X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
היקף נכסי קופות הגמל בשנת 2001 עמד על 171 מיליארד ש"ח לעומת 161 מיליארד ש"ח ב-2000; חלק מהעליה - בשל שיעור התשואה הריאלי (ברוטו) שהגיע ל-%6.6
▪  ▪  ▪

היקף כלל נכסי קופות הגמל (תגמולים, פיצויים וקרנות השתלמות), בשנת 2001, הגיע ל-171 מיליארד ש"ח - לעומת 161 מיליארד ש"ח בשנת 2000. כך עולה מנתונים שפרסם משרד האוצר (יום ג', 5.2.02).
העליה בהיקף הנכסים מוסברת בשיעור תשואה נומינלי ברוטו של %8.1 ושיעור תשואה ריאלי ברוטו של %6.6 (לפני ניכוי דמי ניהול) שהשיגו מנהלי קופות הגמל על השקעותיהם במהלך השנה.
ממשרד האוצר נמסר, כי בשנת 2001 נמשכה המגמה מהשנים האחרונות של פדיונות גדולים של הציבור מקופות הגמל, כך שהעליה ביתרת הנכסים מוסברת אך ורק בשיעור התשואה החיובי שהשיגו קופות הגמל בשנה זו. סך הפקדות הציבור בניכוי סך המשיכות במהלך שנת 2001 היה שלילי ועמד על 1.5 מיליארד ש"ח.
חלק ניכר משיעור התשואה הושג במהלך סוף חודש דצמבר בשנה שעברה, כתוצאה מהורדת הריבית על-ידי בנק ישראל ב-%2. שיעור דמי הניהול הממוצע שגבו מנהלי קופות הגמל מנכסי עמיתיהן עומד על %0.6, ובסיכום כולל נגבו כ-900 מיליון ש"ח.
היקף נכסי קופות הגמל לתגמולים בלבד, בשנת 2001, עומד על 107 מיליארד ש"ח, לעומת 104 מיליארד בשנת 2000. העליה בהיקף הנכסים, מוסברת בתשואה על הנכסים שהשיגו קופות הגמל לתגמולים בתקופה זו.
שיעור התשואה הנומינלי ברוטו עמד על %7.9, כאשר שיעור התשואה הריאלי ברוטו עמד על %6.4 (לפני ניכוי דמי ניהול). במהלך שנת 2001 המשיך הציבור הרחב למשוך כספים ממסלול חסכון זה. סך ההפקדות בניכוי משיכות היה שלילי ועמד על 3.9 מיליארד ש"ח.
היקף נכסי קרנות ההשתלמות בשנת 2001, עומד על 48 מיליארד ש"ח, לעומת 42 מיליארד ש"ח בשנת 2000. העליה בהיקף הנכסים נבעה מעליה בשיעור תשואה נומינלי ברוטו של %8.4 ושיעור תשואה ריאלי ברוטו של %6.9 (לפני ניכוי דמי ניהול), שהשיגו מנהלי קרנות ההשתלמות, על השקעותיהם במהלך השנה.
סך ההפקדות בניכוי משיכות שהיה חיובי ועמד על 2.6 מיליארד ש"ח. באוצר מסבירים כי התופעה בה מדי שנה סך ההפקדות גדול מסך המשיכות בקרנות השתלמות, נובעת מעצם מהותו של אפיק חיסכון זה, בו מרבית העמיתים, הם שכירים להם מופקדים כספים במסגרת הסכמי עבודה. שיעור דמי הניהול הממוצע שגבו מנהלי קרנות ההשתלמות מנכסי עמיתיהן, עומד על %0.51.
היקף נכסי קופות הגמל המרכזיות לפיצויים ב-2001, עומד על 15.8 מיליארד ש"ח, לעומת 15 מיליארד ש"ח ב-2000. העליה בהיקף הנכסים, מוסברת בתשואה על הנכסים שהשיגו הקופות המרכזיות לפיצויים. שיעור התשואה הנומינלי ברוטו עמד על %8.2, כאשר שיעור התשואה הריאלי ברוטו עמד על %6.7 (לפני ניכוי דמי ניהול) שהשיגו מנהלי קופות הגמל המרכזיות לפיצויים על השקעותיהם במהלך השנה.
סך ההפקדות בניכוי משיכות, היה חיובי ועמד על 300 מיליון ש"ח, עקב מצב שוק העבודה במדינת ישראל בתקופה זו. שיעור דמי הניהול הממוצע שגבו מנהלי קופות הגמל המרכזיות לפיצויים מנכסי עמיתיהן, עומד על %0.54.
שר האוצר סילבן שלום אמר, כי מייד לאחר אישורם של כללי ההשקעה החדשים לקופות גמל, ייפתחו בפני מנהלי קופות הגמל אפשרויות השקעה נוספות, אשר מונעים מהם הכללים הקיימים. כללי ההשקעה החדשים, אשר אישורם צפוי בקרוב, מסירים מגבלות רבות על השקעות קופות הגמל, מעבירים את עיקר האחריות לניהול ההשקעות לידי מנהלי הקופות ומאידך מטילים חובות ומגבלות בנוגע לדרך ניהול ההשקעות ולכשירות הנדרשת מהמעורבים בקבלת החלטות ההשקעה.

תאריך:  05/02/2002   |   עודכן:  05/02/2002
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
השלישי - הוא משרד בלטר, גוט אלוני ושות'; 87 המשרדים הגדולים שנסקרו מעסיקים 2091 עורכי דין, בהם 564 שותפים
יואב יצחק
מירב לוי
מרבית החריגות נמדדו בתחמוצות החנקן הנפלט בעיקר מכלי רכב
מירב לוי
המגמה הינה לאפשר תחרות במתן שירותים בתחום הדואר, תוך שמירה על המשך יכולתה של רשות הדואר לספק שירותים בפריסה כלל ארצית
אייל כגן
תפתח במקביל עשרות חנויות באירופה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il