצע מידת המצוקה של נשים נשואות עומד על כ-50%, ואילו של נשים גרושות הוא 64%
מיכאל דבורין
בדיון שהתקיים היום בעתירתה של קבוצת הנשים של רמת השרון בנושא, הביעו השופטים ביקורת על מדיניות רשות השידור לפיה משחקי הנשים ישודרו החל משלב משחקי רבע הגמר; השופט חשין: "רשות השידור מתנהגת כאילו היתה ערוץ 2"
יפעת גדות
לא רק שלא נמדדו רמות קרינה נמוכות יותר, אלא שבאזורים מסויימים נמדדו אף רמות קרינה גבוהות יותר, דבר המלמד כי לצה"ל אין יכולת שליטה על רמות הקרינה הנפלטות מאתר השידור
מירב לוי
לאלפי המטיילים ממתינים שפע של אירועים וטיולים; קק"ל מפרסמת מספר הנחיות לזהירות מפני שריפות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il