X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הוראות הניהול הבנקאי יחולו גם על חברות כרטיסי האשראי

פעילות חברות כרטיסי האשראי תוסדר; ייקבע שווי נקודה-כוכב

הדברים פורסמו במסגרת טיוטת הוראת ניהול בנקאי תקין שנועדה להסדיר את מכלול פעילות חברות כרטיסי האשראי; בין ההצעות: להרחיב את המידע ללקוח לגבי האשראי ומסגרת האשראי, חובת מסירת מידע ללקוח על צבירת כוכבים ועוד
▪  ▪  ▪

המפקח על הבנקים בבנק ישראל, יואב להמן, פירסם היום (א', 3.10.04) כי על חברות כרטיסי האשראי יחולו הוראות ניהול בנקאי תקין כפי שהן חלות על הבנקים. זאת, כחלק מהגברת הפיקוח היציבותי על חברות כרטיסי האשראי, בהיותן תאגידי עזר וחברות בנות של הבנקים.
הפיקוח על הבנקים פרסם דברים אלו במסגרת טיוטת הוראת ניהול בנקאי תקין שנועדה להסדיר את מכלול פעילות חברות כרטיסי האשראי - הן בתחום ניהול הסיכונים של החברות והן בתחומים הצרכניים השונים העוסקים בקשר שבין החברה לבין הלקוח.
בתחום הצרכני, מוצעים בטיוטת ההוראה כללים להנפקת כרטיסי האשראי, מסירתם, חידושם, ביטולם, ומתכונת הטיפול בעסקאות מתמשכות לאחר ביטול כרטיס האשראי. כמו כן, מוצע כי להרחיב את המידע ללקוח לגבי האשראי ומסגרת האשראי במסגרת המידע הניתן במסגרת החשבון החודשי.
בנוגע לכוכבים ונקודות, מוצע לקבוע כללי פעולה שונים שמטרתם למנוע פגיעה בלקוחות, וכן חובות מסירת מידע נוסף על-מנת שהלקוחות יוכלו להשתמש בהן באופן מושכל.
בין היתר, על המנפיק יהיה למסור ללקוחותיו מראש את המידע לגבי סכום הקניות באמצעות כרטיס אשראי הנדרש לצבירת נקודה-כוכב. המנפיק לא יהיה רשאי להתנות מימוש של נקודות-כוכבים או המרתם להטבות בכל תנאי שהוא, למעט לעניין התקופה שניתן לממשם, וקיומו של כרטיס חיוב תקין ובר תוקף, במועד המימוש. המנפיק לא יהיה רשאי לתת אשראי ("אוברדרפט") של נקודות-כוכבים.
בתחום העיסקאות במט"ח מוצע, כי המרת העיסקאות תעשה על-פי סכום העסקה במטבע המקורי בו היא בוצעה לפי השער של מטבע העסקה, או על-פי סכום ומטבע החיוב של הסולק הבינלאומי. השער בו תבוצע המרת העסקה יהיה שער מקובל המתפרסם באמצעי התקשורת. כמו כן, המידע אודות שער ההמרה יהיה נגיש ללקוחות גם בדיעבד, לכל הפחות שנה לאחור.
בפיקוח על הבנקים מציינים, כי המכלול החדש של ההוראות והכללים שיוחל על חברות כרטיסי האשראי, נועד לשפר באופן מהותי הן את ניהול הסיכונים של חברות כרטיסי האשראי, והן את הקשר עם הצרכן בכל הנוגע לגילוי הנאות ולהתנהלות החברות בתחומי הפעולה השונים.
טיוטת ההוראה תובא לדיון בוועדה המייעצת בעניינים הנוגעים לעסקי בנקאות בעוד כחודשיים, ולאחר שיבחנו הערות חברי הוועדה, יפורסם הנוסח הסופי והמחייב של ההוראה.

תאריך:  03/10/2004   |   עודכן:  04/10/2004
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
טוען כי האיסלם מגנה שימוש באלימות מסוג זה ואינו מוכן לקחת חלק בחטיפה ובנסיבות אלה - לא ישתחרר מהכלא; עם זאת מתכוון באשיר להלחם בהאשמות נגדו
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
עד כה לא ידוע מי עומד מאחורי פיגוע ההתאבדות שאירע ביום ו' במסגד, בו נהרגו 31 בני אדם
מחלקה ראשונה
הערוץ הראשון מתעד את "הסיפור האמיתי" - מפגשים בין הומלסים לאנשי התיאטרון תמונע
מיכאל דבורין
האיגוד מסר כי הוא שוקל להשבית את פעילות השפד"ן - ובכך יוותרו שפכי גוש דן ללא טיפול והם עלולים לזרום לרחובות הערים ומשם לנחלים ולמי התהום
הדר פרבר
מציעה ערוץ ייחודי לסוף השבוע עם סדרות רכש והפקות מקור; פסטיבל הטלוויזיה הראשון במתחמי פעילות לערוצים, שידורים חיים של תוכניות טלוויזיה ומסיבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il