X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כפי שפורסם ב-Nfc, ההנחיה להקים רצועת ביטחון ניתנה לצה"ל זמן קצר לאחר רצח הילדים בשדרות; ראש הממשלה מבטיח סיוע ביטחוני וכלכלי לשדרות; הודיע על מינוי מנכ"ל משרדו לבדוק את צורכי העיר; צה"ל מכתר את ג'בליה ובית חאנון
▪  ▪  ▪

ליצור רצועת ביטחון; להעמיק הפעילות
ראש הממשלה אריאל שרון, מדגיש כי תוכנית ההינתקות תבוצע על-פי לוח הזמנים שנקבע, וזאת תוך הבטחת השקט באזור. ישראל תעשה את כל הדרוש, אמר, כדי להפסיק את ירי רקטות הקסאם על שדרות ותביא ביטחון לשדרות. ואכן, בהתאם להנחיית שרון, מכתב צה"ל את ג'בליה ואת בית חאנון, כדי למנוע יציאת מפגעים.
צה"ל קיבל הנחיות מן הדרג המדיני: להעמיק את אזורי הפעולה ברצועת עזה, ולפגוע לא רק במשגרי הרקטות אלא גם בשולחיהם. שרון ביקש במקביל מהצבא להגיש תוך ימים ספורים תוכניות נוספות לטיפול בארגוני הטרור. כוונת שרון: תוכניות לפגיעה בראשי הטרור, המשלחים את מניחי המטענים ואת אותם גורמים היורים רקטות קסאם.
במקביל מאשר עתה שרון את שהוצנע בחדרי-חדרים (ופורסם לפני מס' ימים ב-Nfc, ראו קישור): המטרה עכשיו היא - יצירת רצועת ביטחון, כפי שהיה הדבר במשך שנים בדרום לבנון.
כפי שפרסמנו, ההחלטה על כך וההנחיה לצה"ל הועברה על-ידי השר שאול מופז עוד בחג הסוכות, זמן קצר לאחר הפגיעה בילדי שדרות. רוחב הרצועה יהא 10-9 קילומטרים - הטווח המירבי הנוכחי של רקטות הקסאם. הדבר הוצנע, עקב הזכרון הקשה שיש לישראל מהביטוי "רצועת הביטחון" בדרום לבנון, שם נהרגו במשך השנים מאות חיילים.
חבילת סיוע לשדרות
שרון אמר, כי הממשלה תפעל במקביל כדי לסייע לשדרות. לשם כך הוא מינה את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן, לעמוד בראש ועדה מקצועית שתבחן את צורכי העיר.
הכוונה היא להזרים סיוע כלכלי רחב היקף לעיר זו, כדי לעודד את תושבי שדרות להישאר, ולמנוע נטישה. הצורך בכך התחדד במיוחד נוכח הטענות שהועלו מצד תושבים רבים בשדרות, שאמרו כי אין עבודה במקום, ועכשיו אין גם ביטחון, ולכן אין טעם להישאר במקום.
בראיון לרשת ב' שיבח שרון את העמידה האיתנה של תושבי שדרות, ואת המנהיגות מצד ראש העיר, אלי מויאל. הוא ציין כי הוא מכיר היטב את שדרות [חוות השקמים של שרון סמוכה לעיר זו, י.י.] והבטיח לעשות כל שנדרש על-מנת להביא שקט למקום.
הודעתו של שרון - כי תוכנית ההינתקות תבוצע, בזמן שנקבע, הועברה יום קודם לכן למזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, באמצעות יו"ר האופוזיציה, שמעון פרס [ראו קישור].

תאריך:  03/10/2004   |   עודכן:  03/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
ברק התארח בתוכניתה של העיתונאית שלי יחימוביץ - פגוש את העיתונות (ערוץ 2); ציין שלא היה מבזבז את זמנם של ידידיו עימם הוא מתייעץ; הביע סיפוק מהבסיס הכלכלי שיצר לעצמו; מציין שאם ישוב - יישאר במערכת הפוליטית זמן רב מאוד
יואב יצחק
חוסלו 48 פלשתינים חמושים; איסמעיל הנייה מציע "הפסקת אש" הדדית; הליגה הערבית מתכנסת מחר לדיון חירום ב"פשעיה של ישראל"; ירדן מגנה את ישראל
יבגני זרובינסקי
20 אלף שקל לחודש בתוספת מע"מ תשלם עיריית קריית ביאליק להעסקת מקורבו של ראש העיר, רפי ורטהים, כיועץ משפטי חיצוני; דוקורסקי: "למסכנים לורטהים אין כסף - למינוי פוליטי של יועץ משפטי בניגוד לכללי מינהל תקין נמצא כסף"
מיכאל דבורין
המועצה הארצית קיבלה את הצעת ועדת האתיקה הארצית של הלשכה בראשותו של עו"ד דרור ארד-אילון, לפיה בתי הדין המשמעתיים של הלשכה יוסמכו לבטל כתב אישום שהוגש בשיהוי ניכר, ובלבד שלא יפגעו הגנת המקצוע ואמון הציבור במקצוע
אורלי ממן
CHINA NETCOM תשתמש בציוד של אלווריון וסימנס על-מנת לפרוס את רשת הפס רחב בארבעה מחוזות חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il