X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהל תיכון עירוני ז' ביפו הציע כי שלושה מתוך חמשת שמות הרחובות שבחר לפרויקט יצוירו על-ידי אמנים אוטיסטים; הרעיון היה של בת זוגתו של בן זוהר - קלינאית תקשורת המכירה את יכולותיהם המיוחדים של ילדים אלה בתחום האמנות
▪  ▪  ▪
ציונה תזיר שציירה בטי קליינמן

יהודה מרגוזה שציר עדי שוורץ

הבעש"ט שציר דרור מישורי

ארבעה דיוקנאות שציירו אמנים אוטיסטים יוצגו בתערוכה
"פרופיל תל אביבי" - תערוכת הדיוקנאות הגדולה ביותר בעולם,
שתציג 240 דיוקנאות של אנשי שמות רחובות העיר תל אביב-יפו.
האמנים האוטיסטים שנבחרו להשתתף בפרויקט הם היחידים המייצגים את האוכלוסייה המוגבלת והחריגה בתערוכה.
דרור מישורי, בטי קליינמן ועדי שוורץ - חברים אוטיסטים הגרים בבית לחיים כפר עופרים - מיסודה של אלו"ט - האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים, נבחרו על-ידי האוצר דוד בן-זוהר לצייר לתערוכת "פרופיל תל אביבי" את דיוקנותיהם של הבעש"ט, (הבעל - שם טוב), תג'ר ציונה ויהודה מרגוזה.
ישראל פרנקל המתגורר בהוסטל "בית גנים" ועובד במית"ל מרכז יום ותעסוקה לאוטיסטים בירושלים, נבחר על-ידי האוצר אדריכל רוני זייברט וצייר את דיוקן ויתקין יוסף.
התערוכה, "פרופיל תל אביבי", תציג את בחירתם של 240 האישים המייצגים את חזון העיר ת"א, על-פי רוחם של 46 אוצרים ו-240 אמנים שיציגו את הפנים העכשוויות של ההסטוריה.
46 האוצרים, תושבי תל אביב בלבד, בחרו, כל אחד, את חמשת הרחובות/השמות ואת חמשת האמנים שיעצבו את הדימוי והפנים בעבודת האמנות.
דוד בן-זוהר, מנהל תיכון עירוני ז' ביפו, אוצר בתערוכה, פנה לכפר עופרים שהוא בית לחיים לבוגרים אוטיסטים מיסודה של אלו"ט, והציע כי שלושה מתוך חמשת שמות הרחובות שבחר לפרויקט יצוירו על-ידי חברי הכפר. הרעיון לפנייתו היה של בת זוגתו של בן זוהר - קלינאית תקשורת המכירה את יכולותיהם המיוחדים וכישרונם של ילדים אלה בתחום האמנות.
למשימה נבחרו: דרור מישורי שצייר את דיוקנו של הבעש"ט. דרור שאוהב במיוחד צבעי מים בהירים ושקופים, מחלק בעבודותיו את שטח הציור לפסים, משבצות ועיגולים צבעוניים ויוצר קומפוזיציה מעניינת מלאת רגש ועדינות. בטי קליינמן שציירה את דיוקנה של תג'ר ציונה, אוהבת לצייר פרחים ואנשים והציור עבורה הוא פעילות מרגיעה ומהנה. עדי שוורץ שציוריו מאופיינים בקווים גראפיים מסתלסלים המשולבים בצבעוניות עשירה היוצרים שטחים צבעוניים מלאים ומעניינים, צייר את דיוקנו של יהודה מרגוזה.
הרחובות הנוספים שבחר בן-זוהר הם: איבן סינא ודאנטה אליגיירי.
לדברי בן-זוהר, בחירתו באישים יהודים, פילוסוף ערבי ומשורר איטלקי, היא הבאה לידי ביטוי את הרב-לאומיות והרב-דתיות המאפיינת את ביה"ס תיכון עירוני ז' שביפו. הבחירה באמנים אוטיסטים לקחת חלק ביצירה מדגישה את מיוחדותו של ביה"ס שחרט על דגלו ערכים כמו שוויון בין המינים, פלורליזם, אחריות, קבלת האחר והשונה בחברה וכבוד בין אדם לחברו.
האמן האוטיסט הרביעי המשתתף בתערוכה הוא ישראל פרנקל שצייר את דיוקן יוסף ויתקין, גר ויוצר "בבית גנים" - בית לחיים מיסודה של אלו"ט. חיים, צייר בנשמתו, מצייר 20 שנה, משתמש לרוב בצבעי פנדה, עיפרון אקריליק ושמן.

תאריך:  01/10/2004   |   עודכן:  01/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
הבריאות מנצחת את הכסף: 96% מהקשישים מאחלים לעצמם בריאות לשנה החדשה לעומת 3% המאחלים לעצמם זכייה בלוטו; רק 10% מהציבור חושבים שהקשישים בישראל מהווים נטל; הנטייה לראות בקשישים נטל גבוהה יותר בקרב גברים לעומת נשי
אלונה קורן
במסגרת הפסטיבל יערכו מופעי אומנים במועדוני יין ובחצרות המייסדים, ירידים, מופעי רחוב: תזמורות, להקות מחול, מיצגים מפוסלים ועוד
אלונה קורן
בפרק המיוחד יארח סיינפלד את שלושת חבריו לסדרה: איליין, ג'ורג' וקריימר
אורלי ממן
מעריכה כי האבטלה בישראל תרד ל-10.1% ב-2005; צופה צמיחה של 3.5% ב-2005, בדומה לצמיחה בארה"ב
רנית נחום-הלוי
7 חמושים פלשתינים, שארבעה מהם מחופשים לשוטרים ניסו להגיע למשרדי ערפאת הסמוכים למחסום ארז ולבצע פיגוע נגד חיילי צה"ל; מחבל אחד נתפס ומחבל אחר נורה; במקום אותר מטען חבלה במשקל 30 ק"ג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il