X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הדברים נאמרו בראיון מיוחד שהעניק לעיתון "הארץ"; "המטרה היא לבשר לשרי האוצר בעולם שיש בישראל כלכלה נוסקת, שכדאי להם לעשות איתנו עסקים"
▪  ▪  ▪

כמדי שנה נערכת בעונה זו ועידת קרן המטבע הבינלאומית בוושינגטון. שר האוצר, בנימין נתניהו, שמשתתף בועידה, הביע ביקורת חסרת תקדים על ההסתדרות, בראיון מיוחד שהעניק לעיתון "הארץ".
נתניהו כינה את ההסתדרות "קבוצה של גנגסטרים מתחסדים, שדופקים את העובדים על כל צעד ושעל, מונעים תוכניות הבראה שיצילו את העובדים, סוגרים את המדינה ומבריחים מכאן מפעלים.
"הם גורמים להכי הרבה שביתות בעולם - בשעה בה כל העולם מתייעל, מתחרה ויש זרימה חופשית של מוצרים וסחורות. אי אפשר להמשיך ככה. התעשיינים הרי מסכימים איתי, אך לא מתייצבים לצידי. בעצם אני נלחם מלחמת יחיד עבור עתיד המדינה. כך אני מרגיש", אמר נתניהו.
יש בישראל כלכלה נוסקת
"המטרה שלי בביקור בוושינגטון היא לבשר לשרי האוצר של העולם שיש בישראל כלכלה נוסקת, שכדאי להם לעשות איתנו עסקים", אמר נתניהו בראיון.
"כל מה שאנחנו עושים עכשיו קרה כבר ב-20 השנה האחרונות במדינות שונות שזינקו קדימה, מניו זילנד ועד צ'ילה. ישראל היתה בעבר מדינה 'רעה' לעסקים: הסתדרות, מיסים, קצבאות.
"מצד שני, יש לנו יתרון יתרון טכנולוגי, שאם נשלב אותו עם אקלים פרו-עסקי, הדבר יזניק קדימה את הכלכלה. זה המסר שאני רוצה להעביר בוושינגטון: 'תסתכלו עלינו, תראו את השינויים'. בכל מקום שאני הולך אני שומע שאומרים על ישראל: 'סוף סוף הם משנים את פני הכלכלה'", דברי נתניהו.
פקידוסטאן הסתדרוסטאן וקצבהסטאן
מי יבוא להשקיע במדינה של מיסים גבוהים, ביורוקרטיה מטורפת וארגוני עובדים מנופחים? מי יבוא למדינה כזו? מה הם חושבים שם בהסתדרות? שיחזירו אותנו למדינת 'פקידוסטאן', 'הסתדרוסטאן' ו'קצבהסטאן'!? אין לנו קיום אם לא נעשה שינויים הכרחיים", הוא אמר.
לדברי נתניהו, כשנגיע לשיעור צמיחה של 5% האבטלה תרד באופן חד. "שיעור צמיחה של 5% זה בהישג יד. אם יבוצעו הרפורמות בבנקים ובנמלים נגיע ליעד זה, בתנאי שמחיר הנפט לא יעלה ל-50-60 דולר לחבית", הוא אמר.
גלוריפיקציה לפורע חוק
לדברי נתניהו, התקשורת עשתה גלוריפיקציה לאיש שפרע חוק (עמיר פרץ), שביזה את בית הדין לעבודה, שמנע במשך שבועות חתימה על הסכמי ההבראה שהיו מזרימים את המשכורות לעובדים.
"התקשורת שיבחה את האיש הזה, שאין לו סייגים ומגבלות. הוא פשוט קורע את הכלכלה לגזרים, מייצר כל הזמן שכבות חדשות של עניים בדרישות החברתיות שלו, יוצר כאן אבטלה.
עקב הגלוריפיקציה הזו אנחנו נחטוף עוד שביתות, גם בדיונים על השכר ועל התקציב. זה מחמיר מאוד", אמר נתניהו.

תאריך:  01/10/2004   |   עודכן:  01/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מנהל תיכון עירוני ז' ביפו הציע כי שלושה מתוך חמשת שמות הרחובות שבחר לפרויקט יצוירו על-ידי אמנים אוטיסטים; הרעיון היה של בת זוגתו של בן זוהר - קלינאית תקשורת המכירה את יכולותיהם המיוחדים של ילדים אלה בתחום האמנות
יפעת גדות
הבריאות מנצחת את הכסף: 96% מהקשישים מאחלים לעצמם בריאות לשנה החדשה לעומת 3% המאחלים לעצמם זכייה בלוטו; רק 10% מהציבור חושבים שהקשישים בישראל מהווים נטל; הנטייה לראות בקשישים נטל גבוהה יותר בקרב גברים לעומת נשי
אלונה קורן
במסגרת הפסטיבל יערכו מופעי אומנים במועדוני יין ובחצרות המייסדים, ירידים, מופעי רחוב: תזמורות, להקות מחול, מיצגים מפוסלים ועוד
אלונה קורן
בפרק המיוחד יארח סיינפלד את שלושת חבריו לסדרה: איליין, ג'ורג' וקריימר
אורלי ממן
מעריכה כי האבטלה בישראל תרד ל-10.1% ב-2005; צופה צמיחה של 3.5% ב-2005, בדומה לצמיחה בארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il