X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העצמות של 90 אבוריג'ינים הוברחו מאוסטרליה לשבדיה באמתלה כי מדובר בעצמות של קנגורו וכעת ישובו לקבריהן המקורי
▪  ▪  ▪

כמעט 90 שנה אחרי שהוברחו מחוץ לאוסטרליה על-ידי זואולוגים שבדים והושמו לתצוגה במוזיאון, ישובו למולדתם שלדים של 15 אבוריג'ינים וייקברו מחדש במקום קבורתם המקורי, במערב אוסטרליה.
מוזיאון האנתרופולוגיה יחזיר 15 גולגלות ומספר עצמות למשלחת בת 7 אבוריג'ינים (ה', 30.9.04), כך מסר דובר המוזיאון פיטר סקו לסוכנות AP.
הממשלה השבדית בירכה את הצעד בשבוע שעבר. השלדים הוברחו מחוץ לאוסטרליה על-ידי זואולו שבדי, אריק מג'וברג, במהלך השנים 1916-1910.
סקו אמר, כי יומניו של מג'וברג מגלים כי הוא חפר את העצמות מקבריהן העתיקים והבריח אותן מחץ לאוסטרליה על-ידי כך שאמר לגורמים במכס כי מדובר בעצמות של קנגורו. הוא ראה באבוריג'ינים שלב מוקדם של התפתחות אנושית, כך לדבריו של סקו, "זו היתה נקודת מבט מאד דארווינית".
בשנה שעברה, גורמים במוזיאון השבדי הגיעו לאוסטרליה והציעו להשיב את העצמות לממשלה. "לא הרבה מדינות עשו זאת בעבר", אמר סקו.
ביוני ארגנה אוניברסיטת מישיגן את השבתן של עצמותיהם של 4 אבוריג'ינים, ככל הנראה שחיו לפני 10,000-15,000 שנה. בשנה שעברה, מוזיאון בריטי השיב 4 גולגלות של אבוריג'ינים.
על-פי הערכות, למעלה מ-8,000 שלדים של אבוריג'ינים עדיין מוחזקים באירופה. מאות מהם כבר הושבו לאוסטרליה, אך כמה מוזיאונים ומכללות רפואיות סירבו להשיבם למקורם.
מיעוט של כ-400,000 אבוריג'ינים אוסטרלים מאמינים כי יש לקבור אותם בקברי אבותיהם בטרם יצאו רוחותיהם למסע בחיים שלאחר המוות. במשך כמעט שנה ניסו חוקרים למצוא את מקום קבורהם המקורי, ממנו נקלחו והועברו למוזיאון השבדי.
גורמים רשמיים במוזיאון אמרו, כי חוקרים שבדים מצאו את השלדים בקווינסלנד ואזור קימברלי במערב אוסטרליה. העצמות הובאו לשבדיה למחקר על גזע האבוריג'ינים והוצגו בתצוגה במוזיאון האנתרופולוגי. כעת, יחליטו האבוריג'ינים היכן לקבור אותן.
את שגריר אוסטרליה בשבדיה, ריצ'רד רואו לא ניתן היה להשיג לקבלת לתגובה נכון להבוקר.

תאריך:  30/09/2004   |   עודכן:  30/09/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
סדרה של מכוניות תופת בבוקר ובצהריים בבגדד, עשרות מההרוגים הם ילדים שקיבלו יום חופש מביה"ס
מיכאל דבורין
בראיון נוקב שנערך עמו ברשת הטלוויזיה "אל ג'זירה" תקף מזכיר המדינה האמריקני את הפלשתינים וקרא להם להפסיק את האינתיפאדה שלא השיגה עבורם דבר מלבד הפצת טרור
ענבל אביב
ההרוגים: שולמית בטיטו, בת 36 תושבת ניסנית; סמל ויקטור אריאל (20) ממושב קדימה; סמ"ר גלעד פישר, בן 22 מהושעיה; חייל נוסף נפצע בינוני-קשה; מחבלים הגיעו לפנות בוקר עד מוצב צה"ל, ירו וזרקו רימונים; 22 פלשתינים נהרגו תוך יממה
יואב יצחק
שניים נפגעו קשה, שישה בינוני, עוד כ-16 נפצעו קל ועוד עשרות נפגעי חרדה; ראש העיר שדרות: "מהומה גדולה, הרבה דם. נחסוך את זה מהמאזינים. התושבים בחרדה גדולה"
מיכאל דבורין
בתשובה לעתירות שהגישו ראש מועצת חוף עזה וסיעת המפד"ל נגד חוקיות תשלום המקדמות טרם חוקק חוק הפיצוי בחקיקה ראשית בכנסת, טוענת המדינה כי לממשלה סמכות חוקית שיורית לשלם אותן שכן הפעילות האמורה מתקיימת לא בהפעלת סמכות שלטונית ממשית, אלא בהסכמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il